کد خبر: ۱۴۹۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۶
مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری فیروزه:

منزل کمال‌الملک به موزه محلی تبدیل می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری شهر فیروزه گفت: منزل کمال‌الملک جز شاخص‌های تاریخی است که با رویکرد فرهنگی در سال91 به بهره‌برداری و به موزه محلی تبدیل می‌شود. 

غلامحسین کاظمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با توجه به تازه تاسیس و دارا بودن مرغوب‌ترین معدن فیروزه جهان در این شهر اظهار کرد: شهرستان فیروزه دارای 34 جاذبه گردشگری است که از این تعداد 10 آثار به ثبت ملی رسیده است. که هر جاذبه از جایگاه منحصربه‌فردی برخوردار است.

وی به جایگاه خاص فیروزه در این شهر پرداخت و ادامه داد: تمام اقدامات استخراج تا فرآوری فیروزه به‌صورت کامل در شهرستان انجام می‌گیرد و علاوه بر استفاده‌های زینتی، فیروزه بصورت سنگ‌های خام به داخل و خارج کشور صادر می‌شود.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فیروزه در خصوص نقاط دیدنی خاطرنشان کرد: از جمله اماکن دیدنی و گردشگری فیروزه می توان به باغ 16 هکتاری نشاط،یخدان بهرود و آب انبار همت‌آباد اشاره کرد که در حال حاضر پس از مرمت این آب انبار به عنوان مجموعه فرهنگی و ورزشی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی در ادامه، اظهار داشت: چشم‌اندازهای گردشگری دارای 2بخش روستاهای بخش مرکزی و طاقان کوه است که این نقاط با دارا بودن چشم‌اندازهای زیبا در فصول بهار و تابستان پذیرای مسافران و گردشگران فراوانی است.

کاظمی به موقعیت جغرافیایی شهرستان فیروزه اشاره کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می شود تقریبا 30 درصد مسافرانی که در اتوبان تهران به مشهد تردد می‌کنند از این شهرستان دیدن کنند.

وی همچنین از نمایشگاه صنایع‌ دستی با محوریت فیروزه یاد کرد و اظهار داشت: این نمایشگاه در مجتمع بین راهی بهروزیه برگزار می‌شود که در حاشیه برگزاری این نمایشگاه برنامه‌های فرهنگی،آیینی و محلی برپا است.

این مدیر فرهنگی شعار ستاد تسهیلات فیروزه را«خدمت به زائران و مسافران از پایتخت فیروزه جهان به پایتخت معنوی ایران »اعلام کرد و افزود: برای نخستین بار و با همکاری نهادهای مرتبط و مسئولان ارشد شهری در نخستین روز بهار از 3 مسافری که نخستین نفرات وارد شده به این شهر باشند، جوایزی اهدا شد.

به گزارش فارس، کاظمی در پایان درباره دیگر اقدامی که برای نخستین‌بار انجام می‌شود ادامه داد: با همکاری بخشداری مرکزی ستاد استقبال روستاییان از مسافران نوروزی با نصب بنر و پرچم‌های نوروزی در روستاهای محدوده فیروزه تشکیل و انجام می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین