کد خبر: ۱۷۷۱۷۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷

اخبار لحظه به لحظه از انتخابات آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پس از ماهها کشمکش و فعالیت انتخاباتی در آمریکا اکنون نوبت به مردم این کشور رسیده است تا با حضور در پای صندوق‌های رای رئیس جمهور جدید خود را انتخاب کنند. از طرفی مسائل اقتصادی و اشتغال به شدت بر این انتخابات سایه افکنده است.

باراک اوباما و میت رامنی، نامزدهای انتخابات ریاست جمهور آمریکا نیز در شرایطی اسبهای خود را برای ورود به کاخ سفید زین کرده‌اند که نظرسنجی‌ها از رقابت شانه‌ به شانه این دو رقیب، اما کمی به نفع اوباما حکایت دارند. 

اما انتخابات آمریکا با توجه به اهمیت آن توجه کشورهای جهان را نیز به خود جلب کرده است. نظر به اهمیت این موضوع خبرگزاری فارس اخبار لحظه به لحظه از این انتخابات مخابره می‌کند که خلاصه آن در ادامه می‌آید:

***

سه‌شنبه

07:30 صندوق‌های اخذ رای در آمریکا 7 صبح به وقت محلی آغاز بکار می‌کنند.

08:30 پیشتازی دموکراتها در آرای غیر حضوری فلوریدا: اعلام رای 4.5 میلیون نفر از 12 میلیون نفر این ایالت

09:30 گریه اوباما در جمع هواداران در آیووا؛ اوباما در جمع مردم گفت: گفت: من به اینجا بازگشتم تا از شما بخواهیم به من کمک کنید تا آنجه که آغاز کردیم را به پایان برسانیم زیرا اینجا (آیووا) همانجایی است که حرکت ما برای تغییر آغاز شده است. درست همینجا.

10:15 آغاز رای‌گیری در روستای «دیکسویل نوچ» ایالت نیوهمپشایر در نیمه‌های ‌شب. این روستا جزء اولین مناطق نیوهمپشایر محسوب می‌شود که رأی‌گیری در آن آغاز شده است و حوزه‌های اخذ رأی‌ در دیگر مناطق این ایالت از صبح امروز (به وقت محلی) تا پایان وقت رأی‌گیری باز خواهند بود.(گزارش تصویری)

10:31 طبق جدیدترین نظرسنجی موسسه انگلیسی «یوگاو»، اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با اختلاف ۲ درصد پیروز خواهد شد.

10:40 پایان سفرهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری؛ اوباما به زادگاهش شیکاگو و رامنی به نیوهمپشایر رفت.

11:45 جدیدترین نظرسنجی‌ها در آمریکا در حالیکه چند ساعت بیشتر تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی نمانده است، نشان می‌دهد که اوباما با اختلاف ۱.۶ درصد از رامنی پیشی گرفته است. از میان 12 نظرسنجی صورت گرفته، تنها نتایج نظرسنجی «گالوپ» و «راسموسن» به نفع رامنی بود.

12:02 حوزه‌های اخذ رای در ایالت‌های شرقی آمریکا ساعت 19 به وقت محلی (03:30 به وقت تهران) بسته می‌شوند.

15:22 در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انفجار در بیمارستان کارولینای شمالی یک کشته برجای گذاشت. یک بیمار در انفجاری در بیمارستان منطقه‌ای «دورهام» واقع در مرکز «کارولینای شمالی» کشته و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.

15:32 لحظاتی پیش، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالات تعیین‌کننده و هم این کشور آغاز شد.

40: 15 حوزه‌های اخذ رأی در ایالات «ایندیانا» و «کنتاکی» در ساعت ۱۸:۰۰ به وقت محلی امروز سه‌شنبه، تعطیل می‌شود و رأی‌گیری در دیگر نقاط آمریکا ۶ ساعت بعد از آن به پایان می‌رسد. 

16:00 «جوزف بایدن» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا لحظاتی پیش رأی‌ خود را در دبیرستان «آلکسیس دوپونت» در «ویلمینگتون» ایالت «دیلاور» زادگاه خود به صندوق انداخت.

16:15 «میت رامنی» نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم قرار است در ساعت 8:30 صبح به وقت محلی در بلمونت ماساچوست رأی خودش را به صندوق بیندازد.

17:00 گزارش های رسیده حاکی از آن است که رامنی پس از انداختن رأی خود می‌خواهد به «کلیولند» اوهایو و پنسیلوانیا سفر کند.

17:01 ساعت برگزاری انتخابات در تمامی ایالات آمریکا؛ طبق جدیدترین اخبار رسیده از انتخابات آمریکا، هم‌اکنون رأی‌گیری در ۲۸ ایالت آمریکا آغاز شده است.

17:20 «الکساندر ترشین» سناتور روس، که از ناظران انتخابات آمریکا می‌باشد گفته است که به ناظران انتخاباتی دسترسی نامحدودی داده شده است.

17:35 میت رامنی نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در شهر بلمونت ماساچوست رای خود را به صندوق انداخت.

18:10 شبکه‌های خبری مهم آمریکا توافق کردند تا زمان پایان انتخابات در هر ایالت از افشای نتایج نظرسنجی از افرادی که از حوزه‌های رای‌گیری آن ایالت خارج می‌شوند، خودداری کنند. این بدان مفهوم است که نتایج این نظرسنجی‌ها در توییتر و فیس‌بوک هم قرار نمی‌گیرند.

18:50 جدیدترین نظرسنجی موسسه «راسموسن» درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که «میت‌رامنی» نامزد جمهوری‌خواه با کسب 49 درصد آرای رای‌دهندگان از باراک اوباما با 48 درصد آرا پیش است.

21:01 تبریک اوباما به رامنی به خاطر تبلیغات سرزنده در فعالیت‌های انتخاباتی؛ اوباما ضمن این تبریک ابراز امیدواری کرد که خودش در این انتخابات پیروز شود.

21:16 تیراندازی در شرکت «اپل والی فارم» در فرسنو آمریکا (واقع در ایالت کالیفرنیا)؛ «دان لینچ»، مدیر اورژانس فرسنو اعلام کرد که 4 نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

21:26 تلفات تیر اندازی در فرسنو کالیفرنیا به 2 کشته و 8 زخمی رسید.

21:34 رای دادن در چادر تاریک و بدون برق؛ تعدادی از مردم در جزیره استاتن نیویورک برای رای دادن به چادر تاریکی می‌روند که برق و روشنایی ندارد.

21:40 هزینه انتخابات آمریکا برای هر نفر 18 دلار است. این مبلغ نسبت به انتخابات 2008، 7 درصد افزایش داشته است. هزینه انتخابات در انگلیس برای هر نفر یک دلار است.

21:55 اوباما با حضور در جمع طرفدارانش در کمپ انتخاباتی خود گفت: رای لازم برای پیروزی در انتخابات را دارم و از تلاش‌های شما سپاسگزارم.

22:10 مسئولان برگزاری انتخابات در شهر «کلمبوس» ـ بزرگترین شهر ایالت «اوهایو» ـ یک گروه نظارت بر انتخابات را از حضور در شعبه‌های اخذ رأی منع کردند.

22:29 گزارش‌ها حکایت از این دارد که از هزاران نفر از مردم فلوریدا از طریق تماس‌های خودکار خواسته شده است که در انتخابات شرکت کنند. در همین شایعاتی نیز پیچیده شده مبنی بر اینکه برخی تماس‌ها به اشتباه به مردم اعلام کرده که تا روز چهارشنبه می‌توانند رای دهند.

22:28 شهردار نیویورک اعلام کرد که با نزدیک شدن موج جدید طوفان به این شهر، پارکها و سواحل نیویورک از ظهر چهارشنبه تعطیل خواهند شد.

22:36 «بروس لاندگراف» معاون بازپرس بخش قضایی شهر میلواکی از ایالت ویسکانسین آمریکا از تنظیم شدن چندین شکایت در جریان روند برگزاری انتخابات آمریکا در این شهر خبر داد و گفت: سه یا چهار نفر از برخورد خشن ناظران انتخاباتی شکایت کردند.

23:34 همزمان با برگزاری انتخابات در شهرهای آمریکا، یک مقام این کشور اعلام کرد که مردم جزیره استاتن در نیویورک بیش از هر چیز دیگری به لباس زیر نیاز دارند.

23:52 اوباما به مجموعه ورزشی «اتک اتلتیکز» رفت تا به بازی مورد علاقه خود بسکتبال بپردازد. رامنی هم به همراه رایان، معاونش به فست‌فود «وندی» در «ریچموند هایتز» اوهایو رفت و در آنجا یک همبرگر و خوراک لوبیای پرادویه خورد.


چهارشنبه


00:01 روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور گزارش داد که میزان مشارکت جوانان زیر 30 سال در مقایسه با انتخابات 2008 کمتر بوده است.

00:23 رای‌گیری در 6 ایالت آمریکا از جمله ویرجینیا ساعت 19 به وقت محلی پایان می‌یابد.

00:46 رای‌گیری در ایالت‌های اوهایو، کارولینای شمالی و وست ویرجینیا ساعت 19:30 به وقت محلی پایان می‌یابد.

00:52 تعداد تبلیغات پخش شده اوباما در اوهایو به 100674 و رامنی به 41162 مورد رسیده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
0
0
""«الکساندر ترشین» سناتور روس، که از ناظران انتخابات آمریکا می‌باشد گفته است که به ناظران انتخاباتی دسترسی نامحدودی داده شده است.""


واقعا جالبه؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
0
0
او باما یا اون یکی چه فرقی می کنه برای ما ایرانیها جفتشون یک دشمن واحدا برای ما شما چرا اینقدر بزرگ می کنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
0
0
فرقشون زیادنیست یکی دورگ یکی بیرگ
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
0
0
یکم فکر کنید، اخه فرقی می کنه کی جاش میاد یا نمیاد سیاست ها هیچ تعغیری نمیکنه پس چه فرقی می کنه کی میاد کی میره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
0
0
اوباما
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
0
0
اگر براتون مهم نیست چرا میاید این صفحه رو یکسره ریفرش میکنید!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
0
0
اگر فكر مي كنيد فرق نداره چرا اين اخبار رو كليك كرديد.و داريد مي خونيد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین