کد خبر: ۱۶۹۲۸۳
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۰

فرانسه تحقيقات جديد درباره مرگ ياسر عرفات را آغاز كرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پي درخواست همسر عرفات دادستاني كل فرانسه تحقيقات قضايي را در خصوص جزئيات مرگ ياسر عرفات آغاز كرد. 

دادستاني كل شهر نانتير واقع در غرب پاريس پايتخت فرانسه روز سه‌شنبه تحقيقات قضايي را در خصوص بررسي جزئيات مرگ ياسر عرفات،‌ رئيس فقيد تشكيلات خودگردان فلسطين آغاز كرد.

به گزارش ايسنا به نقل از سايت شبكه الجزيره، اين اقدام دادستان كل نانتير در پي آن بود كه سها عرفات همسر ياسر عرفات طي شكايتي اعلام كرد: عرفات در 31 ژوئيه ترور شده است.

همچنين تشكيلات خودگردان فلسطين ضمن استقبال از اين اقدام دادستان كل نانتير نسبت به موفقيت آن‌ها در دستيابي هر چه سريعتر به حقيقت علل مرگ عرفات و عاملان آن ابراز اميدواري كرد.

مساله مسموميت براي بار دوم پس از آن مطرح شد كه شبكه الجزيره در سوم ماه ژوئيه تحقيقات و اسنادي را منتشر كرد كه مربوط به مركز پزشكي دانشگاه لوزان سوئيس بود و طي آن اعلام كرد كه اين مركز در تحقيقات خود از مسائل و لوازم شخصي عرفات و نمونه‌برداري‌هاي بيولوژيكي به مقادير غيرطبيعي مواد پولونيوم دست يافته است.

ياسر عرفات در 11 نوامبر سال 2004 در بيمارستان نظامي فرانسه واقع در نزديكي پاريس درگذشت.

از سوي ديگر، عبدالله البشير،‌ رئيس كميته پزشكي مسئول تحقيق در خصوص جزئيات مرگ ياسر عرفات اعلام كرد كه تحقيقات صورت گرفته توسط كارشناسان مراكز سم‌شناسي بين‌المللي حاكي از آن است كه مرگ عرفات ناشي از ورود ماده سمي به بدن وي بوده است.

مركز پزشكي لوزان نيز جمعه گذشته اعلام كرده بود قصد دارد تحقيقاتي را در خصوص جزئيات مرگ عرفات با موافقت همسرش بر روي جسد وي آغاز كند تا مشخص شود كه آيا آثاري از ماده سمي پولونيوم وجود دارد يا خير.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین