کد خبر: ۱۵۰۰۳۵
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲

ساركوزي: نبايد اسلام را با تروريسم يكي كرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نيكولا ساركوزي در پي حادثه تروريستي در دو شهر فرانسه كه به كشته شدن هفت تن منجر شد،اعلام كرد كه نبايد اسلام را با تروريسم يكسان دانست. 

به نقل از خبرگزاري فرانسه، در پي كشته شدن "محمد مراح"، قاتل فرانسوي "تولوز" و "مونتوبان"، دوباره بازار رقابت‌هاي انتخاباتي گرم شده است و هريك از كانديداها سعي دارند به نوعي از اين حادثه تروريستي به نفع خود استفاده كنند.

نيكولا ساركوزي، رئيس جمهور فرانسه و كانديداي احزار پست رياست جمهوري، گفت: بر اساس دموكراسي سوال پرسيدن امري طبيعي است.

وي همچنين ادامه داد: اقداماتي را براي مبارزه با تروريسم درنظر گرفته‌ايم كه پس از انتخابات، اگر دوباره به عنوان رئيس جمهور انتخاب شوم، عملي خواهند شد.

ساكوزي در سخنراني در كاخ اليزه تاكيد كرد كه نبايد اسلام را با تروريسم يكي كرد چراكه اين قاتل قبل از اين كه كودكان يهود را هدف قرار دهد سه نظامي مسلمان را هدف قرار داده بود.

وي بيان داشت كه به دنبال اتخاذ تدابير شديد جنايي عليه هرگونه تفكر افراط‌گرايي است و هر فردي كه وارد سايت‌هاي اينترنتي شود كه از تروريسم حمايت مي‌كنند يا به دنبال اشاعه انزجار و خشونت هستند به لحاظ كيفري مجازات خواهد شد.

اين در حالي است كه فرانسوا فيون، نخست وزير فرانسه صبح جمعه اعلام كرده بود كه هيچ دليلي براي دستگيري محمد مراح قبل از ارتكاب قتل در "تولوز" و "مونتوبان" نداشتيم.

ژرار لونگه، وزير دفاع فرانسه نيز گفت كه بازرسان زمان زيادي را به دليل مظنون شدن به يك نظامي قديمي در ارتكاب اين قتل‌ها از دست دادند.

پليس نيز اعلام كرده است كه در "ايولين"يكي از شهرهاي فرانسه يادداشت‌هاي زيادي روي ديوارهاي اين شهر عليه يهوديان و تقدير و تمجيد محمد مراح نوشته شده است. اين نوشته‌ها از قبيل:"زنده باد مراح"، "انتقام" و غيره به روي ديوارهاي خيابان به چشم مي‌خورد.

به گزارش ايسنا،محمد مراح معروف به قاتل موتور سوار يكشنبه سه نظامي مسلمان را در مونتوبان و فرداي آن روز سه كودك و يك معلم يهود را جلوي يك مدرسه يهودي در تولوز به قتل رساند.

اين قاتل 23 ساله پس از 32 ساعت محاصره در حمله پليس كشته شد.






بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین