کد خبر: ۱۵۳۶۸۶
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۴

استان‌های آلوده به بد‌افزار مشخص شدند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: گزارش استان‌هاي آلوده به بدافزار برحسب تعداد آدرس‌هاي ارسال كننده بدافزار در بهمن ماه از سوي مركز ماهر منتشر شد. 

گزارش عملكرد استان‌ها و شهرها در فضاي مجازي و همچنين ارائه آماري از ميزان آدرس‌هاي ارسال كننده بد‌افزار مي‌تواند به عنوان راهكاري در جهت جلوگيري با برخي اقدامات مطرح شود كه اين موضوع زمينه را براي متوليان اين امر باز مي‌گذارد.

مركز ماهر هم در راستاي همين موضوع اقدام مؤثري را پي گرفته و بر مبناي آن با بررسي آدرس‌هاي IP متعلق به يك محدوده و استان به آرائه آمار در حوزه استان‌هاي آلوده به بدافزار مي‌پردازد و در مقياسي ماهانه به ارزيابي استان‌ها با يكديگر مي‌پردازد و در گزارش بهمن‌ماه سال گذشته خود نيز كه با كمي تأخير منتشر شد، آماري را ارائه داده است كه در زير به تفكيك به مقايسه استان‌ها اشاره‌اي خواهيم داشت.

جالب توجه است كه در ليست‌هاي اخيري كه منتشر شده، جايگاه تهران همواره سير نزولي داشته و در بهمن ماه نيز به پله چهارم اين ليست رسيده است و با 22 آدرس ارسال كننده بدافزار بعد از همدان با 26 آدرس ارسال كننده بدافزار قرار گرفته است.

آذربايجان شرقي كه صدر ليست را در اين ماه منزلگاه خود كرده است، 50 آدرس ارسال كننده بدافزار از آن كشف شده است كه با استان سطح دوم (قم) 11 آدرس اختلاف دارد. استان فارس نيز هم‌رده با تهران برروي يك مكان قرار گرفته است و اصفهان نيز تنها با اختلاف 1 آدرس رتبه بعدي را به خود اختصاص داده است و بعد از آن استان‌هاي خوزستان، گيلان و بوشهر هر كدام به ترتيب با 9،16،19 آدرس ارسال كننده بدافزار قرار گرفته‌اند.

مازندران و استاني ناشناس با 7 و 6 آدرس ارسال كننده بدافزار قبل از اردبيل و خراسان رضوي با 5 آدرس ارسال كننده گزارش شده‌اند. آذربايجان غربي، سمنان، سيستان و بلوچستان و هرمزگان 4 آدرس ارسال‌كننده را به خود اختصاص دادند و در يك رده جاي گرفتند و بعد از آنها هم قزوين با تعداد 3 قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در پايان ليست كرمانشاه و گلستان با تعداد آدرس ارسال كننده 2 و استان‌هاي البرز،ايلام و چهار محال و بختياري هر كدام با 1 آدرس ارسال كننده بدافزار قرار گرفتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین