کد خبر: ۱۴۹۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۷
احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤالات 79 نماینده

اگر با فشار دادن شاسی می شود فوق لیسانس شد، می‌توان برای دولت هم تعیین تکلیف کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در مجلس گفت: تعابیری که پیامبر عظیم الشان اسلام از ملت ایران کرده‌اند، لابد از همین موضع بوده است نعوذبالله؛ یا اینکه موجب تعصبات قومی شده است.

وی افزود: به ما می‌گویند شما چرا مانند یک عده نیستند ما از اول هم گفتیم که مشی بعضی‌ها را قبول نداریم و ما این را به صراحت اعلام کردیم و چیز مخفی نداریم.

احمدی نژاد اضافه کرد: ما آمده‌ایم که قطار مدیریت کشور را برگردانیم به ریل اصلی خود یعنی خط نورانی امام و ولایت. مقام معظم رهبری هم بارها این نکته را گفته و تاکید کرده‌اند که این دولت آمد و مسیر را دوباره به ریل برگرداند.

وی با تاکید بر اینکه اگر ما سکوت می‌کنیم در مقابل مطالب، این موضوع علامت تایید مطالب نیست، تصریح کرد: این علامت آن است که ما برای کشور دلسوز هستیم.

رئیس جمهور در ادامه متذکر شد به ما می‌گویند چرا می‌گویید ایران، پس چه بگوییم؛ حق اظهار نظر نداریم! اگر بقیه بگویند مکتب خراسان، مکتب ری، مکتب عراق، مکتب اصفهان، مکتب یونان اشکالی ندارد.

وی با بیان اینکه من باید به حکم وظیفه‌ام و سوگندی که خورده‌ام باید از آزادی بیان داشت: البته شما هم باید همین کار را بکنید. چرا برای اعلام نظری این همه جار و جنحال شده؛ می‌گویند چرا گفته‌اید ایران، اگر نگوییم ایران پس چه بگوییم بگویم انگلیس، آمریکا، ما ایرانی هستیم و با صدای بلند می‌گویم تا در تاریخ ثبت شود که ایران و تاریخ، فرهنگ، عظمت، ملت آن را دوست دارم و به آن افتخار می‌کنم.

رئیس جمهور خطاب به نمایندگان ملت تصریح کرد: این چیزی نیست که ما آن را پنهان کنیم و شما نیز ایران را دوست دارید. رودربایستی نکنید و آن را اعلام کنید. دوست داشتن ایران عین انقلابی بودن و حزب اللهی بودن است.

وی افزود: امام (ره) می‌گویند که عشق به وطن مقدس، 4 نفر از این ور و آن ور هجوم می‌کنند و می‌گویند ایران را بگذارید کنار؛ کجا را بچسبیم.

احمدی نژاد تاکید کرد: والله و بالله خدا نیز ایران را دوست دارد. اگر می‌خواهید با خدا باشید این موضوع را اعلام کنید. ایران که دعوای قومی نیست معلوم است که جلوی همه قدرت‌های دنیا ایران است که حرف حق یعنی حرف امامت و ولایت را می‌زند.

وی در ادامه سخنان خود در مجلس با تاکید بر اینکه این دولت حتی ضعیف‌ترین قوانین را اجرا کرده است یادآور شد: اجازه نداده‌ایم که تبعات منفی آن (قوانین ضعیف) دامن ملت را بگیرد. ما بیشترین همکاری را با سایر قوا داشته‌ایم و تنها دولتی هستیم که از نمایندگان دعوت کرده‌ایم که به دولت تشریف بیاورند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما سخنان نمایندگان را ثبت کرده‌ایم خاطرنشان کرد: نمایندگانی که به دولت آمدند بیش از سایر وزراء سخن گفتند و ما نیز گفته‌ایم به روی چشم تا کشور را با هم اداره کنیم.

وی افزود: شما همین سؤالی را که مطرح شد را نگاه کنید. به ما می‌گویند که شما قانون گریزید.

وی با اشاره به اصل 88 قانون اساسی خاطرنشان کرد: در این اصل آمده است که "در هر مورد که حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور و یا هر یک از نمایندگان از وزیر مسئول، درباره یکی از وظایف آنان سوال کنند، رییس جمهور یا وزیر موظف است در مجلس حاضر شود و به سوال جواب دهد و این جواب نباید در مورد رییس جمهور بیش از یک ماه و در مورد وزیر بیش از 10 روز به تأخیر افتاد...".

احمدی نژاد افزود: در این اصل می‌گوید که درباره یکی از وظایف آنان. بین خود و خدا، شما در یکی از موارد گفته‌اید که کدام یک از وظایف رئیس جمهور را سؤال کرده‌اید؟ اکثرش یا درباره اختیارات رئیس جمهور است و یا اصلا هیچ ارتباطی با رئیس جمهور ندارد که البته آئین نامه نیز رعایت نشده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: هر سؤال باید متناظر بر یک وظیفه باشد. البته گفتیم که شب عید است تا کمی با هم شوخی کنیم. آیا می‌شود از مجلس نیز سؤال و انتقاد کرد؛ نکند نمی‌شود از مجلس انتقاد کرد؟

وی خطاب به رئیس جلسه تاکید کرد که آیا می‌شود از مجلس انتقاد کرد، که لاریجانی پاسخ داد: اگر در موضوع باشد اشکالی ندارد.

احمدی نژاد خطاب به نمایندگان ملت اظهار داشت: به نظر شما چه کسی قانون شمول قانون خدمات کشوری را پس از تایید شورای نگهبان تغییر داد و ابلاغ کرد و مجلس و دیوان محاسبات را نیز از شمول آن خارج کرد. به نظر شما قانون خوب است اما برای دیگران!

وی افزود: یعنی آموزش و پرورشی‌ها، بهداشت و درمانی‌ها، نظامی‌ها، کارمندان دولت همه باید در چهارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق بگیرند، اما دیوان محاسبات، مجلس و برخی دستگاه‌های دیگر معاف هستند. ببینید چه کسی این کار را کرده است به نظر شما می‌شود آیا با قانون عادی، قانون اساسی را دور زد؛ کاری که در اصل 138 اتفاق افتاده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: البته نمی‌شود چرا که بالاخره اصل 57، 60 ، 126 و 138 هست. همه اینها با هم است و نمی‌شود مصوبات دولت را یک طرفه لغو کرد؛این خلاف صریح قانون اساسی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه این یک شوخی است خطاب به نماینده ملت گفت که عصبانی نشوید؛ به نظر شما می‌شود با فشار دادن یک "شاستی" فوق لیسانس شد. آئین نامه داخلی مجلس برای اداره داخلی مجلس است، می‌شود در آئین نامه برای دولت و سایر قوا تعیین تکلیف کرد به نظر من که نمی‌شود.

وی افزود: در همین دولت و مجلس عزیز که به همه نمایندگان ارادت داریم از آقای رئیس که خیلی مخلص‌اش هستیم تا تک تک شما‌ها که "خیلی‌‌تر" مخلص‌تان هستیم در همین جا ما متهم شدیم به یک میلیارد دلار تخلف از قانون و سوء استفاده.

احمدی نژاد تصریح کرد: 4 و 5 ماه ما در انتخابات فحش خوردیم تا پنج شنبه ممنوعیت تبلیغات که رئیس عزیز، فخیمه‌ محترم و مکرم دیوان محاسبات آمد در رادیو و تلویزیون گفت که احمدی نژاد دروغ می‌گوید و یک میلیارد تخلف کرده است که ما گفتیم البته این طوری نیست و بعدا که رسیدگی شد معلوم شد دولت تخلفی نکرده است. گزارش رسمی از کمیسیون اصل 90 آمد؛ خوب بود که اینها در همین مجلس عزیز قرائت می‌شد که ملت بدانند، دولت پاک است.

احمدی نژاد تصریح کرد: اخیرا یکی از همکاران، فرمان جنگ علیه دولت صادر کرده و گفته است که باید با دولت جنگید و اعلام کرده است نباید حتی یکی از اعضای هیئت دولت باقی بماند و گفته تابوی سؤال از رئیس جمهور شکسته شود که البته والله و بالله رئیس جمهور کف خیابان و نوکر ملت است و گردنش نیز از مو باریک‌تر است.

وی ادامه داد: اگر واقعا جراتی هست و قرار است یک کاری بشود 2 کلمه به بقیه بگوید بعد بفهیم که آقای جوانفکر چه می‌کشد؛ "نگران نباشید ما کمپوت می‌آوریم برایتان و مخلصتان نیز هستیم."

احمدی نژاد تاکید کرد که توهین به رئیس جمهور نشان شجاعت نیست. رئیس جمهور که کاری ندارد و تخریب هم نمی‌شود.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه باز نیز شوخی می‌کنیم و شب عید است و می‌خواهیم مردم خوشحال کنیم، گفت: در نقاط مختلف دنیا یک زمان نظام ارباب رعیتی بود یکی ارباب بود و هزاران نفر رعیت بودند. اما الان مثل اینکه جور دیگری شده.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین