کد خبر: ۱۷۲۰۶۳
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵

انتشار تصاویر ۱۷ دزد حرفه‌ای کیف قاپ که هیچ منطقه‌ای در تهران و چند شهر دیگر از دست آنها در امان نبود

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سایت 'چه خبرآنلاین' نوشت: پلیس آگاهی تهران بزرگ با دستور مقام قضایی آلبوم تصاویر متهمان کیف قاپ را منتشر کرد. 

در پی وقوع سرقت های مشابه و همچنین وصول اخبار و اطلاعات در خصوص آغاز دوباره اقدامات مجرمانه ی تعدادی از متهمان سابقه دار که پس از آزادی از زندان، با تشکیل گروه های جدید و با استفاده از قمه ، قداره ، شوکر ، گاز اشک آور و ... اقدام به سرقت از شهروندان در سطح شهر تهران و دیگر شهرها و استانهای می کردند، موضوع جهت رسیدگی در دستور کار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با تشکیل پرونده مقدماتی و شناسایی تعدادی از مالباختگانی که در پی سرقت های مشابه و به شیوه "کیف قاپی" مورد سرقت اموال بویژه وجوه نقد قرار گرفته بودند، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره هجدهم مبارزه با کیف قاپی پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباختگان
با ارجاع پرونده به اداره هجدهم پلیس آگاهی ، کارآگاهان با تجمیع پرونده های مطرح در سطح پایگاه های پلیس آگاهی و همچنین با بررسی سرقت های مشابه انجام شده در دیگر استان ها و شهرهای کشور اطلاع پیدا کردند که گروهی از سارقان حرفه ای ، در قالب گروه های چند نفره و عموما با استفاده از دو دستگاه موتورسیکلت اقدام به کیف قاپی از مالباختگان می نمایند. 

خشونت استفاده شده از سوی این گروه از سارقان به حدی بود که در چندین مورد که مالباختگان قصد مقاومت در برابر آنها را داشته اند ، با اعمال خشونت ، تهدید با سلاح سرد ، ضرب و جرح و ... از سوی سارقان روبرو شده بودند به گونه ای که حتی در یکی از سرقت ها و در لحظه سرقت کیف همراه یک خانم جوان، سارقان در لحظه سرقت اقدام به شکستن دست راست مالباخته از ناحیه کتف کرده بودند.
این مالباخته پس از حضور در اداره هجدهم ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: " در ساعت 11:30 مورخه 05/05/1391 در حالیکه مبلغ 12 میلیون و 300 هزار تومان وجه نقد از شعبه بانک میدان شکوفه دریافت کرده بودم، به درب منزل واقع در خیابان جابری مراجعه کرده بودم که ناگهان دو نفر سارق با یک دستگاه موتورسیکلت به سمت من حمله ور شده و پس از زمین زدن اینجانب، کیف حاوی وجوه نقد را به سرقت بردند. 

شدت زمین خوردن به حدی بود که از ناحیه کتف دست راست دچار شکستگی شدم ؛ این در حالی بود که سارقان بدون توجه به فریادهای من ، اقدام به سرقت کیف کرده بودند؛ پس از فرار سارقان و اطلاع اعضای خانواده از موضوع ، بلافاصله به بیمارستان منتقل شدم که مورد عمل جراحی قرار گرفته و در آنجا به من اعلام شد که دستم دچار شکستگی شده است". 

مالباخته دیگری پس از حضور در اداره هجدهم به کارآگاهان گفت: " در ساعت 20:30 روز شنبه مورخه 12/01/1391 در خیابان دماوند ـ 30 متری نارمک در حالیکه قصد پیاده شدن از سمت چپ ماشین را داشتم، ناگهان دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت پالس مشکی رنگ به سمت من آمده و نفر عقب موتورسیکلت ، در یک لحظه اقدام به سرقت کیف دستی حاوی 4000 دلار ـ ارز خریداری شده از صرافی ـ کرد ؛ در زمان سرقت ، در حالیکه قصد داشتم تا مانع از سرقت کیف دستی شوم ، به واسطه کشیدن کیف توسط سرنشین عقب موتورسیکلت و سرعت زیاد موتور ، چندین متر بر روی زمین کشیده شدم اما با این وجود ، سارقان کیف همراه مرا رها نکرده و آنرا سرقت کردند ". 

دیگر مالباختگان نیز در اظهارات مشابه عنوان داشتند که عمدتا پس از خروج از شعبات بانکی مورد سرقت قرار گرفته بودند ؛ مالباخته ای در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : "در ساعت 12:20 مورخه 16/03/1391 و پس از خروج از شعبه بانک قیطریه و هنگامی که پشت چراغ قرمز چهارراه فرمانیه در پشت فرمان ماشین نشسته بودم ، در یک لحظه فردی پیاده درب ماشین را باز کرد و اقدام به سرقت کیف دستی حاوی 6 میلیون تومان وجه نقد کرد ؛ قبل از آنکه بتوانم از ماشین پیاده شده و به تعقیب سارق بروم ، این شخص به سرعت به سمت دو دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 در نزدیکی چهارراه رفت و به همراه سه نفر دیگر ، در مسیر خلاف جهت حرکت ماشین ها از محل متواری شد" . 

مالباخته دیگر که 12 میلیون تومان وجه نقد همراهش به سرقت رفته بود نیز در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : "در ساعت 20:00 مورخه 16/03/1391 ، در چهارراه یافت آباد ، برای رهن منزل راهی بنگاه بودم ؛ زمانیکه از خودروپیاده شدم ، قصد رفتن به داخل بنگاه را داشتم که یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین به من نزدیک شد و سرنشین عقب موتور ، در یک لحظه کیف حاوی پول رهن خانه را از دستانم قاپید و هر دو نفر از محل متواری شدند ".

شناسایی مجرمان سابقه دار پلیس آگاهی
با شناسایی دهها مالباخته ای که در مناطق مختلف شهر تهران و به شیوه های مختلف خفه کنی ، آویزان بری ، پنچری ، تهدید با سلاح سرد و ... مورد سرقت قرار گرفته بودند و همچنین با بهره گیری از اخبار و اطلاعات بدست آمده در طول رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از مجرمان سابقه دار پلیس آگاهی بویژه در زمینه ارتکاب کیف قاپی شدند که بررسی پرونده های آنها نشان داد که همگی آنها به تازگی و در طول یک سال گذشته ، با سپردن قرار وثیقه از زندان آزاد و مجددا با تشکیل گروه های چند نفره سرقت های خود را آغاز کرده اند . 

بررسی سرقت ها نشان می داد که در بیشتر آنها ، سرقت از مالباختگانی صورت گرفته که پس از مراجعه این افراد به مراکز تجاری و اقتصادی بویژه شعبات بانکی و صرافی ها ، وجوه نقد قابل توجهی همراه آنها بوده و سارقان نیز به شیوه زاغ زنی آنها را شناسایی و از همراه بودن وجه نقد به همراه آنها ، اطلاع و اطمینان کامل داشته اند بگونه ای که طبق اظهارات مالباختگان ، سارقان در صورت عدم امکان ارتکاب سرقت به شیوه کیف قاپی ، با توسل به هر شیوه و شگرد خشن از قبیل "تهدید با سلاح سرد" ، "ضرب و شتم" ، سرقت های خود را انجام می دادند .

دستگیری متهمان در چند عملیات همزمان
در پی انجام تحقیقات پلیسی ، انجام چهره نگاری ، بهره گیری از تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته و استفاده از بانک مجرمان سابقه دار ، 17 سارق حرفه ای در زمینه کیف قاپی از سوی مالباختگان و کارآگاهان مورد شناسایی قرار گرفتند ؛ بررسی سوابق این متهمان به اسامی عباس ( 40 ساله ) ، میلاد ( 20 ساله ) ، علی ( 42 ساله و برادر عباس) ، علیرضا ( 21 ساله ) ، انشاء الله ( 46 ساله ) ، محسن ( 21 ساله و برادر میلاد) ، بنیامین ( 27 ساله ) ، مرتضی ( 36 ساله ) ، احسان ( 20 ساله ) ، مجید ( 32 ساله ) ، علی ( 22 ساله ) ، امیر ( 24 ساله ) ، علی ( 40 ساله ) ، ناصر ( 45 ساله و برادر علی) ، محمد ( 47 ساله ) ، رسول ( 33 ساله ) و امید ( 25 ساله ) نشان می داد که این متهمان از سارقان حرفه ای در زمینه کیف قاپی بوده که پیش از این نیز توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر و روانه زندان شده اما در طول یک سال گذشته و با گذاشتن قرار وثیقه از زندان آزاد و مجددا با تشکیل گروه های جدید ، سرقت های خود را از سر گرفته اند. 

با شناسایی مخفیگاه متهمان در شهرستان های کاشان ، اسلامشهر ، پاکدشت و مناطق مختلف تهران از قبیل اتابک ، تهرانپارس ، نیروی هوایی و خیابان نبرد ، هماهنگی های لازم با مقام قضایی انجام و طی چندین عملیات همزمان ، در مورخه 24/05/1391 تمامی متهمان در مخفیگاه های خود دستگیر و به اداره هجدهم انتقال داده شدند. 

با دستگیری و انتقال متهمان به اداره هجدهم ، دهها مالباخته ای که در خصوص سرقت اموال خود به شیوه های مختلف کیف قاپی طرح شکایت کرده بودند ـ از جمله خانم جوانی که از ناحیه دست راست مورد شکستگی شده بود ـ متهمان را مورد شناسایی قرار دادند.
متهمان نیز پس از مواجه حضوری با مالباختگان و با توجه به دیگر دلایل و مدارک ارائه شده از سوی کارآگاهان ، به ناچار لب به اعتراف گشوده و علاوه بر اعتراف به دهها فقره سرقت در مناطق مختلف سطح شهر تهران از قبیل خیابان هاشمی ، قصرالدشت ، فرمانیه ، خیابان خراسان ، مولوی ، یافت آباد ، امامزاده معصوم ، سه راه آذری ، خیابان شهید قندی ، خیابان دبستان ، بلوار کاوه ، شریعتی ، میرداماد ، آرژانتین ، انقلاب ، ولی عصر و ..... ، به ارتکاب دهها فقره سرقت مشابه در سایر استان ها و شهرهای کشور بویژه در تبریز ، کاشان ، زرند کرمان ، تویسرکان ، بابل ، ساری ، گرکان ، اراک ، همدان ، سمنان ، شاهرود و ... اعتراف کردند . 

سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به ارزش چند صد میلیون تومانی وجوه نقد سرقت شده در این پرونده ، گفت : " با توجه به شناسایی متهمان از سوی دهها مالباخته و اعتراف صریح متهمان به دهها فقره سرقت در مناطق مختلف سطح شهر تهران و همچنین دیگر شهرها و استان های کشور و با توجه به احتمال افزایش تعداد مالباختگانی که توسط این گروه از متهمان و در طول یک سال گذشته مورد سرقت ، گردنبند قاپی ، زورگیری ، کیف قاپی و ... قرار گرفته باشند ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر تمامی متهمان از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده اند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه و یا با شماره تلفن های 51055518 و 51055616 تماس حاصل نمایند ".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Italy
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
0
0
پس عکساشون کو ؟ واقعا که؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
0
0
زمانی که تلویزیون که رسانه ملی است برای تبلیغ خمیردندان از کیف قاپی استفاده می کنه و گرانی و فقر بیداد می کنه دیگه چه انتظاری می توان داشت!!!!!!!!!
واقعاً چه ربطی؟؟؟ داره فکر کن!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین