کد خبر: ۱۷۹۰۳۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۱

«آنسوی تپه‌» بهترین فیلم جوایز آسیا پاسیفیک ۲۰۱۲ شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ششمین مراسم سالانه اعطای جوایز سینمای آسیا پاسیفیک جمعه‌شب در کویینزلند استرالیا برگزار شد و فیلم‌هایی از کشورهای هند، اندونزی‌، عراق‌، ژاپن، چین،‌ فیلیپین،‌ تایوان و کره‌جنوبی موفق به کسب جایزه شدند.

امسال از سینمای ایران فیلم‌ «خرس» به کارگردانی خسرو معصومی و به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی نامزد دریافت بهترین فیلم و بهترین کارگردانی بود که در کسب جوایز دو بخش ناکام ماند. هرچند «تورج اصلانی» برای برای فیلم «فصل کرگدن» جایزه بهترین فیلمبرداری را دریافت کرد.

فیلم «آنسوی تپه‌» محصول مشترک ترکیه و یونان به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۲ انتخاب شد. این فیلم به کارگردانی «امین آلپر» اولین فیلم بلند این کارگردان ترکیه‌ای است که نگارش فیلمنامه نیز برعهده او بوده است.

«جان چامپان»، رئیس هیات‌داوران بخش بین‌الملل جوایز آسیا پاسیفیک درباره «آنسوی تپه» گفت: این فیلم ما را به سفری می‌برد که رازهای پنهان درون یک خانواده را نشان می‌دهد. این فیلم در ابعادی کوچک آنچه در دنیای واقعی روی می‌دهد را به تصویر کشیده است. شخصیت‌های فیلم واقعی و داستان آن پیچیده بود. این فیلم تمایلات ما برای رسیدن به راه‌حل‌های ممکن هنگام مواجهه با مشکلات را نشان می‌دهد.

در بخش بهترین فیلم بلند، هیات داوران فیلم «گنگستر ناشناس: قوانین زمان» از کره‌جنوبی را شایسته تقدیر دانست. این فیلم همچنین جایزه بهترین بازیگر مرد را برای «چوی مین سیک» به همراه آورد.

به گزارش اسکرین دیلی، جایزه بهترین فیلمنامه به فیلم «شب سکوت» از ترکیه به کارگردانی و نویسندگی «ریس چلیک» اعطا شد.

«بریلیانت مندوزا»، کارگردان سرشناس فیلیپینی برای فیلم «رحم» موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردان شد و جایزه بهترین بازیگر زن نیز برای همین فیلم به «نورا آنور» از فیلیپین اعطا شد.

جایزه بزرگ هیات‌داوران آسیا پاسیفیک به «آنوراگ کاشیاپ» از هند برای کارگردانی فیلم «دار و دسته‌های واسیپور» اعطا شد. امسال برای اولین‌بار سینمای عراق با فیلم «در آغوش مادرم» موفق به دریافت جایزه شد. این فیلم از سوی هیات داوران به عنوان بهترین اثر مستند انتخاب شد.

جایزه بهترین فیلم انیمیشن سال ۲۰۱۲ به «نامه‌ای به مومو» از ژاپن اعطا شد و فیلم «آینه هرگز نمی‌میرد» از اندونزی جایزه بهترین فیلم کودک را گرفت.

امسال جایزه یک عمر دستاورد هنری جوایز آسیا پاسیفیک به «ریوچی ساکاموتو«، آهنگساز ‌، بازیگر و موسیقیدان سرشناس ژاپنی اعطا شد که سابقه کسب جایزه اسکار، گلدن گلوب و همچنین جایزه «امی» را در کارنامه افتخارات خود دارد.

همچنین جایزه ویژه یونسکو برای مشارکت در ترویج و حفظ تنوع فرهنگی در فیلم به «نگهبانان رنگین‌کمان: داستان صدیق» ساخته جان وو اعطا شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین