کد خبر: ۱۵۰۲۰۱
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۲
شنبه آینده

اصفهان یک ساعت خاموش می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از سامانه خبری اصفهان مهدی جمالی‌نژاد افزود: شهروندان اصفهانی شنبه آینده مصادف با 31 مارس 2012 میلادی به مدت یک ساعت و به صورت نمادین لامپ‌های غیرضروری را خاموش می‌کنند.

وی با بیان اینکه این حرکت در محل سی و سه پل اصفهان انجام می‌شود، اظهار داشت: ساعت زمین یک ابتکار بین‌المللی و بشر دوستانه است که نخستین بار توسط صندوق بین‌المللی طبیعت پیشنهاد شد و آخرین شنبه ماه مارس هر سال نیز اجرا می‌شود.

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان اضافه کرد: شهروندان و صاحبان صنایع در این روز چراغ‌های غیرضروری و سایر لوازم پرمصرف برقی خود را به مدت یک ساعت خاموش می‌کنند.

وی اظهار داشت: این اقدام به صورت نمادین، ضرورت توجه به آینده زندگی در عصر گرمایش جهانی کره زمین را به همگان یادآوری می‌کند.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه آغاز این برنامه در سال 2007 توسط بیش از 2 میلیون شهروند استرالیایی انجام شد، گفت: شهروندان این کشور به مدت یک ساعت تمام چراغ‌های غیرضروری را خاموش کردند که این حرکت در سال‌های بعد مورد استقبال شهروندان سراسر دنیا قرار گرفت.

به گزارش فارس از اصفهان ،وی با اشاره به اینکه هنوز ساعت دقیق این برنامه مشخص نشده است، تصریح کرد: خاموشی چراغ‌ها بعد از غروب خورشید است و زمان آن نیز اعلام می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین