کد خبر: ۱۷۶۳۸۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲

همه چیز درباره بازنشستگی پیش از موعد با 10 سال بیمه‌پردازی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرکل امور فنی و مستمری‌ سازمان تامین اجتماعی، اجرای قانون بازنشستگی با 10 سال سابقه بیمه پردازی در سال 91 را منوط به ابلاغ آیین‌نامه اجرایی‌اش از سوی هیات دولت عنوان کرد.

منصور آتشی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آیین‌نامه اجرایی این قانون توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شده و در انتظار تصویب و ابلاغ از سوی هیات دولت است.

وی در ادامه تاکید کرد: تاکنون ابلاغیه‌ای در این زمینه انجام نشده و علی‌رغم این امر عده‌ای تصور می‌کنند سازمان تامین اجتماعی در اجرای این قانون کوتاهی می‌کند، این در حالی است که این قانون برای چهار سال پیاپی در تامین اجتماعی اجرا شده است.

مدیرکل امور فنی و مستمری‌ سازمان تامین اجتماعی در ادامه تعداد کل افرادی را که از سال 86 تاکنون با استفاده از این قانون بازنشسته‌ شده‌اند، 80 هزار نفر عنوان کرد.

آتشی در ادامه تاکید کرد: فرمول محاسبه مستمری برای تمام بازنشستگان تامین اجتماعی ثابت و برابر با مستمری‌های دو سال آخر بیمه پردازی ضربدر در سابقه بیمه پردازی تقسیم بر 30 است.

وی همچنین با بیان اینکه بازنشستگی با 10 سال بیمه پردازی در ماده 76 قانون تامین اجتماعی گنجانده شده بود، عنوان کرد: در سال 81 اصلاحات پارامتری در سازمان تامین اجتماعی انجام و ماده 76 نیز دستخوش اصلاح شد. بدین‌ترتیب مقرر گردید حداقل سن بازنشستگی به صورت پلکانی در هر سال افزایش و تا سال 86 به 16 سال برسد.

مدیرکل امور فنی و مستمری‌ سازمان تامین اجتماعی در ادامه عنوان کرد: در عین حال در قانون بودجه سال 86، بازنشستگی با حداقل 10 سال سابقه بیمه‌پردازی ذکر شد و مقرر گردید مستمری متناسب با تعداد سال‌های بیمه‌پردازی و کمتر از حد معمول به این بازنشستگان پرداخت شود.

آتشی اضافه کرد: اجرای این قانون در سال 87 با وقفه روبرو اما پس از آن به مدت چهار سال پیاپی در قانون بودجه گنجانده و اجرا شد.

وی با اشاره به بند 66 قانون بودجه سال 91، گفت: در قانون بودجه سال جاری نیز این قانون ذکر، اما اجرای آن به تدوین و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی از سوی وزارت تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت منوط شده اما تا این لحظه ابلاغیه‌ای انجام نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
لطفا" يك مسئول عالي رتبه در خصوص بازنشستگي پيش از موعد با 25 سال سابقه كه مدتي است متوقف شده است توضيح دهد. آيا امكان اجراي مجدد آن وجود دارد ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
چرا دو سال اخر خدمت ؟همیشه سعی می کنید حق وحقوق مردم را بخورید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین