کد خبر: ۱۴۸۲۲۹
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵

رشد فروش173درصدي «جدايي» پس از اسکار

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: طبق رسم هرساله‌ي جوايز آكادمي اسكار كه ميزان فروش فيلم‌هاي برنده‌ي اين جايزه را به ميزان چشمگيري افزايش مي‌دهد، فيلم «جدايي نادر از سيمين» نيز نه تنها از اين قائده مستثني نماند، بلكه بيشترين افزايش فروش را به دست آورد.

«جدايي نادر از سيمين» كه در جوايز اسكار 2012 موفق به كسب جايزه‌ي بهترين فيلم خارجي شد، به لطف كسب اين جايزه‌ي معتبر، فروشي بيش از يك ميليون دلار در هفته‌ي گذشته به دست آورد.

اين ميزان فروش «جدايي نادر از سيمين» رشد 173 درصدي را در مقايسه با هفته‌ي پيش از آن نشان مي‌دهد كه اين بيشترين افزايش فروش در ميان فيلم‌هاي برنده اسكار بوده است.

به دنبال استقبال فراوان شهروندان آمريكايي، كمپاني «سوني پيكچرز» كه حق پخش و توزيع فيلم «جدايي» را برعهده دارد، تعداد سالن‌هاي نمايش فيلم اصغر فرهادي را از 160 به 243 سالن نمايش افزايش داده است.

«جدايي نادر از سيمين» در دهمين هفته‌ي اكران در سينماهاي آمريكا اكنون به مجموع فروش سه ميليون و 727 هزار دلار رسيده است.

طبق اين گزارش، رشد فروش فيلم «جدايي نادر از سيمين» بالاترين ميزان در ميان برندگان سال‌هاي اخير جايزه‌ي اسكار فيلم خارجي بوده است و بيانگر آن است كه اين فيلم در هفته‌هاي آينده فروشي فراتر از پيش‌بيني‌ها خواهد داشت.

«مايكل باركر» از مقامات بلندپايه كمپاني سوني پيكچرز درباره‌ي موفقيت «جدايي نادر از سيمين» اعلام كرد: اين يك دستاورد بزرگ براي فيلمي است كه از كشوري در نقطه‌اي از جهان مي‌آيد كه معمولا موفقيت‌هاي كمي در گيشه سينماهاي آمريكا به دست مي‌آورند. اين تازه آغازي براي موفقيت‌هاي اين فيلم است كه نقطه عطفي در سينماي مستقل آمريكا محسوب مي‌شود.

فيلم «هنرمند» ساخته‌ي «ميشل هازاناويچس» كه در جوايز اسكار موفق به كسب پنج جايزه ازجمله بهترين فيلم و بهترين كارگرداني شد، در تعطيلات آخر هفته فروش سه ميليون و 900 هزار دلاري را در سينماهاي آمريكا به دست آورد. تعداد سالن‌هاي نمايش اين فيلم از 966 به 1756 سالن نمايش افزايش يافته است.

فيلم «فرزندان» كه در جوايز اسكار جايزه‌ي بهترين فيلم‌نامه‌ي اقتباسي را به دست آورد، فروش يك ميليون و 365 هزار دلار را در سينماي آمريكا ثبت كرد، اين در حاليست كه كمپاني «فاكس» تعداد سالن‌هاي نمايش اين فيلم را به 694 سالن كاهش داده است. با اين وجود مجموع فروش آمريكاي اين فيلم از 80 ميليون دلار فراتر رفته است.

به گزارش ایسنا،فيلم «بانوي آهنين» كه جايزه‌ي اسكار بهترين بازيگر نقش اول زن را براي «مريل استريپ» به همراه آورد با وجود كم شدن تعداد سالن‌هاي نمايش آن، فروش 900 هزار دلاري را در هفته‌ي گذشته به دست آورد و مجموع فروش آن در آمريكاي شمالي از 27 ميليون دلار گذشته است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین