کد خبر: ۱۶۷۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۹

صدور يک حكم بازداشت ديگر عليه پرويز مشرف

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: يك دادگاه ضد ترور در پاكستان در ارتباط با پرونده قتل رهبر يكي از قبايل پاكستاني براي پرويز مشرف و همين طور شوكت عزيز، نخست وزير سابق پاكستان قرار بازداشت بدون وثيقه صادر كرد.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، اين پرونده مربوط به نواب اكبر بوگتي، يكي از رهبران قبايل بلوچ پاكستان است كه در 26 اوت 2006 هنگامي كه مشرف قدرت را در پاكستان در دست داشت در جريان يك عمليات نظامي در استان بلوچستان در جنوب غرب اين كشور كشته شد.

به دنبال اين حادثه خانواده بوگتي عليه پرويز مشرف،‌ رئيس جمهور سابق پاكستان، شوكت عزيز، نخست وزير سابق اين كشور، آفتاب احمدخان شرپاو، وزير سابق كشور و همين طور اويس احمد غني، استاندار سابق استان بلوچستان و چند مقام دولتي ديگر اعلام شكايت كردند.

دادگاه پاكستاني واقع در منطقه سيبي در استان بلوچستان ضمن صدور اين احكام بازداشت به همه متهمان پرونده دستور داد تا در تاريخ پنج سپتامبر در دادگاه حاضر شوند.

پرويز مشرف كه بين سال‌‌هاي 1999 و 2008 قدرت را در پاكستان در دست داشت از زمان استعفايش در ماه اوت 2008 در خارج از اين كشور زندگي مي‌كند.

رئيس جمهور سابق پاكستان همچنين حزب سياسي متعلق به خود به نام حزب "مسلم ليگ سراسري" پاكستان را تاسيس و اعلام كرده است كه اوايل سال آينده ميلادي براي انتخابات پارلماني به كشورش باز خواهد گشت.

اين در حالي است كه پيش از اين يك دادگاه ديگر نيز عليه پرويز مشرف در ارتباط با ترور بي‌نظير بوتو در سال 2007 حكم بازداشت صادر كرده است.

انتهاي پيام
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین