کد خبر: ۱۵۵۳۴۵
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰

آقای جوانفکر!مجلس در همه جای قانون در راس امور است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این جمله مشهور امام راحل (ره) را همگی به یاد داریم که «مجلس در رأس امور است» و تا کنون و حداقل در شعار، فرض بر این بوده که قوه مجریه از رییس جمهور گرفته تا تمام وزراء در مقابل مجلس پاسخگو هستند و نمایندگان مجلس این حق را دارند که آنان را در صورت مشاهده تخلف، مورد بازخواست قرار دهند و حتی با استیضاح از کار برکنار کنند .

به طور کلی در سال های گذشته از انقلاب شکوهمند اسلامی کشورمان این حق و جایگاه مجلس بود که قبل از این منجر به برکناری یک رییس جمهور و چندین و چند وزیر از صحنه حاکمیتی ملت شده است .

متاسفانه طی چند ماه گذشته و با به وجود آمدن پاره ای از اختلافات میان دولت و مجلس مشاهده می شود که جریانی پنهان در تلاش است تا روز به روز با تخریب چهره مجلس و پایین کشیدن سطح آن از دید ملت ، منویات امام راحل را که راهنمای اصلی انقلاب اسلامی است را فدای جاه طلبی های خود کند .

علی اکبر جوانفکر که تا پیش از این سابقه طولانی در رابطه با ابزار بحث های شائبه انگیز در میان جامعه داشته است ، امروز در گفتگو با روزنامه 'اعتماد' با بیان اینکه ، "مجلس عقیده دارد در رأس امور است و به‌همین خاطر علیه دولت حاشیه‌سازی می‌کند گفت : در هیچ کجای قانون اساسی نوشته نشده مجلس در رأس امور است و قوه دیگر نیست" .

بنا بر اصولی که از ابتدای انقلاب تا امروز در ذهن ملت ایران و مسئولین نقش بسته است ، مجلس نمادی از مردم سالاری دینی است و کسی حق ندارد حضور مجلس که همان حضور مردم در رأس امور است را رد کند و مردم جمله فراموش نشدنی امام خمینی (ره) در ذهن‌شان همچنان باقی است که «مجلس در راس امور است».


هر چند بعضی‌ها هنوز معنای فرمایش امام (ره) را درک نکرده‌اند اما مجلس حق قانونگذاری و تصویب قوانین را دارد و قانون اساسی مهم ترین وظیفه مجلس شورای اسلامی را تصویب قوانین و تصحیح و تنظیم آن معین کرده است و مطابق اصل 87 قانون اساسی شروع کار قانونی رییس جمهور و هیات دولت منوط به کسب رای اعتماد وزرا از مجلس شورای اسلامی است و هر یک از وزراء که رای اعتماد مجلس را کسب نکنند رسمیت پیدا نمی‌کنند.

پس با توجه به نکات بالا هر فردی که حتی با راهبرد های انقلاب اسلامی آشنایی نداشته باشد و فقط بنا بر قانون اساسی کشور بخواهد در رابطه با مسائل نظر دهد ، به سادگی می تواند از طریق مفاد مندرج در قانون اساسی اهمیت و در راس امور بودن مجلس را دریابد .

به گزارش محدوده،به طور کلی زیر سوال بردن اعتبار مجلس شورای اسلامی آن هم به این سادگی بیان ، ادبیاتی را در ذهن آشکار می سازد که بارها منافقین از ابتدای انقلاب برای زیر سوال بردن اصل نظام اسلامی از آن بهره بره اند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین