کد خبر: ۱۶۳۸۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۳
گفته‌ها و ناگفته‌های روزنامه‌های امروز:

مدعی مبارزه با فساد، ۲۱ آپارتمان دارد؟!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: موضوع مهمی که نشریات امروز به بازتاب آن پرداخته‌اند، سخنان پر حاشیه دیروز کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان درباره تذکر به دولت پیرامون اختیارات ریاست جمهوری است.

روزنامه تهران امروز در صفحه نخست امروز خود به گونه‌ای ویژه، این موضوع را پررنگ کرده است.

در این باره باید گفت، کدخدایی در نشست خبری به مناسبت سالروز راه‌اندازی این شورا، بار دیگر درباره اختلافات بر سر اصل ۱۱۳ قانون اساسی و هیأت نظارت بر قانون اساسی با دولت توضیحاتی داده، ولی انتقاد وی از روزنامه دولت، موضوعی پر حاشیه این نشست بود.

وی همچنین دیروز در این باره به خبرنگار روزنامه ایران گفت: دوستان در روزنامه ایران، در یک گزارش تجاری و سفارشی با غوغاسالاری به این موضوع پرداخته‌اند و افزود: شیوه‌هایی که برخی دوستان در کاغذ پاره‌ها ـ که با بودجه بیت‌المال ارتزاق می‌کنند و شخصیت‌های نظام را به استهزا گرفته‌اند ـ شیوه درستی نیست. بهتر است به جای غوغاسالاری و مهمل بافی و یاوه گفتن، همه به قانون و مراجع قانونی تمکین کنیم.

اما از موضوعات دیگری که تهران امروز به آنها پرداخته، موضوع کشف بزرگترین زمین خواری در تهران و سخنان فرمانده نیروی دریایی در پاسخ به تهدیدات غربی‌هاست.

نشست پر حاشیه کدخدایی، تیتری است که امروز روزنامه شرق در صفحه نخست خود کار کرده است.

همچنین اخراج خبرنگار ایرنا از جلسه، به دلیل بی‌توجهی به توصیه کدخدایی مبنی بر پرهیز از طرح موضوعات حاشیه‌ای، موضوعی است که شرق آن را پررنگ نموده است.

اما واکنش امروز روزنامه ایران در برابر جلسه دیروز کدخدایی جالب توجه است. این روزنامه در تیتری با نام: «غوغاسالاری در پاسخ به سؤال خبرنگار»، در مقابل اتهامات کدخدایی به روزنامه ایران و اخراج خبرنگار ایرنا واکنش نشان داده است.

خلاصه آن که امروز بازار خبر روزنامه‌ها داغ است؛ انتقاد رحیمی از پرچمدار دروغین مبارزه با فساد، از موضوعات جالبی است که بیشتر نشریات به آن پرداخته‌اند. وی که دیروز در مراسم افتتاح طرح ملی پزشک خانواده سخن می‌گفت، در بخشی از سخنانش گفته است: فردی که ادعای دفاع از مظلومان را دارد و پرچم مبارزه با فساد را در دست گرفته، ۲۱ واحد آپارتمان دارد. با این شرایط معلوم است که دروغ می‌گوید و وقتی برخورد می‌کنیم، سروصدا به پا می‌کند.

روزنامه ایران این موضوع را با تیتری درشت در صفحه نخست خود آورده است.

روزنامه آفتاب نیز موضوع انتقاد شدید کدخدایی از روزنامه دولت را در صفحه نخست امروز خود بازتاب داده، ولی تیتر نخست این روزنامه، به بررسی مشکل اصلاح‌طلبان از دیدگاه محمدرضا تابش و محمدرضا عارف اختصاص دارد.

عارف در این مطلب اشاره کرد که شرایط کشور باید به گونه‌ای شود که اصلاح طلبان بتوانند در سرنوشت کشور مشارکت داشته باشند.

اما موضوعی که امروز مورد توجه بیشتر روزنامه‌های اصلاح طلب قرار گرفته، موضوع حمایت احمدی‌نژاد از جاسبی و نزدیکی او به هاشمی است؛ آفتاب در تیتری با همین مضمون تحلیلی را از عماد افروغ در این باره آورده است.

روزنامه آرمان نیز این موضوع را با عکسی از جاسبی بازتاب داده است. واکنش شورای نگهبان به ارگان دولت از موضوعات داغ دیگر این روزنامه است.

از آن سوی، موضوع سه نرخی شدن ارز و اولویت‌های تخصیص ارز دولتی نیز موضوع مورد توجه برخی نشریات امروز بود که روزنامه آرمان آن را در صفحه نخست خود آورده است.

روزنامه اعتماد نیز این موضوع را به عنوان تیتر درشت صفحه نخست خود برگزیده است؛ این خبری است که دیروز یکی از خبرگزاری‌ها به نقل از یک مقام آگاه که نامش فاش نشده اعلام کرد؛ بنا بر این تصمیم، گویا قرار است دلار به شکل مرجع، صادراتی و آزاد و بر اساس اولویت کالا به آن‌ها تعلق بگیرد.

این روزنامه همچنین به سخنان دیروز فرمانده نیروی دریایی سپاه، مبنی بر کنترل ایران بر تنگه هرمز نیز اشاره کرده است. تمایل احمدی‌نژاد به جاسبی و موضوع نشست کدخدایی در گوشه صفحه امروز اعتماد، دیده می‌شود.

ملت ما نیز امروز مانند برخی روزنامه‌های اصلاح طلب، موضوع حمایت دوباره احمدی‌نژاد از جاسبی را مورد توجه قرار داد؛ اما موضوع مهمتر از دیدگاه این روزنامه، تأیید خبرش، یعنی تخلف یک افسر در زمین خواری است که رئیس دادسرای ویژه تهران آن را تأیید کرده است.

گفتنی است، جزییات این پرونده ‌ـ که پیچیده‌ترین پرونده در این زمینه است ـ دیروز از زبان معاون دادستان تهران بازگو شده و متهم اصلی آن، یک افسر نیروی انتظامی است. وی در اوایل انقلاب توانسته است با نفوذ در برخی شورا‌ها، مستندات ۱۴۰ هکتار زمین را در شمال غرب تهران به ۱۴۰۰ هکتار تغییر دهد.

صفحه نخست امروز روزنامه رسالت، گویا به دور از هیاهوی دیگر نشریات است. تیتر نخست این روزنامه امروز، اختصاص به حکم مقام معظم رهبری در انتصاب دبیر کل جدید مجمع تقریب مذاهب اسلامی دارد. سخنان ولایتی در همایش بیداری اسلامی و سخنان سردار فدوی نیز از موضوعات دیگری است که در صفحه نخست امروز رسالت دیده می‌شود.

شماره‌های امروز جمهوری اسلامی و کیهان نیز همچنان موضوع درگیری‌ها در عربستان را مورد توجه قرار داده‌اند؛ البته تیتر درشت امروز جمهوری اسلامی، به موضوع تغییر اولویت تخصیص ارز اختصاص دارد. موضوع تظاهرات گسترده در اسپانیا و تظاهرات در اردن نیز از دیگر موضوعات صفحه نخست امروز جمهوری اسلامی است.

به گزارش تابناک،اعلام جمهوری آزاد در شرق عربستان؛ این موضوع مهم امروز روزنامه کیهان است. مصاحبه اختصاصی این روزنامه با مسئول رسانه‌ای جنبش وال استریت، با تیری با نام: نظام سرمایه‌داری دوام نمی‌آورد، برای آینده آمریکا برنامه داریم، نیز از دیگر موضوعات امروز مورد توجه کیهان است؛ البته انتقاد کدخدایی از روزنامه ایران، موضوع صفحه سوم این روزنامه نیز شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین