کد خبر: ۱۵۱۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۰

رئیس جمهوری که از پنیر متنفر است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: کمتر از سه هفته دیگر فرانسه شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود و در این بین "نیکلا سارکوزی" برای آنکه بار دیگر خود را در رسانه های مطرح کند دستور داده تا از خرید پینیر در کاخ الیزه و استفاده از آن خودداری شود. 

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، گفته می شود "نیکلا سارکوزی" این اقدام را به بهانه حفظ وزن متناسب انجام داده اما منتقدان وی معتقدند که سارکو با اهداف انتخاباتی دست به این اقدام زده است. 

شایعه است که در فرانسه در حدود 250 نوع پنیر مختلف وجود دارد و در همین رابطه نقل قولی از "چارلز دوگل" در فرانسه هنوز بر سر زبانها جاری است که می گوید : "چگونه یک نفر می تواند بر کشوری حکومت کند که در آن 246 نوع پنیر مختلف وجود دارد." 

مردم فرانسه علاقه زیادی به پنیر داشته و ماجراهای زیادی نیز در این رابطه در این کشور رخ داده است برای مثال در سال 2003 و پس از آنکه فرانسه با حمله به عراق مخالفت کرد جمهوریخواهان تندروی ایالات متحده، مردم این کشور اروپایی را "میمونهای پنیرخوار" توصیف کردند. 

شایع است که سارکوزی از پنیر متنفر است و همین امر یک بار منجر به بروز تنش دیپلماتیک میان فرانسه و آلمان شده و دلیل آن هم ماجرایی بود که بر سر پنیر در دیدار سارکوزی و "انجلا مرکل" صدراعظم آلمان رخ داده بود. 

به نوشته دیلی تلگراف، سارکوزی علاوه بر آنکه دستور داده استفاده از پنیر در تهیه غذاهای کاخ الیزه ممنوع است همچنین دستور داده که از این پس از غذاهای سبک و معتدلی که بیشتر در آنها از گوشت ماکیان ( مرغ، غاز و ... ) استفاده می شود طبخ شود. 

بر اساس این گزارش، سارکوزی از یک سو خوردن پنیر را در الیزه ممنوع می کند و از طرف دیگر برای انجام تبلیغات ریاست جمهوری اقدام به بازدید از بزرگترین و معروف ترین شرکت های تولید پنیر در فرانسه کرده و حتی اقدام به سخنرانی در آنها می کند. 

بر همین اساس سارکوزی برای آنکه نام خود را در فرانسه بیشتر بر سرزبانها بیاندازد اعلام کرده که شراب نمی نوشد ؛ امری که باور آن برای مردم فرانسه بسیار مشکل است زیرا بر اساس سنت های موجود در این کشور، این نوشیدنی الکلی جایگاه خاصی در ضیافت های رسمی فرانسوی ها دارد. 

از دیگر اموری که سارکوزی برای موفقیت در انتخاب ریاست جمهوری به آن روی آورده استفاده از رژیم های غذایی سفت و سخت است بطوریکه که در ماه های اخیر اغلب وعده های غذایی وی را ماهی، سبزیجات، و شربت های مختلف تشکیل داده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین