کد خبر: ۱۴۸۹۷۷
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۱
هشدار به مسئولان و فعالان فوتبال :

آغاز «بازی کثیف» بحرین برای حذف تیم ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  انتخابات سر انجام پس از کش و قوس‌های فراوان و حرف و حدیث بسیار ، علی کفاشیان باز هم کرسی ریاست فوتبال رانگه داشت و او توانست با حدود دو برابر رای نسبت به کاندیدای وزارت ورزش توانست پیروز فدراسیون فوتبال باشد.

انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در حالی برگزار شد که اگر چه اما و اگرهای بسیار همراه بود ، اما در نهایت کفاشیان پیروز انتخابات شد و رقبای وی هم پیروزی وی را پذیرفتند و بنا بر این شد که کفاشیان یک دوره چهار ساله دیگر سکان هدایت فوتبال کشور را علیرغم همه ناکامی ها و شکست های خرد و کلان بر عهده بگیرد.

اما در آن سوی مرز ها خبرهایی منتشر شده است مبنی بر اینکه بحرینی ها که نفوذ زیادی در فیفا دارند منتظر فرصتند تا با القای شبهه در انتخابات فدراسیون فوتبال و جا انداختن نفوذ دولت در این انتخابات ، فوتبال ایران را تعلیق کنند تا مقدمات صعود تیم خود را فراهم آورند . چرا که در صورتی که ایران تعلیق شود این بحرین است که می تواند جایگزین فوتبال ایران در مرحله دوم رقابت های مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا خواهد بود.

فراموش نکنیم شیخ سلمان ابن ابراهيم آل خليفه بحرینی سابقه رياست کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال را نيز دارد و از آنجایی هم که مسئولان فوتبالی ما همان اندک نفوذ ایران در تشکیلات فیفا و afc را هم از دست داده اند ، به نظر می رسد ادامه شبهه افکنی در انتخابات فدراسیون فوتبال در این مقطع زمانی ممکن است به مساله ای تبدیل شود که منافع ملی و حیثیت فوتبالی ایران را در ادامه رقابت های مقدماتی جام جهانی بر باد دهد .

البته دوستان و بیننده های دوست داشتنی ما در جریان هستند که ما با کسی تعارف ندریم و همواره از معدود منتقدان کفاشیان بودیم و خواهیم بود ولی متاسفانه دوستان مانند همیشه دست گل به آب دادند و همه را در عمل انجام شده قرار دادند ....

یک لحظه فکر کنید خدای نکرده بحرین به جای ایران صعود کند ! حتی تصورش هم آزار دهنده است ..

سازمان بازرسی کل کشور به انتخابات فدراسیون فوتبال ورود کرد و احتمال دارد پرونده انتخابات این فدراسیون به قوه قضائیه ارجاع شود.

طبق اعلام سازمان بازرسی کل کشور فدراسیون فوتبال موسسه‌ عمومی غیردولتی است. به همین دلیل سازمان بازرسی کل کشور پیش از برگزاری مجمع و انتخابات فدراسیون فوتبال دوبار با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد حضور بازنشستگان در این انتخابات غیر قانونی است.

پیش از برگزاری انتخابات نوشتیم و فریاد زدیم سازمان بازرسی کل کشور دوباره بر ممنوعیت نامزدی بازنشستگان در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال تأکید کرد؛ اصراری که می‌تواند به چالشی برای فوتبال ملی بدل شود، ولی آقایان این مورد مهم را نادیده گرفتند که جای بسی تأمل دارد.

از سويي ديگر علاوه بر علی کفاشیان که رئیس فدراسیون فوتبال است، 10 رئیس فدراسیون دیگر نیز بازنشسته یا دوشغله هستند اما بدون کوچکترین تذکر و یا نامه نگاری در سمت های خود مشغول به کار هستند. با اين حساب ظاهرا قانون بازنشسته بودن تنها برای فدراسیون فوتبال مشکل ساز است و روسای دیگر مشکلی در این زمینه ندارند! از جمله اين افراد مي‌توان به محمد علی صبور رئیس فدراسیون سه گانه، محمود خسروی وفا رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین، بهرام شفیع رئیس فدراسیون هاکی و محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال اشاره كرد. نكته عجيب ديگر اين است كه علی کفاشیان چندین سال است بازنشسته شده و در چهار سال گذشته که به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کرد هم بازنشسته بود. بنابراين اگر قرار بر ممانعت از حضور بازنشسته‌ها در فدراسیون فوتبال بود باید چهار سال قبل این اتفاق رخ می داد. اكثر كارشناسان معتقدند دخالت در انتخاب مجمع فدراسیون فوتبال که مورد حمایت فیفا قرار دارد، تبعات سنگینی را برای فوتبال ایران به دنبال خواهد داشت که حذف تیم ملی از مقدماتی جام جهانی و کنار گذاشتن سه نماینده ایران از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از جمله این تبعات احتمالي هستند.

متاسفانه شنیدیم مدیران فدراسیون بحرین پس از حذف از بازی‌های مقدماتی جام جهانی به توصیه برخی از مشاوران غیر بحرینی خود درصدد بودند با فرافکنی، به هر دری می کوبند تا نقطه ضعفی از ایران بگیرند تا شاید مجوز حضور در مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل را به دست آورند.

مشاوران فدراسیون فوتبال بحرین که از دوستان بین المللی شیخ سلمان ابن ابراهيم آل خليفه به شمار می‌روند، به او كه سابقه رياست کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال را نيز دارد، پيشنهاد كردند كه اتفاقات مربوط به فوتبال ایران به ویژه مباحث انتخاباتی این فدراسیون را به دقت رصد كنند تا در صورت برخورد قانونی با فدراسیون فوتبال ایران به‌دليل دخالت‌هاي خارج از اين فدراسيون و تعليق فوتبال ايران، تيم ملي فوتبال بحرين به مرحله بعدي راه يابد!

در پي اين پيشنهاد، رئیس فدراسیون فوتبال بحرین که از نفوذ زيادي در نزد مدیران ارشد فیفا برخوردار است، بلافاصله پس از این ماجرا تعدادی از كارشناسان فوتبال بحرین را مأمور رصد کردن اخبار انتخابات فوتبال ایران کرد تا در صورت بروز کوچک‌ترین نشانه‌ای از دخالت در نتیجه انتخابات فوتبال ایران، وی با استفاده از فضای ضد ایرانی موجود در مقر فیفا، زمینه برخورد انضباطی با فوتبال ایران را فراهم آورد تا به اين واسطه، حذف ایران از رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل فراهم آید. در عين حال، دوستان مشترک مدیران فوتبال ایران در مقر فیفا به محض مشاهده تحرکات مشکوک مدیران فدراسیون بحرین، موضوع را به مسوولان فوتبال ایران خبر دادند تا خدشه‌ای به جایگاه بین المللی فوتبال ایران وارد نشود، اما عدم نفوذ بالای ایران در دو نهاد بین المللی فوتبال در جهان و قاره آسیا موجب شد كه کنفدراسیون فوتبال آسیا به توصیه مسوولین فیفا دبیرکل سابق این کنفدراسیون و عضو کمیته روابط بین الملل فوتبال آسیا را به عنوان ناظر انتخابات فدراسیون فوتبال ایران راهی تهران کنند تا چنانچه سرنوشت انتخابات فوتبال ایران به صورت غیر طبیعی رقم بخورد، وی همه چیز را به مسوول بالادستی‌اش که یکی از دوستان شیخ سلمان است گزارش کند و برای حرکات بعدی دست به کار شود. در عين حال، مسوولان فدراسیون فوتبال ایران با آگاهي از اين شرايط، فضا را برای برگزاری انتخابات سالم آماده کردند اما در اين بین، نامه سازمان بازرسی کل کشور شب قبل از انتخابات، معادلات را تغییر داد،

گرچه کفاشیان که مي‌دانست این ماجرا زمینه حساسیت فیفا را به دنیال خواهد داشت در برابر پيشنهاد تعویق زمان برگزاری انتخابات مقاومت کرد تا خطری فوتبال ایران را تهدید نکند. به‌دنبال برگزاري انتخابات فدارسيون فوتبال، طیف قابل توجهی از فوتبالی‌ها تصور کردند كه خطر به کلی از بین رفته است اما ارسال سومین نامه سازمان بازرسی و احتمال ابطال انتخابات فدراسیون فوتبال، یک بار دیگر چراغ خطر را روشن کرد. با اين حال، اخبار نیمه رسمی حکایت از این دارد که پس از اظهارنظرهای مسوولان دستگاه ورزش در خصوص نتیجه انتخابات فدراسیون فوتبال، فعالیت‌های پنهانی تیم بحرینی دوباره آغاز شده است و آنها به دقت اتفاقات روزهای اخیر را رصد می‌کنند تا با جمع‌آوري مستندات و مدارک لازم از ميان اظهارنظرهاي مقام‌هاي ايراني و تصميم‌هاي احتمالي، به حرکت نهایی برای تعلیق فوتبال ایران شتاب بدهند. منابع خبری از داخل فدراسیون فوتبال مدعی هستند كه رئیس و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با دریافت اطلاعات دقیق از رایزنی شیخ سلمان به دنبال راه حل قانع کننده‌ای هستند تا مانع از به ثمر رسيدن تلاش‌هاي وي شوند.

به گزارش تابناک،گفته می‌شود مسوولان فدراسیون فوتبال تصمیم دارند در مقطع کنونی از بیان هر اظهارنظری در خصوص این ماجرا خودداری کنند. در مقابل، رسانه‌هاي از جمله یکی از سایت های معروف انگلیسی با بزرگ‌نمایی موضوع ابطال انتخابات فوتبال ایران درصدد هستند تا حساسیت فیفا را دو چندان کنند تا این نهاد بین المللی همان‌گونه که در سال 2006 میلادی فعالیت‌های فوتبال ایران را به حالت تعلیق درآورد، بار دیگر چنين تصمیمي بگيرد، با این تفاوت که گفته می‌شود جریان‌های ضد ایرانی در تلاش هستند این بار فیفا را متقاعد کنند که محرومیتی پنج ساله برای فعالیت‌های بین المللی فوتبال ایران در نظر بگیرد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
0
0
بحرینی ها غلط کردند دودوردو دو ایران دودورو دو دو ایران
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین