کد خبر: ۱۷۰۰۱۶
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۷

"هنوز نمی توان پارازیت را عامل ناباروری اعلام کرد"

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سالهاست که درباره تاثیر پارازیت بر سلامت مردم صحبت می شود و برخی معتقدند که پارازیتها به خصوص در چند سال اخیر تاثیر فراوانی بر سلامت مردم و سقط جنین دارد اما وزارت بهداشت این موضوع را رد می کند.

از سوی دیگر برخی آمارها نشان می دهد که ناباروری در ایران به شدت رشد داشته است، به طوریکه از هر 10 زوج 2 زوج نابارور هستند. علت های زیادی برای این موضوع عنوان می شود و برخی متخصصان زنان و زایمان بر این باورند که پارازیت علت اصلی این موضوع است.

در همین باره محمد مهدی آخوندی، رییس پژوهشگاه فن آوریهای نوین علوم زیستی ابن سینا به خبرآنلاین گفت: در تمام کشورها آمارهایی درباره نرخ باروری وجود دارد و آنها مطابق همین آمار متوجه شده اند که در 15 سال اخیر ناباروری رشده داشته است اما در کشور ما چنین اماری وجود ندارد که بتوانیم مقایسه کنیم .

وی با بیان اینکه برای اولین بار این مرکز در سه ماه گذشته نرخ رسمی ناباروری را اعلام کرده است افزود: برای نخستین بار در آمارگیری از 17 هزار زوج ایرانی مشخص شد که 20.2 درصد زوجین ایرانی نابارورند که از میانگین جهانی بالاتر است یعنی از هر10 زوج دو زوج نابارور هستند .

به گفته آخوندی میزان ناباروری مردان بیشتر از زنان است.

به گزارش خبرآنلاین ،او همچنین درباره تاثیرات پارازیت بر افزایش ناباروری گفت: تا کنون به طور رسمی تحقیقی انجام نشده که به طور مستند مشخص شود این مشکل به خاطر تاثیر پارازیت است یا خیر.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
0
0
بالاخره معلوم شد این پارازیت ها رو کی می فرسته؟؟؟ .......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین