کد خبر: ۱۷۱۷۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸

استفاده از اینترنت ملی از هفته آینده

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رضا تقی‌پور با اشاره به جزئیات اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات و زمان بندی این پروژه که قرار بود در شهریورماه ۹۱ انجام شود، گفت: هم اکنون تفکیک شبکه اینترنت از شبکه ملی اطلاعات برای دستگاههای دولتی در ۲۹ استان انجام شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این پروژه تا هفته دیگر در کل کشور و در تمامی مراکز سوئیچ استانی یعنی ۳۱ استان عملیاتی و طی مراسمی پرده برداری می‌شود.

وی نصب تجهیزات و جداسازی را از جمله دلایل تاخیر اندک به وجود آمده در این طرح عنوان کرد و به مهر گفت: کلیات اجرای این پروژه به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ و به صورت عملیاتی نیز با تمامی وزارتخانه‌ها مسائل مربوطه مطرح شده است.

تقی‌پور افزود: براین اساس ارتباط حدود ۴۲ هزار دستگاه دولتی از شبکه اینترنت به شبکه ملی اطلاعات منتقل خواهد شد.

وزیر ارتباطات با اشاره به تبلیغات برخی شرکتهای اینترنتی در زمینه فروش اینترنت ملی یک مگابیتی با قیمت ۷۵۰۰ تومان به شهروندان هشدار داد: عرضه پهنای باند شبکه ملی اطلاعات در این مرحله هنوز برای مردم آغاز نشده است و ارائه پهنای باند به مردم و شخصیتهای حقیقی شرایط دیگری را نیاز دارد که در زمان نهایی شدن، اعلام عمومی خواهد شد.

به گزارش مهر،وی به کاربران هشدار داد: فریب این تبلیغات را نخورند و دقت کنند که این اطلاعات از چه مراجعی اعلام می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
0
3
ما همین الان اینترنتمون به اینترنت ملی سوییچ شده.یعنی قراره ملی تر از این بشیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
0
3
در حال حاضر 95% سایتها فیلترند. اگراین اینترنت غیر ملی بوده پس وای به حال ملی....!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
0
3
سلام ،اينترنت بايد بشکلي باشد که امکان دسترسي وارتباط شما را با کليه کشورها،افراد ومنابع مختلف در اقصي نقاط جهان فراهم کند .اينترنتي که فعلا در کشور ما وجود داردبدليل فيلتر بودن قابليت بررسي هاي مطالعاتي ،تحقيقاتي وپژوهشي را ندارد براي مثال شما اگر خواسته باشيد در خصوص ريشه هاي نژادي وخانوادگي يوزپلنگ ايراني تحقيق کنيد وسايت هاي خاصي مثل فيس بوک وتوئيتر را بررسي کنيد با توجه به فيلتر بودن اين سايت ها امکان تحقيق وجود ندارد وبه علت اينکه بيشتر مطالب در اين سايتها عرضه ميشود شما از دسترسي به آن محروم هستيد اين مثل اين است که هرگز به مسافرت نرويد چون ممکن است تصادف کنيدوصدمه ببينيد!!! لذا اگر هدف از ايجاد اينترنت ملي کشيدن يک حصار بدور فضاي اطلاعاتي کشور هست اين به ضرر علم وتحقيق در کشور است وپس از مدتي فاصله علمي کشور رابا جهان چنان زياد خواهد کرد که قابل جبران نخواهد بودوباعث خواهد شد که کشور دچار عقب ماندگي شديد شود ودانشگاهها وتکنولوژي توليد وصنعت ما توان رقابت با دنيا را از دست بدهد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین