کد خبر: ۱۷۹۰۵۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۱

منطقه جدایی‌طلب کاتولونیا در اسپانیا فردا شاهد انتخابات پارلمانی زودهنگام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همزمان با پایان رقابت‌های انتخاباتی احزاب و گروه‌های سیاسی، اغلب نظرسنجی‌ها حکایت از آن دارند که روز یکشنبه اکثریت کرسی‌های پارلمانی در اختیار استقلال طلبان قرار خواهد گرفت.

در این بین انتظار می‌رود آرتور ماس، رئیس فعلی منطقه کاتالونیا به پیروزی برسد و از طریق ائتلاف با دیگر احزاب و گروه‌های استقلال طلب چه از جناح راست و چه از جناح چپ، یک گام دیگر به تحقق وعده خود و اجرای طرح همه‌پرسی جدایی از مادرید و تشکیل یک کشور مستقل نزدیکتر شود.

وی در بین هواداران خود گفت: کاتالونیا یکی از ملت‌های قدیمی اروپا و جهان است. در انتخابات روز یکشنبه تلاش می‌کنیم تا اکثریت فراگیری را بدست بیاوریم تا با اتکای بر آن، آینده این ملت و کشور هفت و نیم میلیونی را بسازیم.

این در حالیست که آلیسیا سانچز کاماچو، رهبر حزب مردمی کاتالونیا هم‌صدا با ماریانو راخوی، نخست وزیر محافظه‌کار اسپانیا، اندیشه‌های متفاوتی دارد.

وی راه‌حل خروج از بحران فعلی را نه در جدایی بلکه در اتحاد می‌داند و می‌گوید: ما خواستار اتحاد هستیم نه جدایی. باید با همدیگر متحد باشیم تا هم‌زیستی در کاتالونیا تضمین و از جدایی ملت جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری آبزروز، کاتالونیا بخشی خودمختار در شمال شرقی کشور اسپانیا است. طبق آخرین همه‌پرسی در ژوئیه ۲۰۰۶ کاتالونیا به بخشی خودمختار تبدیل و از نظر درآمدهای مالیاتی و کنترل بر مرزها و فرودگاه‌ها و قوانین مهاجرتی مستقل‌تر از قبل شد. با این حال جدایی‌طلبان این منطقه تلاش دارند تا کشور مستقلی را تشکیل دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین