کد خبر: ۱۵۴۷۲۲
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۳

اعتراض داریوش مهرجویی به رد پروانه فیلم «بیا تا برویم»

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: درخواست پروانه «بیا تا برویم» فیلم تازه داریوش مهرجویی در اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد رد شد.

به گزارش بانی فیلم، دست‌اندرکاران این پروژه چند ماه قبل درخواست پروانه ساخت «بیا تا برویم» را به اداره نظارت ارسال کردند، اما به تازگی وزارت ارشاد با ساخت این فیلمنامه مخالفت کرده است. پیش تولید اولیه این فیلم به تازگی آغاز شده و قرار بود محمود کلاری بعد از سال‌ها با مهرجویی همکاری کند.

فیلمنامه «بیا تا برویم» توسط داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر نوشته شده و رضا درمیشیان نیز به عنوان مجری طرح با این پروژه همکاری می‌کند.

«بیا تا برویم» مضمونی فلسفی دارد و از کارهای قدیمی داریوش مهرجویی بیشتر به «پری» نزدیک است. فیلم داستان مردی را روایت می‌کند که در سفری دچار شک و تردیدهایی در زندگی‌اش می‌شود. این فیلم قرار بود در سه شهر ایران و یکی از کشورهای خارجی فیلمبرداری شود.

مهرجویی نسبت به عدم صدور مجوز ساخت این فیلمنامه اعتراض کرد.

وی در گفت و گو با ایسنا گفت: منتظر پروانه ساخت «بیا تا برویم» بودیم که گویا رد شده…. رد شدن پروانه ساخت این فیلم بسیار باعث حیرت من است. چون فیلم مضمونی عرفانی و دینی و فلسفی دارد و چند تن از مسوولان مثل آقای مهدی ارگانی بسیار با آن موافقند و همیشه از من می‌پرسند چرا دست به کار ساخت آن نمی شوم… واقعا خیلی جالب است که در جشنواره فجر سال گذشته هیات داوران جایزه مهم فیلم دینی «بین الادیان» را به فیلم نارنجی‌پوش دادند ولی الان نمی‌گذارند من فیلم دینی بسازم و از نظر آقایان فیلم‌نامه دینی و فلسفی من مردود است… من فکر می‌کنم بعد از این همه سال فیلم ساختن بهتر از هرکس دیگری می‌دانم چه قصه و مضمونی مجاز است و چه قصه‌ای غیرمجاز…. الان شرایط تولید و جذب سرمایه، ارائه پروانه ساخت و پروانه نمایش و به طور کلی اکران فیلم‌ها با وضعیت نامناسب و مغشوشی روبه‌رو است. نوعی ناامنی و بی‌نظمی تولیدکنندگان و پخش‌کننده‌ها و صاحبان سینما و استودیوها را تهدید می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین