کد خبر: ۱۷۱۱۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۶

نخست‌وزیر پیشین فرانسه دستگیر شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخست‌وزیر پیشین فرانسه در ارتباط با رسوایی فساد مالی دستگیر شد. 

دومینیک دوویلپن، نخست‌وزیر پیشین فرانسه که 58 سال دارد درخصوص پرونده کلاهبرداری و تقلب در هتل معتبر و گران‌قیمت رله و شاتو و یک کلوپ رستوران مورد بازجویی قرار گرفت.

رژی بولت، یکی از مدیران سابق این هتل مدت هفت ماه را در زدندان سپری کرده و منتظر محاکمه به دلیل اتهامات وارده مبنی بر دزدیدن یک میلیون پوند به دلیل فروش بالاتر از قیمت کتاب‌ راهنمای کلوپ رستوران‌ قابل دسترسی در سراسر انگلیس است.

ویلپین که با ایراد یک سخنرانی در سال 2003 درمخالفت با حملات آمریکا و انگلیس به عراق درسازمان ملل در انگلیس برای خود شهرتی به هم زده، یکی از دوستان نزدیک بولت 64 ساله است. گفته می‌شود نسخه‌های رونوشت مکالمات تلفنی ویلین در سال 2001 ثابت می‌کند که وی سعی داشته تا مانع اقدام قضایی علیه بولت شود.

همچنین سوءظن‌هایی در رابطه با اینکه مقداری از پول‌های ربوده شده از این هتل برای تامین بودجه فعالیت‌های سیاسی ویلپن استفاده شده، وجود دارد.

بولت و نخست‌وزیر پیشین فرانسه از دوست‌های نزدیک یکدیگر بوده و خانواده‌هایشان اغلب برای تعطیلات در شعبه‌های مختلف هتل مذکور در سراسر دنیا اقامت می‌کنند.

بولت اعتراف کرده که از پرداخت‌‌های نقدی غیرقانونی سود می‌برده اما هر گونه دست داشتن در حمایت مالی از فعالیت‌های سیاسی را انکار کرده است.

دوویلپن با اذعان به دیدارش به مدیر این هتل گفت: من هیچ حس بدی نسبت به این موضوع ندارم. اما اینکه بخواهند مرا درگیر موضوعی بکنند که هیچ ربطی به آن ندارم غیرقابل تحمل است.

ژاک شیراک، رییس‌جمهور پیشین فرانسه نیز در حال حاضر به اتهام تقلب در حبس تعلیقی به سر می‌برد.

از سوی دیگر، نیکولا سارکوزی، رییس‌جمهور فعلی فرانسه نیز با اتهاماتی مبنی بر دریافت غیرقانونی پول از لیلیان بتانکورت، ثروتمندترین زن فرانسه روبرو است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی‌ میل، شیراک و سارکوزی، هر دو زمانی از هم‌پیمانان نزدیک ویلپن بودند، اما در حال حاضر با یکدیگر اختلاف دارند.

پلیس فرانسه تایید کرد که به دنبال درخواست قضات، ویلپن در یکی از پاسگاه‌های پلیس در مرکز پاریس مورد بازجویی قرار گرفته و به مدت 48 ساعت در بازداشتگاه خواهد ماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین