کد خبر: ۱۵۱۰۴۶
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۵
هفته بیست و چهارم دسته اول

آلومینیوم هرمزگان لیگ برتری شد/ توقف پیکان، ایرانجوان را امیدوار کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ بیست و چهارمین هفته از مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور با قطعی شدن صعود تیم آلومینیوم هرمزگان به لیگ برتر و توقف پیکان تهران پیگیری شد. 

هفته بیست و چهارم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور موسوم به جام آزادگان امروز پنجشنبه با برگزاری 13 بازی آغاز شد که طی آن تیم‌های فولاد یزد، پارسه تهران، ایرانجوان بوشهر، پاس همدان، ماشین سازی تبریز و استقلال صنعتی جنوب مقابل حریفان خود به برتری رسیدند و هفت بازی نیز به نتیجه تساوی انجامید.

یکی از دیدارهایی که با نتیجه تساوی به اتمام رسید، دیدار استیل آذین سمنان و پیکان تهران بود که به نتیجه تساوی یک بریک انجامید. پیکان، صدرنشین گروه "الف" در این بازی ابتدا با گل دقیقه 16 روح الله سلطانی از میزبان خود پیش افتاد اما در فاصله 6 دقیقه به پایان بازی علی یونسی گل مساوی را برای استیل آذین به ثمر رساند. پیکان با وجود این تساوی همچنان با 49 امتیاز و حاشیه امنیت مناسب صدرنشین گروه "الف" است.

از این تساوی تیم ایرانجوان بوشهر نهایت بهره را برد و با برتری 2 بر صفر مقابل شهرداری بندرعباس فاصله خود با پیکان صدرنشین را به چهار امتیاز رساند. برای تیم ایرانجوان در این بازی خانگی صادق گشتی (5) و حسین خسروی (2+90) گل زدند و تیم‌شان را به یک پیروزی شیرین رساندند. با این نتیجه صعود تیم ایرانجوان بوشهر به مرحله پلی‌آف مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور قطعی شد.

امروز همچنین در گروه "ب" 6 دیدار برگزار شد که در یکی از آنها نساجی مازندران در ورزشگاه شهید وطنی این شهر مقابل نفت مسجد سلیمان با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد. با این تساوی تیم نساجی که روی کاغذ شانس این را داشت که مانع از صعود مستقیم آلومینیوم هرمزگان به لیگ برتر شود، از رسیدن به این هدف بازماند و صعود نماینده هرمزگان به لیگ برتر قطعی شد.

در دیگر دیدار این گروه امروز تیم ماشین سازی تبریز با نتیجه 2 بر صفر از سد برق شیراز گذشت و به رده دوم جدول گروه "ب" مسابقات لیگ دسته اول صعود کرد. برای ماشین سازی در این بازی خارج از خانه سیدمحمد علوی (30) و محسن دلیر (54) موفق به گلزنی شدند.

براساس این گزارش، از دیگر نتایج جالب دیدارهای امروز گروه "ب" می توان به برتری 4 بر یک پاس همدان مقابل شهرداری یاسوج اشاره کرد که امیدهای این تیم همدانی را برای صعود به مرحله پلی‌آف لیگ دسته اول دوچندان کرد. گل‌های تیم پاس در این بازی خانگی توسط امیر محبی (8)، امین متوسل‌زاده (54) و مصطفی تبریزی (74 و 86) به ثمر رسید و تنها گل تیم شهرداری را نیز شهاب کرمی در دقیقه 87 وارد دروازه تیم میزبان کرد.

به گزارش مهر، نتایج دیدارهای هفته بیست و چهارم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور به شرح زیر است: 

گروه "الف":
* شهرداری اراک صفر - صنعت ساری صفر
* فولاد یزد یک - مس رفسنجان صفر
* پارسه تهران 2 - سایپای قائمشهر یک
* استیل آذین سمنان یک - پیکان تهران یک
* گسترش فولاد تبریز یک - پیام مخابرات فارس یک
* اتکای گلستان صفر - ابومسلم مشهد صفر
* ایرانجوان بوشهر 2 - شهرداری بندرعباس صفر

جدول رده بندی:
1- پیکان تهران 49 امتیاز
2- ایرانجوان بوشهر 45 امتیاز
3- شهرداری بندرعباس 37 امتیاز
4- فولاد یزد 33 امتیاز - تفاضل گل 2+
5- شهرداری اراک 33 امتیاز - تفاضل گل 1+
----
13- مس رفسنجان 23 امتیاز - تفاضل گل 8-
14- صنعت ساری 23 امتیاز - تفاضل گل 14-

گروه "ب":
* پاس همدان 4 - شهرداری یاسوج یک
* کاوه تهران صفر - گهر زاگرس دورود صفر
* برق شیراز صفر - ماشین سازی تبریز 2
* نیروی زمینی تهران یک - شیرین فراز کرمانشاه یک
* نساجی مازندران صفر - نفت مسجد سلیمان صفر
* استقلال صنعتی خوزستان 2 - گل گهر سیرجان صفر

جدول رده بندی:
1- آلومینیوم هرمزگان 46 امتیاز (یک بازی کمتر)
2- ماشین سازی تبریز 37 امتیاز
3- گهرزاگرس دورود 36 امتیاز
4- پاس همدان 35 امتیاز - تفاضل گل 3+
5- نساجی مازندران 35 امتیاز - تفاضل گل 3+ (یک بازی کمتر)
----
13- کاوه تهران 26 امتیاز
14- برق شیراز 18 امتیاز

- هفته بیست و چهارم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور فردا جمعه با برگزاری یک دیدار طبق برنامه زیر پیگیری خواهد شد:
جمعه - 18/1/1391
* آلومینیوم هرمزگان - تربیت یزد، ساعت 16، ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین