کد خبر: ۱۷۸۹۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۲

کریمی: بعد از فوتبالم برای حقوق کودکان و ورزش پاک فعالیت ‌می‌کنم

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: انتخاب برترین های فوتبال آسیا در روز ۹ آذر(پنج شنبه هفته آینده) در کوآلالامپور برگزار خواهد شد. انتخاب مرد سال فوتبال آسیا برای اهالی فوتبال در قاره کهن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

AFC هفته جاری ۳ نامزد نهایی را برای انتخاب مرد سال آسیا معرفی کرد که نام علی کریمی، به عنوان یک بازیکن ایرانی در این فهرست نهایی دیده می شود. ایران آخرین بار در سال ۲۰۰۴ توسط همین علی کریمی عنوان مرد سال فوتبال آسیا را به خود اختصاص داد و این بار هم یک فرصت دیگر برای فوتبال کشور به دست آمده تا در صورت تائید نهایی نام کریمی این افتخار بنام سرزمین ایران ثبت شود.

علی کریمی به همراه ژنگ ژی، کاپیتان تیم ملی چین و لی کئونگ هو، بازیکن تیم ملی کره‌جنوبی، نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال آسیا معرفی هستند.

با توجه به اهمیت موضوع به سراغ علی کریمی رفتیم تا به دور از مسایل حاشیه ای و صرفا فوتبالی گفت و گوی متفاوتی با وی داشته باشیم.

با کریمی این بار درباره بازگشتش به پرسپولیس یا اختلافش با مانوئل ژوزه نپرسیدیم، بلکه از او در مورد برنامه های آینده اش، زمانی که از فکر خداحافظی کرد سوال کردیم و خواستیم احساسش را از حضور در میان ۳ نامزد نهایی بیان کند.

کریمی در گفت‌وگو با فارس درباره نگاه کلی‌اش به فوتبال و ورزش گفت: ورزش عرصه‌ای است برای سلامتی و قرار است ورزش در خدمت سلامتی باشد نه سلامتی در خدمت ورزش.

همه باید در راستای درستی و پاکی زندگی کنیم و هرگونه تخطی از این وضعیت به سلامتی اجتماعی آسیب می‌رساند.

کریمی تاکید کرد: ورزش نیز از این موضوع منفک نیست. در ورزش هم متاسفانه ناپاکی وجود دارد؛ در جهان ورزشکاران بزرگی بودند که در ورطه دوپینگ گرفتار شدند و نمونه‌های متعددی به چشم می خورد، اما صحبت من یک صحبت اساسی است.

کریمی خاطرنشان کرد: من سال ها است که در این ورزش فعالیت می کنم و مسایل مختلف آن همواره ذهنم را درگیر کرده است. ما باید در زمینه ورزش راه راست را پیشه کنیم. به نظرم ورزش عرصه جوانمردی، درستی و نزدیکی قلب‌ها به یکدیگر است.

وی یادآور شد: در ورزش مرزها، رنگ‌ها و نژادها نمی توانند محدودیت ایجاد کنند و همه آنهایی که در این عرصه هستند از افراد سالم گرفته تا معلولان بدون محدویت می‌توانند فعالیت کنند. مهم این است که در فعالیت‌های حرفه‌ای همیشه صداقت را مدنظر داشته باشیم و به دنبال نتایج مقطعی نباشیم. به نظرم اندیشه صلح و جهانی عاری از دروغ و نیرنگ تفکر مهم و اساسی که باید آن را همواره مدنظر خود قرار دهیم و از پرداختن به موارد مقطعی دوری کنیم.

به گزارش فارس، کریمی درباره برنامه های آتی خود پس از آنکه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد،گفت: من علاقه دارم پس از پایان دوران فوتبالم فعالیت‌های خودم را در زمینه اجتماعی مثل حقوق اساسی کودکان و فعالیت در زمینه ورزش پاک به کار بگیرم که امیدوارم به هدفم برسم.

بازیکن تیم پرسپولیس در مورد حضورش در جمع ۳ نفر نهایی برای انتخاب برترین مرد سال فوتبال آسیا نیز خاطر نشان: خدا را شکر می‌کنم که در این فهرست نهایی حضور دارم و این انتخاب برایم واقعا شیرین است چون می دانم مردم کشورم نیز خوشحال هستند. امیدوارم در ادامه راه با انجام بازی های خوب بیشتر دل مردم را شاد کنم. امیدوارم در مراسم انتخاب برترین مرد سال فوتبال آسیا یک بار دیگر فوتبال کشورمان صاحب افتخار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
0
0
کریمی تو همیشه در قلب مردم هستی

دوست داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
0
0
به قول علی دایی در کشور هرکاری که انجام می گیرد گروهی و سازماندهی شده نیست بلکه افراد به تنهایی کارهایی بزرگ و درازمدت انجام می دهند. کمکهای آقای جادوگر به این و آن به صورت پنهان و آشکار زبان زد و عام و خاص است. ما از ایشان خواهش می کنیم اگر به شمال کشور آمدند سری به آسایشگاه معلولین امام رضای رودسر واقع در شرق گیلان در بزنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
0
0
سلام ، یک انسان اعم از ورزشکار ، هنرمند و تمامی قشرها ،
وقتی محبوب و عزیز است ، که در کنار زندگی پاک و شرافتمندانه
خود ، به انجام کارهای خیر و مثبت برای اطرافیان و همه مردم ،
بپردازد . که هم در این دنیا و هم در آخرت ، ارزش و احترام خواهد داشت .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین