کد خبر: ۱۷۰۵۶۴
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵

صالحي: در شرایط برد ـ برد حاضر به مذاکره هستیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور خارجه از آمادگی همیشگی ایران برای مذاکره در شرايط برد ـ برد خبر داد.

علی اکبر صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به ادعای سخنگوی جدید آمریکا برای استفاده ایران از آخرین فرصت‌های دیپلماسی و گفت‌وگو برای حل موضوع هسته‌يی با بیان اینکه ما هیچ وقت فرصت دپیلماسی را از دست نداده‌ایم افزود: بارها آمادگی خود را اعلام کرده و گفته‌ایم که در شرایط برد ـ برد حاضر به مذاکره هستیم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در رابطه با صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌يی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: مقام معظم رهبری ورود به عرصه‌های غیر صلح آمیز سلاح‌های کشتارجمعی را حرام اعلام کرده‌اند و اگر امروز مشکلی وجود دارد مشکل غرب و آمریکاست.

وزیر امور خارجه در این گفت‌وگو نتایج شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد برای جمهوری اسلامی ایران را مثبت خواند و گفت: حضور 120 کشور دنیا و چندین نهاد بین المللی در این اجلاس، برگزاری 140سخنرانی و تصویب 8 سند که یکی از آنها بیش از 700 بند داشت از دستاوردهای بزرگ این اجلاس در تهران محسوب می‌شد.

صالحی بیانیه اجلاس تهران را بیانیه‌ای خلاف عرف جنبش دانست و خاطر نشان کرد: این بیانیه، بیانیه‌ای متقن و پرمحتوا بود و موجب افزایش و ارتقاي سطح کیفی اجلاس جنبش عدم تعهدها شد.

وی در بخش دیگری از اين گفت‌وگو تحریم‌های دشمن بر کشور را بی‌نتیجه و بی‌اثر خواند و گفت: تمامی دستگاه‌ها و نهادهای نظام و قوای سه‌گانه با تعامل و با توجه به تدابیر اندیشیده شده دست به دست هم داده‌اند تا نظام و مردم با موفقیت از این تحریم‌ها نیز به مانند تحریم‌های گذشته عبور کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین