کد خبر: ۱۶۹۰۱۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷
وزير نفت و وزير ورزش در ليست انتظار استيضاح

پايان تعطيلات مجلس، آغاز استيضاح وزرا؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزير آموزش و پرورش، وزير كار، وزير كشاورزي و وزير صنعت ، معدن و تجارات، وزرايي بودند كه نام آنها در ليست استيضاح بهارستان نشين ها قرار داشت.

وزير آموزش و پرورش به دليل اقدام غیرقانونی وزیرآموزش و پرورش مبنی بر استخدام ۵ هزار معلم قرآن و ۱۵ هزار نیروی خدماتی، زير تيغ استيضاح قرار داشت.

وزير كار هم كه به دليل ماجراي كش دار سعيد مرتضوي و رياستش در سازمان تامين اجتماعي از مجلس هشتم تا مجلس نهم همچنان مورد موشكافي بهارستان نشين ها قرار دارد و دليل امكان استيضاح وزير كشاورزي و وزير صنعت هم وارات بي رويه، گراني و و ضعيت بد كشاورزي عنوان شده بود.

حالا اما به نظر مي رسد بايد به اين ليست نام دو وزير ديگر را هم اضافه كرد.وزير ورزش و وزير نفت.

المپيك ، وزير ورزش را نجات نداد

همين چند روز پيش بود كه حسن کامران دستجردی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی ، با تبريك به قرهرمانان المپيك، موفقيت در المپيك را دليلي براي منتفي شدن استيضاح وزير ورزش ندانست.

اين نماينده مجلس گفت : طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان با 60 امضا و بعد از تعطیلات مجلس تقدیم هئیت رئیسه می‌شود.

نماینده اصفهان در ادامه تصریح کرد: مدال آوردن ورزشکاران ایرانی تاثیری بر لغو این استیضاح وزیر ورزش و جوانان نمی‌گذارد، چرا که این مربیان و مسئولان قبلی ورزش بودند که سبب این پیروزی شدند و چه بسا در صورتی‌که عباسی در امور فدراسیون‌ها دخالت نمی‌کرد تعداد مدال‌های جمهوری اسلامی در المپیک 2012 بیشتر بود.

تا به اين ترتيب موفقيت كاروران ورزشي ايران در المپيك نمايندگان مجلس را قانع نكند و همنان مشكلات مديريتي در ورزش كه مصوب اصلي آن وزير ورزش معرفي شده، وجود داشته باشد.

وزير نفت، در آستانه استيضاح

از سوي ديگر اما، وزير نفت نيز با اعلام يكي از نمايندگان مجلس ، در ليست استيضاح بهارستان نشين ها قرار دارد.

رئيس کمسيون شوراها و امور داخلي کشور در اين خصوص اعلام كرده است: استيضاح وزير نفت بعد از تعطيلات نمايندگان مجلس به صورت جدي پيگيري خواهد شد.

امير خجسته نماينده مردم همدان در مجلس با اشاره به طرح استيضاح وزير نفت گفت: استيضاح رستم قاسمي وزير نفت بعد از تعطيلات مجلس به صورت جدي پيگيري خواهد شد.

وي در ادامه تصريح كرد: مدارك لازم براي استيضاح وزير نفت جمع‌آوري شده و كماكان پيگيري اين موضوع در دستور كار طراحان قرار دارد.

رئيس كميسيون شوراها با بيان اينكه تحت هيچ شرايطي در خصوص احقاق حقوق ملت كوتاهي نخواهيم كرد، اظهار داشت:‌ در خصوص اعلام نهايي نتيجه استيضاح متعاقبا اطلاع‌رساني خواهيم كرد.

به گزارش شفاف،وي در پايان خاطرنشان كرد: تذکر قرائت شده در صحن علنی مجلس در سطح ملی به وزیر نفت بود مبنی بر اینکه این وزارتخانه باید با خارج‌کردن نیروهای ضعیف در زیرمجموعه خود، از نیروهای توانمند، اثرگذار و بدون مشکل بهره گیرد، در غیر این صورت با شروع به کار مجلس استیضاح وزیر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

با اين تفاسير رستم دولت نيز بايد در انتظار احضار وكلاي ملت باشد هر چند كه تا كنون اخبار استيضاح در مجلس نهم در حد همان خبر باقي مانده و اجرايي نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین