کد خبر: ۱۶۸۵۷۰
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸

قلعه‌نويی: می‌گويند ژوزه داربی‌باز است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرمربي تيم فوتبال استقلال معتقد است كه در داربي نتيجه بازي گذشته و جايگاه تيم‌ها در جدول تاثيري ندارد و مهم آمادگي روحي و رواني بازيكنان در 90 دقيقه است.

به گزارش ايسنا، امير قلعه‌نويي در نشست خبري پيش از داربي 75 درباره اين ديدار اظهار كرد: اين بازي يك بازي است كه در آن احساسات وجود دارد و اگر بخواهيم اين مسئله را انكار كنيم، دروغ است. داربي حساسيت‌هاي خاص خودش را دارد و همين حضور تعداد زيادتر خبرنگاران و عكاسان در نشست خبري حكايت از حساسيت زياد اين بازي دارد. اين مسئله در طرفداران دو تيم نيز ديده مي‌شود.

قلعه‌نويي ادامه داد:‌ در درجه اول اميدوارم بازي خوب و تاكتيكي از آب درآيد تا افرادي كه در ورزشگاه حاضر مي‌شوند و همچنين كساني كه از گيرنده اين بازي را دنبال مي‌كنند، از آن لذت ببرند. من هم به عنوان بازيكن و مربي چندين بار داربي را تجربه كرده‌ام و اولين چيزي كه تجربه من مي‌گويد اين است كه نبايد به بازي قبل و جايگاه تيم مقابل در جدول نگاه كرد چرا كه اين بازي شرايط خاص خودش را دارد و از آنجايي كه به دليل شلوغي زياد ورزشگاه كار كوچ تيم سخت‌تر مي‌شود، هر تيمي كه بتواند از نظر روحي و رواني آماده‌تر باشد مي‌تواند بهتر كار كند و مربي‌اي كه تيمش را به گونه‌اي آماده كرده باشد تا بتواند از لحظه‌ها استفاده كند مي‌تواند پيروز ميدان باشد.
وي ادامه داد: پرسپوليس هم از بازيكنان، مربي، مديريت و مهم‌تر از همه طرفداران خوبي بهره مي‌برد و من اميدوارم كه بازي خوبي را شاهد باشيم.

او همچنين درباره بازيكناني كه در اختيار نخواهد داشت گفت: در اين بازي محروم نداريم اما خسرو حيدري و ميلاد ميداودي به بازي نمي‌رسند.

امير قلعه‌نويي در ادامه نشست خبري با اشاره به تغييرات تيمش از ابتداي ليگ تاكنون گفت: ما بعد از بازي با مس عملكرد خوبي داشتيم هرچند با ايده‌آل‌هاي خودم هنوز فاصله داريم و به سرعت تيمي مد نظر نرسيده‌ايم اما اينكه خوب بازي نمي‌كنيم را قبول ندارم. با اين شرايط نمي‌توان تيم را در آمادگي نگه داشت چرا كه ما تا مي‌آييم به آمادگي برسيم، ليگ تعطيل مي‌شود و همين چيزها باعث مي‌شود كه با فاصله افتادن بين بازي‌ها، بازيكن ما مصدوم شود.

وي افزود: از آن طرف شرايط مالي باشگاه هم براي ما مشكل‌ساز شده. اگر بخواهيم تيم را در زمان تعطيلات به اردو ببريم شرايط مالي تيم اجازه نمي‌دهد و اگر نبريم، به كيفيت تيم لطمه مي‌خورد. الان 5 روز است كه من و ماجدي در حال فكر كردن به اين موضوع هستيم كه آيا تيم را به اردوي تركيه ببريم يا نه. به هر حال معجوني است كه روي دست ما مانده و شما براي ما دعا كنيد.

سرمربي استقلال در ادامه گفت: اگر به اردو نرويم به دنبال اين هستيم كه دو بازي تداركاتي انجام دهيم كه احتمالا يكي از آن‌ها به سود زلزله‌زده‌ها خواهد بود.

وي در ادامه با اشاره به اينكه بازيكنان ما براي داربي دو نوع استرس دارند گفت: اين بازي شرايط خاص خود را دارد. اگر مي‌خواهيد به آمار نگاه كنيد بايد بازي آخر را ببينيد. بازيكنان ما يك استرس مثبت و يك استرس منفي براي اين بازي دارند. اگر بتوانيم استرس منفي را تبديل به مثبت كنيم خوب است و اسم اين كار وظيفه‌شناسي است اما اگر بخواهيم فكر كنيم كه بازي آخر را باخته‌ايم از نظر رواني دچار مشكل مي‌شويم. معمولا تجربه‌اي كه من در داربي دارم را روي مسائل روحي ـ رواني صرف مي‌كنم. ما در اين بازي از نظر فني مشكلات كمتري داريم و در حال كار كردن روي مسائل رواني هستيم.

امير قلعه‌نويي در ادامه درباره سوال خبرنگاري كه پيرامون تجربه بيشتر بازيكنان استقلال در داربي و تاثير آن در كار اين تيم پرسيد گفت: اين مي‌تواند براي ما فاكتور مهمي باشد اما همه چيز نيست. مثلا بازيكناني مثل سيد جلال حسيني و ماهيني تجارب بازي‌هاي بزرگ را دارند. مربي پرسپوليس هم مربي بزرگي است و تجارب لازم را دارد و مي‌گويند داربي‌باز است.

وي در ادامه گفت: من به شما قول مي‌دهم كه اين بازي يكي از كم‌حاشيه‌ترين داربي‌ها خواهد بود چرا كه مربيان هر دو تيم به دنبال بازي زيبا هستند. اين بازي مي‌تواند به جامعه شور و نشاط بدهد مثلا حضور جواد نكونام و علي كريمي باعث مي‌شود هر حركتي از اين دو بازيكن الگويي براي جامعه باشد و اصلا كل اين بازي يك پيام است. همين كارهاي خاص است كه باعث مي‌شود بازي‌ها در خاطر فوتبال‌دوستان بماند. مثلا كسي يادش نمي‌آيد كه بازي استقلال و ملوان در ليگ پنجم چند ـ چند شده اما همه به ياد دارند كه متوسل‌زاده يا هادي ساعي چه كارهاي قشنگي كردند يا در همين زلزله اخير پهلوانان و هنرمندان چه كارهايي انجام دادند.

قلعه‌نويي افزود: من پس از بازي با ملوان با آرش برهاني برخورد كردم. البته او خودش با من صحبت كرد و گفت پاي بازيكن حريف را نديده است. اما ما دنبال اين كارها نيستيم و مي‌خواهيم با اخلاق به همه چيز برسيم.

سرمربي استقلال درباره وضعيت تماشاگران دو تيم قبل از داربي هم گفت: اينكه مردم از صبح به ورزشگاه مي‌آيند كار قشنگي نيست. بايد تدابيري انجام دهيم كه يكي، دو ساعت قبل از بازي هواداران وارد شوند. البته چون در مملكت ما بعضي كارها را نمي‌شود انجام داد مي‌توان قبل از بازي با گذاشتن موسيقي سنتي يا قرعه‌كشي شور و نشاط را به هواداران داد. خود من وقتي در بايرلوركوزن بودم قبل از بازي در ورزشگاه كارهايي كه مربوط به سنت خودشان بود را انجام مي‌دادند. ما هم بايد همين كار را انجام دهيم.

وي افزود:‌ من از هواداران دو تيم مي‌خواهم كه انرژي‌شان را فقط براي تشويق تيم خود بگذارند. تا به حال در تيم‌هايي كه بودم مثل سپاهان و تراكتورسازي، اين كار را انجام دادم و در استقلال هم به دنبال اين هستم كه هواداران دو چيز را رعايت كنند. يكي تشويق تيم خود و ديگري احترام به تيم حريف تا ديگر لزومي نداشته باشد كه از مسائل انضباطي بترسيم.

قلعه‌نويي در پايان گفت:‌ من زماني كه سرمربي تيم ملي بودم يك بار به هلسينكي رفته بودم و به يكي از دوستان استقلالي در آنجا گفتم كه در اين 7 ـ 8 ساعتي كه ما اينجا هستيم دادگاه شهر را به ما نشان دهيد. او به من خنديد و گفت اگر پرونده‌اي وجود داشته باشد با قاضي تماس مي‌گيرند تا به دادگاه بيايد در غير اين صورت دادگاه تعطيل است. ان‌شاءالله مملكت ما هم به سمتي برود كه احتياجي به حضور در دادگاه و مسائل انضباطي اين قبيل كارها نباشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
0
0
شش تایی ها. منتظر 6 تای دیگه باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
0
0
حالا شما این 4 تای قبلی رو هضم کنی!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین