کد خبر: ۱۸۰۷۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۳

نوشداروی آقای وزیر برای مدارس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان جزئیات حادثه پیرانشهر از مدیران مدارس خواست تا هر روز صبح نسبت به بازرسی از کلاس‌های درس اقدام کرده تا حوادثی نظیر پیرانشهر تکرار نشود.

حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه حضور در گردهمایی فرهنگیان قم به بیان جزئیات حادثه پیرانشهر پرداخت و گفت: این مدرسه دارای چهار کلاس بود که دو کلاس دیگر در یک مرحله و سه کلاس دیگر هم در تابستان به آن اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه سه کلاس اضافه شده در تابستان استفاده نمی‌شده است، بیان کرد: در این مدرسه و در شش کلاس ۱۷۸ دانش‌آموز تحصیل می‌کردند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کلاس آتش گرفته کلاس چهارم بود و ۳۶ دانش‌آموز داشت که از این تعداد در آن لحظه شش دانش‌آموز غایب بوده و یک دانش‌آموز هم در حیاط بوده و یعنی ۲۹ دانش‌آموز در کلاس حاضر بودند.

حاجی بابایی در ارتباط با آتش‌سوزی گفت: خدمتکار مدرسه وقتی می‌خواهد بخاری را روشن کند، کمی نفت به اطراف بخاری می‌ریزد و بخاری آتش می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اگر همان لحظه دانش‌آموزان را به حیاط می‌فرستادند این اتفاق نمی‌افتاد، بیان کرد: آنها به بچه‌ها اطمینان می‌دادند که هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به معلم کلاس کناری خبر دادند و او دانش‌آموزان کلاسش را به حیاط فرستاد، برای همین هم اتفاقی برای آنها نیفتاد و خودش به آن کلاس رفت.

حاجی بابایی افزود: خدمتکار مدرسه بخاری را بغل می‌کند که به بیرون از کلاس ببرد که دم در کلاس می‌سوزد و بخاری را به زمین می‌اندازد، که به دلیل ریختن نفت، آتش سوزی اتفاق می‌افتد.

وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: فیلم این مدرسه در مجلس به نمایش گذاشته شد و هر کسی یک نظری می‌داد، یکی می‌گفت که اصلا درب کلاس دستگیره نداشته است، در حالی که شما وقتی در را ببندید، می‌بینید که پشت در کاملا سالم و تمیز است.

به گزارش فارس،وی اضافه کرد: آتش مستقیم به این بچه‌ها نرسیده، بلکه حرارت به آنها رسیده و با نفوذ به ریه آنها موجب اذیتشان شده است. این کلاس دو پنجره داشت که پس از آتش‌سوزی توسط مردم باز شد.

حاجی بابایی در ادامه از مدیران مدارس خواست تا هر روز صبح قبل از شروع ساعت کاری مدرسه از کلاس‌ها بازرسی داشته باشند که این اتفاق‌ها نیفتد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
0
0
جناب وزیر! از شما بعیده با این تحصیات مدیریت ندانید...دو نوع سیاست کلی داریم.... سیاست بازدارنده یا همان پیشگیری از حادثه و سیاست مقابله یا همانی که هر وقت حادثه رخ داد با آن برخورد شود. بله شما مدیریت بحران بلدید... اما نمی شود قبل ار آن پیشگیری نمود...... بدبختی ما ایرانی هاست که تا پدرمان زندست انگار که نه انگار ، وقتی مرد سالهای سال گریه می کنیم.....درد بزرگی است...
سید روزبه
|
United States of America
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
0
0
نمیخواد اینقدر تلاش کنید آقای وزیر.
میترسیم خسته بشیدا.
تازه مردم غزه و لبنان مهمترند.
ما مردم ایران با مشکلات میسوزیمو میسازیم.
...............
یک متاسف!
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
0
0
به نظر من این حرفهای بیهوده و اینکه مقصر وزیر بود یا .....مهم نیست البته با این عقلی که معلم کلاس نشان داده و نگذاشته بچه ها بیرون بروند حتی اگه امریکا هم بود همین میشد ....کارشون شبیه کاتون پت و مت بوده با یک سرانجام تراژدیک!!!!!! جای تاسف داره که مدیریت بحران را به معلمها هم اموزش ندادیم....
من فقط به اقای وزیر میخوام این را بگویم :
آقای وزیر خود شما هم اگر هر روز صبح به همه کلاس ها سر بزنید هیچ وقت اتفاق خبر نمیکنه....سر زدن به کلاسها برای اینگونه حوادث کپسول اطفائ حریق نمیشود.....
بهتر نیست در هر مدرسه یک کپسول اطفا حریق باشد و اموزش استفاده از ان به معلم و مستخدم و ....داده شود تا شاهد این پت و مت بازیها و صحبتهای دنبال ان نباشیم...
بخدا جان 29یا 36 بچه!!! ارزش این کپسول را دارد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
0
0
اقای وزیر برنامه شما برای نوسازی و بهبود کار مدارس چیست؟ فقط به فکر معرفی مقصر و رفع تقصیر از جانب خود هستید
حقیقت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
0
0
3 ماه تابستان و بیش از یکماه از بهار معلمان عزیز تعطیل هستند . در طول سال تحصیلی هم 5 شنبه و جمعه هم تعطیل . هر روز کاری هم اگه اتفاق خاصی نظیر آلودگی هوا ،آمدن برف و... هم اگه در کار نباشه نصف روز را کار می کنند . وزیر محترم یه زحمت بکشند برای این اوقات فراقت خیلی خیلی زیاد یه برنامه ریزی کنند که به این معلمان آموزشهایی در مورد مدیریت اینگونه بحرانها بدهند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
0
0
آقای وزیر اختصاص بودجه برای گازسوز کردن بخاری های مدارس و بازسازی مدارس فرسوده هم خودش یه راه حل هست که میتونید یه کم به خودتون زحمت بدید بهش فکر کنید و هزینه هاشو برآورد کنید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین