کد خبر: ۱۵۲۴۲۰
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۸

سارکوزی منفور‌ترین چهره فرانسه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نتایج تازه‌ترین نظرسنجی نشریه «ژرونال دو دیمانش» نشان می‌دهد، هم‌اکنون ۶۴ درصد فرانسویان از «نیکلا سارکوزی» ناراضی هستند و تنها ۳۶ درصد مردم از وی رضایت دارند.
این در حالیست که بر اساس این گزارش، در نوامبر ۱۹۶۵ و آوریل ۱۹۸۸، ۵۴ درصد مردم فرانسه از «شارل دوگل» و «فرانسوآ می‌تران» رضایت داشتند و هیچ یک از رؤسای جمهور جمهوری پنجم فرانسه تاکنون در پایان دوران ریاست جمهوری خود، به این اندازه نزد مردم کشورش نامحبوب نبوده است.

بر اساس این گزارش، «والری ژیسکاردستن» پیش از در دست گرفتن قدرت در آوریل ۱۹۸۱ به زحمت بالا‌ترین نرخ محبوبیت مردمی را از آن خود کرده بود. اما آیا می‌توان در این خصوص سارکوزی را با پیسکاردستن مقایسه کرد؟

این پرسشی است که «فردریک دابی» مدیر بخش افکارسنجی مؤسسه «ایفوپ» در نشریه ژورنال دو دیمانش به آن پاسخ می‌گوید.

به گفته فردریک دابی، اگرچه میزان محبوبیت مردمی سارکوزی و ژیسکاردستن در بارومترهای نظرسنجی نزدیک به هم است، اما میزان نارضایتی مردمی از این دو با یکدیگر اختلاف چشمگیری دارد به گونه‌ای که هم‌اکنون ۶۴ درصد فرانسویان از سارکوزی ناراضی‌اند حال آنکه در آن زمان میزان نارضایتی مردمی از والری ژیسکاردستن ۴۶ درصد بود.

به نوشته یوروپ ۱، این پاسخ به خوبی مشخص می‌کند که چرا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ فرانسه بعد رفراندوم ضدسارکوزی به خود گرفته است.

به گزارش فارس،انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در دو دوره طی روزهای ۲۲ آوریل (۳ اردیبهشت) و ۶ ماه مه (۱۷ اردیبهشت) برگزار خواهد شد و طی آن نامزد‌ها برای سکان‌داری کاخ الیزه به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین