کد خبر: ۱۸۲۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۵

سه دانش آموز شین‌آبادی در پناه ضامن آهو

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چندی پیش دانش‌آموزان مدرسه شین‌آباد مانند روزهای پیش برای کسب علم به سمت مدرسه حرکت می‌کنند، اما غافل از اینکه چه حادثه‌ای در کمین آن‌ها است و بخاری که همیشه گرما بخش کلاس‌شان بود در مدت کوتاهی تمام کودکان را در دام آتش گرفتار کرد.

در پی این حادثه که ترس، وحشت و اضطراب تمامی دانش‌آموزان ۱۰ ساله جویای علم و دانش را فرا گرفته و قصد خروج از کلاس را دارند با درهای بسته روبه‌رو شده و متاسفانه آتش گریبان‌گیر آن‌ها شده و این امر باعث می‌شود که شعله‌های آتش از بخاری به بیرون هدایت شده و کودکان را طعمه خود کند.

رییس روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی: وضعیت کلی دانش‌آموزان خوب گزارش شده است

رییس روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، گفت: وضعیت کلی سه دانش‌آموز خوب گزارش شده است.

حسن موذنی افزود: این دانش‌آموزان به دلیل بهره‌گیری از فضای معنوی استان خراسان، توان پزشکان سرآمد و امکانات ویژه بیمارستان امام رضا (ع) به مشهد منتقل شده‌اند.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های سازمان تعاون آموزش و پرورش و سرکشی‌های مسوولان، دانش‌آموزان مشکل خاصی ندارند.

موذنی در خصوص خانواده این دانش‌آموزان اظهار کرد: خانواده این دانش‌آموزان در خانه معلم اسکان دارند.

وی ادامه داد: هزینه‌های درمانی و اسکان خانواده‌ها بر عهده آموزش و پرورش بوده و تا کنون نیازی به کمک خیرین نبوده است.

رییس بخش سوختگی و جراحی پلاستیک بیمارستان امام رضا (ع) مشهد: حال سه بیمار اعزامی رو به بهبود است و تا چند روز دیگر کار ترمیم پوست آغاز می‌شود

رییس بخش سوختگی و جراحی پلاستیک بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، گفت: حال سه بیمار اعزامی که از آذربایجان غربی به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) اعزام شده بودند رو به بهبود است و تا چند روز دیگر کار ترمیم پوست آغاز می‌شود.

دکتر سید محمد معتمد الشریعتی گفت: پس از هماهنگی ستاد هدایت دانشگاه و ورود بیماران به اورژانس بلافاصله اقدامات درمانی آغاز شد و حال هر سه دانش‌آموز رضایت‌بخش و تحت درمان هستند.

وی با اشاره به اینکه مرکز سوختگی بیمارستان امام رضا (ع)‌ تنها مرکز سوختگی با امکانات پیشرفته در شرق کشور است افزود: متخصصان داخلی، اطفال، عفونی و جراحی پلاستیک در این مرکز مستقر بوده و این دانش‌آموزان، روزانه توسط اساتید مربوطه مشاوره و ویزیت می‌شوند.

معتمد الشریعتی دلیل انتقال این بیماران را به مرکز سوختگی امام رضا (ع) تسریع در فرایند درمان و اقدامات ترمیمی پوست عنوان کرد و افزود: با توجه به فصل سرما و حجم بالای بیماران بخش‌های سوختگی کشور این امر ضروری به نظر می‌رسید.

به گزارش ایسنا، استادیار و فوق تخصص جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی افزود: مرحله مراقبت از زخم این دانش آموزان آغاز شده است و تحت درمان آنتی بیوتیکی و پانسمان‌های تخصصی قرار گرفته‌اند و زخم‌ها رو به بهبود است، همچنین تیم جراحی پلاستیک این مرکز پس از آماده شدن زخم‌ها برای گرافت، کار ترمیمی پوست را شروع خواهند کرد.

سرپرستار بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع): ۳۰تا ۶۰درصد از بدن این دانش‌آموزان دچار سوختگی شده است

سرپرستار بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) افزود: ۳۰ تا ۶۰ درصد از بدن این دانش‌آموزان دچار سوختگی شده است.

قائنی‌نژاد با بیان اینکه کنترل عفونت در مراقبت از زخم سوختگی از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: از ساعت اولیه ورود بیمار به بخش سوختگی کلاس آموزش‌های ارتباط با بیمار، شستشوی دست و ... انجام می‌شود و خانواده‌ها با فرایند کنترل عفونت‌های بیمارستانی آشنا می‌شوند و به دلیل انتشار سریع عفونت و عواقب خطرناک آن ملاقات با بیماران به شدت محدود است.

وی افزود: بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) علاوه بر پرستاران با تجربه دارای کارشناس روانشناسی، تغذیه و فیزیوتراپی است که روزانه به بیماران مشاوره می‌دهند.

قائنی‌نژاد بیان کرد: بیماران اعزامی به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد اسماء دروی، اسرین معروفی، و مبینا پرکمه هستند که بین ۳۰ تا ۶۰ درصد از بدن آن‌ها دچار سوختگی شده است.

نمی‌دانم با عذرخواهی چگونه می‌شود به این دل سوخته‌ها مرهم زد، اما امیدواریم بهبود این کودکان مرهمی بر دل خانواده‌شان باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
0
0
در پناه خدا
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین