کد خبر: ۱۴۸۵۹۰
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۶

مردم بحرین جمعه به خیابان‌ها می‌آیند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مرکز حقوق بشر بحرین با بیان اینکه مردم این کشور فردا (جمعه) در اعتراض به سیاست‌های سرکوب‌گرانه آل خلیفه به خیابان‌ها می‌آیند، گفت که مسئولان بحرینی به اصول حقوق بشر احترام نمی‌گذارند و قوانین بین‌المللی مربوط به رفتار با زندانیان به ویژه زندانیان سیاسی را نقض می‌کنند.

“یوسف ربیع”، افزود: بیش از هزار زندانی در زندان‌های بحرین به سر می‌برند و سازمان‌های حقوق بشر بین‌المللی باید رژیم آل خلیفه را برای آزادی این زندانیان تحت فشار قرار دهند. وی تصریح کرد: یکی از این زندانیان “عبد الهادی الخواجه”، فعال حقوقی است که بیش از یک ماه است اعتصاب غذا کرده و بیش از ۴۳ مرکز حقوقی از پادشاه بحرین خواسته‌اند که او را آزاد کند.

رییس مرکز حقوق بشر بحرین خاطرنشان کرد: هیچ تغییری در بحرین رخ نداده است و مسئولان این کشورهم‌چنان همان روش‌‌های سرکوب‌گرانه را علیه معترضان بکار می‌گیرند. تاکنون ۲۲ نفر براثر استنشاق گازهای سمی کشته شده‌اند و شمار کشته شده‌گان به بیش از ۷۴ تن رسیده است.

یوسف ربیع با اشاره به اظهارات پادشاه بحرین مبنی بر اینکه “افراد خواهان اصلاحات، عده معدودی هستند”، گفت: شیخ “عیسى قاسم” از روحانیون برجسته بحرینی به این اظهارات واکنش نشان داد و مردم بحرین قرار است بنا به خواسته وی، روز جمعه تظاهرات کنند. این حضورمردمی به منزله پاسخی به همه‌پرسی درباره اصلاحات ، منشور منامه و تشکیل کشوری قانونی خواهد بود.

وی روز پنج‌شنبه درمصاحبه با شبکه خبری العالم ،تاکید کرد: بحرینی‌ها فردا به خیابان‌ها می‌ریزند و اعلام خواهند کرد که که آنها خواهان پاسخ به خواسته‌هایشان هستند.

رییس مرکز حقوق بشر بحرین خاطرنشان کرد: این راهپیمایی گسترده پیامی آشکار به پادشاه بحرین و دولت وی است مبنی براینکه اغلب مردم بحرین خواهان تغییرات ریشه‌ای هستند و می‌خواهند بحرین به کشوری دموکراتیک تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، یوسف ربیع هم‌چنین ادامه استقرار نیروهای سعودی در بحرین برای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم این کشور را محکوم کرد و افزود: با وجود ادامه حضور این نیروها در بحرین، هیچ راه‌حلی برای بحران این کشور وجود ندارد و مسئولان بحرینی باید بدانند که اگر می خواهند بحران در کشور را حل کنند، ابتدا باید این نیروها را اخراج کنند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین