کد خبر: ۱۷۸۳۳۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۳

پدر علم گراف ایران برنده جایزه ترویج علم شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در مراسم سیزدهمین دوره جایزه ترویج علم ایران، در شامگاه روز پنجشنبه، انجمن ترویج علم ایران، جوایز این دوره را در پنج بخش به ۹ برگزیده اهدا کرد.

دکتر مهدی بهزاد به دلیل پایبندی به اخلاق حرفه‌یی و گستردگی فعالیت برای تمامی گروه‌های سنی و ایجاد بستری مناسب برای ارتقای بینش و تفکر علمی و فعالیت داوطلبانه و خلاقانه برای علاقه مند کردن تمام گروه‌های سنی به تفکر علمی و تألیف کتاب علمی - ادبی با عنوان «افسانه پادشاه و ریاضیات» شایسته دریافت این جایزه شناخته شد.

این جایزه افزون بر زمینه اصلی در بخش‌های «پژوهش در ترویج علم»، «رسانه‌ها و ترویج علم»، «نهاد مروج علم» و «جایزه بهمن بیگی – ویژه معلمان مناطق محروم کشور» نیز اهدا شد.

محمد وحیدی برای تألیف کتاب علم در جامعه برنده جایزه «پژوهش در ترویج علم»، اسماعیل میرفخرایی و فرج‌الله صبا برنده جایزه «رسانه ها و ترویج علم»، حمزه رزمجو، بوذر فریدون، رضا مال احمدی و کریم کاظمی- از معلمان عشایر ایران- برنده «جایزه بهمن بیگی – ویژه معلمان مناطق محروم کشور» و خانه کتابدار کودک و نوجوان و مؤسسه رنگین کمان سپید برنده جایزه «نهاد مروج علم» شدند.

دکتر مهدی زارع- دبیر جایزه ترویج علم ایران - در مراسم اهدا گفت: انجمن ترویج علم ایران از همین جایزه ترویج علم شکل گرفته و نماد بیرونی انجمن در طول سال‌های فعالیت آن نیز جایزه ترویج علم بوده است.

وی ادامه داد: تا کنون نسبت به فعالیت‌های محدود انجمن که در حد این جایزه بوده، نقدهایی وارد شده است اما این جایزه نیز منشأ اثر بوده و پتانسیل‌های زیادی را در زمینه ترویج علم شناسایی و نیروهای خوبی به انجمن معرفی کرده است.

به گفته این عضو انجمن ترویج علم ایران از زمان اعلام برگزاری این جایزه در خردادماه، ۸۰ کاندیدا برای انتخاب در پنج بخش به انجمن معرفی شدند.

در مراسم اهدای ترویج علم دکتر داریوش فرهود- پدر علم ژنتیک ایران- نیز درباره اخلاق در علم گفت: آنچه که ما از اخلاق می شناسیم ادب مضاعف است، اما اخلاق پیشینه طولانی دارد. طبق مطالعات ما از زمان اسلام تا مشروطه در ایران نزدیک به چهار هزار ادیب، شاعر و اندیشمند در ایران زندگی می کرده اند اما تنها آنانی ماندگار شده اند که از اخلاق صحبت کرده‌اند.

وی ادامه داد: اخلاق در میان جامعه ایرانی سالهاست که شناخته شده است و از این نظر ایران تنها متعلق به خودش نیست و بخشی از یک فرهنگ جهانی شده است. بسیاری ایران را در دنیا به نام مفاخر آن می شناسند و ادبیات و اخلاق ایرانی را جزو مفاخر جهان می‌دانند.

به گزارش ایسنا، فرهود با اشاره به نقش سخن کوروش بر سردر سازمان ملل خاطرنشان کرد: این موضوع افتخارآفرین است، اما آنچه اهمیت آن را مضاعف می کند جامعه ای است که چنین فردی در آن رشد یافته است. اگر ارزشی هست باید برای تمام جامعه آن روز قائل شد.

به گفته وی اهمیت اخلاق در علم هم اکنون تا اندازه‌ای است که بسیاری از رشته های علمی خود را تولیت اخلاق در علم می‌دانند. اخلاق در علم شاخه‌های بسیار زیادی دارد و طبق دسته بندی انجام شده به بیش از ۸۰ زمینه مانند اخلاق در سیاست، اخلاق در کشورداری، اخلاق در جنگ، اخلاق در محیط زیست و اخلاق در پرستاری و حتی اخلاق در مذهب تقسیم می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
123321
|
United States of America
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
0
1
سلام خسته نباشيد
از اينكه قسمت امتيازدهي(همون + و - ) را به قسمت نظرات اضافه كرديد ممنونم پيشنهاد مي كنم فونت مطالب درج شده و مخصوصا نظرات را كمي بزرگتر كنيد تا خواندن راحتتر شود در ضمن براي زيبا سازي سايت هم مي شود قالب هاي بهتري انتخاب كرد تا رنگها و مطالب به خوبي از هم تفكيك شوند. سايت شما سايت خوبي است و قابليت اين را دارد كه يكي از پر بيننده ترين سايتهاي كشور شود شما هم روي سايت و فونت ها كار كنيد تا صفحه تان وقتي باز مي شود مخاب را به خود بيشتر جذب كند سايت شما پر بارتر از سايت فرارو هست اما فرارو نظر دهندگان و بحث كنندگان بيشتري دارد من دوست دارم شما بهتر از آنان باشيد چون لياقتش را داريد. موفق باشيد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین