کد خبر: ۱۷۷۰۷۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷

تغییر استانداران با چه ‌هدفی ‌صورت ‌می‌گیرد؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی تغییر استاندار خراسان رضوی را ناگهانی و در هاله ای از ابهام می دانند، سرپرست استانداری این استان در گفت و گویی دلایل تغییر استاندار خراسان رضوی را تشریح کرد

سردار غفاری اظهار داشت: از چندی پیش آقای صلاحی اصرار داشت که از سمت خود کناره گیری کند، اما این موضوع با مخالفت وزیر کشور مواجه شد.

وی ادامه داد: اما اواخر هفته گذشته دکتر صلاحی با وزیر کشور مذاکره ای انجام داد و قرار شد وی کناره گیری کند.

در همین رابطه نمایندگان مجلس واکنش هایی به این جابجایی عجولانه نشان داده اند .

غلامرضا اسداللهی با اشاره به تغییر محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی در روزهای اخیر گفت: آقای صلاحی مدیری ارزشی و رزمنده بود و توانست در دوران استانداری خراسان رضوی بسیار خوش بدرخشد.

به گزارش بولتن نیوز،تغییر محمود صلاحی در راستای تغییر بیش از ده استاندار کشور در آستانه انتخابات صورت گرفته که معلوم نیست علت این تغییرات چیست و باچه هدفی صورت گرفته است و در شرایطی که بر ثبات مدیریت کارآمد در کشور تاکید می شود چرا باید در ماه های پایانی دولت، شاهد این تغییرات باشیم؟

این برکناری ها این شبهه را به وجود می آورد که دولت می خواهد در آستانه انتخابات، نیروهای مورد نظر خود را در استان ها مستقر کند.

طیق اخبار واصله و منتشر شده محمود صلاحی بر کنار شده است اما صولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات، در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در مورد برکناری استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: آقای صلاحی استاندار خراسان رضوی خودشان بنا به دلایلی درخواست استعفا کرده بودند که با استعفای ایشان موافقت شد.

شایعه های مطرح در استان خراسان رضوی حاکی از این است که تعدادی از مدیران استانداری به نشانه ی اعتراض از سمت های خود استعفا داده اند که حتی حجت الاسلام گنابادی نژاد مشاور امور روحانیت استاندار نیز استعفا کرده است.

با این اوصاف، علی الظاهر روند بی‌ثباتی در مدیریت نمی‌خواهد در کشور ما اصلاح شود و همچنان شاهد جابه‌جایی و جایگزینی افراد در رده‌های مختلف کشوری هستیم .

ثبات مدیریت امری است که هیچگاه نباید آن را مورد غفلت قرار داد. امری که رهبر انقلاب آن را فرصت مهم جمهوری اسلامی ارزیابی و در این زمینه بیان داشتند: "ثبات كشور و ثبات نظام اسلامى، بزرگترين فرصتى است كه امروز در اختيار ملت ايران و مسؤولان قرار دارد."

اما آیا تغییر و تحولات گسترده، در راستای حفظ این بزرگترین فرصت بوده است؟

چند ماه به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و تغییر و تحول در سطوح مدیریتی استانداران، حواشی قابل توجهی را در این باره ایجاد کرده است. حاشیه هایی که به مصلحت موقعیت و فضای انتخاباتی آتی کشور نخواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
0
0
درک این موضوع سخت نیست. زمانی بدون هرگونه دلیل و حاشیه ای ناگهان آقای پورمحمدی که از معقول ترین وزرای کابینه نهم بود عوض شد و جای ایشان کسی آمد که قصه ها و افسانه های زیادی در خصوص ایشان گفته شده و می شود و فراموش نمی کنم(هر چند اکثریت جامعه فراموشکارند) مخالفت و دادخواهی خانواده دو شهید گرانقدر را که از حضور ایشان در این منصب حساس مسئولین را چقدر برحذر داشتند اما دریغ از کمترین توجهی و شدآنچه نباید می شد و به هر تقدیر ایشان و مرد اول از خاندان جویندگان دانش آن منصب را سکویی برای پرتاب موشک فتنه قرار دادند. حال امروز دوباره همان روزها رسیده، انتخابات ریاست جمهوری مانند مجلس شوخی بردار نیست. معماری می خواهد و معماران آن افرادی مورد وثوق از یک وزارتخانه غالبا مورد بحث و تنازع و بقیه قصه در آینده نوشته خواهد شد.آش نتیجه انتخابات وقتی پخته شد، عقلای جامعه ناچار از خوردن آنند. این نکته ای طلایی است که بعضی هوشمندان منفعت شخصی محور به خوبی آن را دریافته اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
0
0
واقعا این جابه جایی مسخره بود ، صلاحی مدیری بی نظری بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین