کد خبر: ۱۸۰۰۸۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۳

پيشگيري از پيري زودرس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سیمرغ: بعضي از ميان وعده‌ها اثر بدي بر سلامتي دارند اما اگرنسبت به آنچه که مي‌خوريد آگاهي کافي داشته باشيد مي‌توانيد سلامتي خود را حفظ کرده و عمر طولاني داشته باشيد. اما چگونه؟

چرا ميان وعده؟

اکثر ما آدمها به هر حال روزانه سه وعده غذا مي‌خوريم اما بهتر است که به جاي سه وعده، پنج وعده غذا بخوريم اما به مقدار کم. اينگونه غذا خوردن جريان يکنواختي در تغذيه و قند خون و انرژي بدن ايجاد مي‌کند و در عين حال فشار کمتري به سيستم گوارش و متابوليسمي‌ بدن وارد مي‌شود.

در طول روز از مواد غذايي سالم استفاده کنيد و از خوردن اسنکهاي پر کالري بپرهيزيد.

در زير چند وعده از اين غذاهاي سالم براي شما آورده ا يم:

۱. خشکبار و ميوه هاي دانه‌دار و جواني

خشکبار و ميوه ها‌ي اشتها آور بهترين ميان وعده ها هستند.

مصرف روزانه به اندازه يک مشت از اين مواد خوراکي مي‌تواند به گردش خون و کشيدگي طبيعي عضلات ماهيچه بدن کمک کند.

خشکبار و دانه ها سرشار از اسيد امينه آرژنين و آمينو اسيد هستند که با بيماريهاي قلبي و ضعف و ناتواني و فشار خون بالا مبارزه ميکنند. همچنين به آسان شدن جريان درمان کمک مي‌کنند. آرژنين مي‌تواند باعث تحريک غده هيپوفيز که در قسمت تحتاني مغز قرار دارد بشود.

هيپوفيز باعث تحريک هورمون رشد مي‌شود که از سن ۳۵ سالگي به بعد کاهش مي‌يابد و اين بدان معني است که بعد از ۳۵ سالگي هورمونهاي شما شروع به کاستي مي‌کنند و شما نشانه‌هايي از پيري را مشاهده مي‌کنيد.

پوست حالت کشساني خود را از دست مي‌دهد ماهيچه ها حجم و قدرت خود را از دست مي‌دهند و بافت ناتوان قدرت باروري و قدرت جنسي در مرد را کاهش مي‌دهد و ديگر نشانه‌هاي پيري کم کم نمايان مي‌شوند.

تعدادي از خشکبار و دانه ها منابع ويتامين Eهستند. اسيدهاي پر چرب امگا ۳ شما را در برابر بيماري‌هاي قلبي مصون داشته و از روند پير شدن مي‌کاهد.

بادام، دانه‌صنوبر، کاج، کنجد، گردو، کدو تنبل، دانه آفتابگردان، تخم کتان، بادام زميني و پسته : آنها را مخلوط کرده و مصرف کنيد و توجه کنيد که مصرف خام اين مواد بيشتر از بو داده آنها خاصيت دارد. هميشه از خشکبار تازه استفاده کنيد.

۲. سيب و سلامت قلب

دلايل متعددي وجود دارد که خوردن روزانه يک، دو و يا سه سيب را در روز ضروري مي‌داند. مطالعه نشان داده است که کساني که در طول هفته پنج بار يا بيشتر سيب مي‌خورند ريه هايشان بهتر از کساني که اصلا سيب نمي‌خورند کار مي‌کند.

دانشمندان بر اين باورند که سيب قلب را سالم نگه مي‌دارد . اين ميوه حاوي پلاسماست و خوردن دو يا سه عدد سيب در روز باعث کاهش کلسترول خون ميشود .

همچنين از سرطان روده که بزرگترين عامل مرگ و مير در افراد بالاي ۶۰ سال است جلوگيري مي‌کند.

۳. خانواده توتها(berries)

توت سرشار از آنتي اکسيدان است. پوست قرمز، آبي و بنفش توت حاوي آنتي اکسيدانهاي مرکبي است که از خطرات راديکالهاي آزاد بر رگهاي خوني جلوگيري ميکند.

در واقع باعث حفظ و نگهداري حالت طبيعي رگهاي خوني مي‌شود.

اين فالونوئيدها (خاصيت ضد خونريزي) آنتي اکسيدانهايي بسيار قوي‌تر از ويتامين C وE هستند که به کاهش التهاب کمک ميکنند واز آسپرين نيز قوي ترند.

- توتها به عنوان بهترين گزينه شما هستند. نه تنها ميزان زيادي آنتي اکسيدان دارند بلکه داراي خاصيت حفاظت کنندگي پوشش سلولي مغز از ضربه نيز مي‌باشند. روند پيري را کاهش مي‌دهند و از آلزايمر و کهولت جلوگيري مي‌کنند.

- توتها همچنين داراي رنگدانه‌هاي مفيد هستند که غده پانکراس را تحريک ميکند تا انسولين توليد کند. در حقيقت يافته هاي چينيها نشان مي‌دهد که توت باعث بهبودي بيماران ديابتي مي‌شود. اين رنگدانه ها از سرطان و ورم مفاصل جلوگيري مي‌کنند و به دليل کاهش کلسترول خون از بيماري هاي قلبي نيز جلوگيري مي‌کند.

۴. آووکادو سرشار از مواد مغذي

در بين آنتي اکسيدانها گلوتاتيون (ناقل اکسيژن) به عنوان آنتي اکسيدان قوي شناخته شده است. اين ماده در آووکادو يافت ميشود( همچنين در آسپاراگوس و گردو و ماهي) که از سه اسيد امينه گليسين، گلوتاميک و سيستئين ساخته شده است. گلوتاتيون سلولهاي ايمني را منظم و قوي مي‌کند و ازسرطان جلوگيري ميکند.

کاهش ميزان گلوتاتيون باعث بروز ديابت، بيماريهاي کبدي، بيماريهاي قلبي، کم شدن تعداداسپرم و پيري زودرس مي‌شود. آووکادو منبع ال- سيستئين است که از تاثيرات آلودگي هوا، مواد شيميايي، تشعشعات، الکل و سيگار بر بدن جلوگيري مي‌کند. همچنين باعث افزايش قدرت ايمني شده از بيماري‌هاي قلبي جلوگيري کرده و به ساخت عضله کمک مي‌کند. از بروز التهاب جلوگيري کرده و باعث رشد ناخنها و سلامت موها مي‌گردد.

۵. زرد آلو مانع پيري

يکي از ميوه هاي ثابت يک انسان صد ساله در روستاي هانزا در هيماليا زرد آلو بوده است. تحقيقات نشان داده است که زردآلو نسبت به ديگر مواد غذايي ازميزان شبه کاروتن بالايي برخوردار است.

شبه کاروتنها آنتي اکسيدانهايي هستند که از بيماريهاي قلبي جلوگيري مي‌کنند زيرا ميزان کلسترول بد خون را کاهش مي‌دهند و در برابر سرطان از بدن محافظت مي‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
0
0
سلام ، در سفره ایرانی ، بیشتر اینها ، کمیاب است و پیدا نمیشود .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین