کد خبر: ۱۷۱۴۷۷
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۵

ممنوعیت فروش نوشابه‌‎های گازدار بزرگ

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: براساس ممنوعیت جدید فروش نوشیدنی های گازدار در نیویورک فروش تمام این نوع نوشیدنی ها بیشتر از 500 لیتر ممنوع می شود، قانونی که در رابطه با نوشیدنی های داخل بطری و غیر آن اعمال می شود.

این درحالی است که قانون جدید نوشیدنیهای گازدار رژیمی، آب میوه ها و محصولات لبنی را شامل نمی شود.

نقض قانون ممنوعیت فروش نوشیدنی های گازدار بزرگ جریمه 200 دلاری در پی دارد.

این درشرایطی است که شش نفر از هر 10 نیویورکی نسبت به این ممنوعیت اعتراض کرده اند و برخی آن را یک ایده خوب دانسته اند.

دیوید بورویک رئیس سازمان نظارت بر وزن در آمریکای شمالی گفت: ما امروز در دنیایی زندگی می کنیم که به رقم نیتهای خوب ، اغلب داشتن گزینه های سالم و انتخابهای سالم بسیار دشوار است. ما باید از نظر فردی نسبت به وزن و عادات خوردن خود مسئولیت پذیر باشیم.

وی افزود: این ممنوعیت به ما کمک می کند اندازه وعده های غذایی سالم را به خاطر بسپاریم، آن هم در دنیایی که اندازه تمام وعده های غذایی آن از حد خارج و به اندازه های فوق بزرگ تبدیل شده اند.

این درحالی است که انجمن نوشیدنی نیویورک این ایده را از زمان مطرح شدن به استهزا گرفت. استفان فریدمن سخنگوی این انجمن اظهار داشت: دغدغه ناسالم دپارتمان سلامت نیویورک برای حمله کردن به نوشیدنی های گاز دار بازهم شدت گرفته است. مسئله چاقی در شهر با ممنوعیت نوشیدنی های گازدار حل نمی شود چرا که این نوشیدنی ها عامل افزایش نرخ چاقی نیستند.

به گزارش مهر،مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک درمان چاقی در شهر نیویورک را به اولویت مهم کاری خود تبدیل کرده و این طرح یکی از گامهای مهم وی در مباره با چاقی است.

بیش از 35 درصد از بزرگسالان آمریکایی بالای 20 سال از مشکل چاقی رنج می برند. در سال 1985 نرخ چاقی به 14 درصد بود اما تا سال 2010 این نرخ به 20 درصد رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین