کد خبر: ۱۸۳۱۰۷
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۶

فتح‌الله‌زاده: استقلال ۲۰ میلیارد بدهی دارد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: علی فتح الله زاده در گفت‌وگو با فارس در مورد وضعیت مالی باشگاه، پیشنهاد اوساسونا به نکونام و مسائل دیگر صحبت های زیر را مطرح کرد:

فارس: سرانجام توانستید از پایان نامه خود دفاع کنید؟

خوشبختانه توانستم خودم را به موقع به باکو برسانم و سرانجام از پایان نامه ام دفاع کردم.

فارس: از وضعیت استقلال بگویید؟

خوشبختانه تیم وضعیت خوبی دارد و کادر فنی و بازیکنان زحمت می کشند و تیم هم در صدر قرار دارد.

فارس: ظاهرا باشگاه دوباره دچار بحران مالی شده است؟ امیر قلعه نویی هم سر این موضوع خیلی ناراحت است و اعتقاد دارد وزرات ورزش باید به وضعیت این تیم رسیدگی کند.

همین طور است. باشگاه خیلی تحت فشار است. روزگار سختی را می گذرانیم و من به تنهایی در حال چرخاندن باشگاه هستم و خیلی هم اذیت می شوم. امیر قلعه نویی هم حق دارد و درست می گوید که وضعیت خوبی نداریم.

فارس: ظاهرا برای بازی با سایپا با مشکل رزرو هتل روبرو بودید؟

بله. شبی که قرار بود به سفر بروم فقط دو ساعت در حال تلاش بودم تا این مسئله حل شود. من با ترکاشوند رئیس شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی وزارت ورزش صحبت کردم و این مسئله حل شد. قرار بود بودجه ای را به باشگاه استقلال بدهند تا برای هتل گرفتن مشکلی نداشته باشیم و به هنگام پرداخت پول از وزارت این مبلغ کسر شود اما متاسفانه این ابلاغیه را اجرا نکردند اما من دوباره با ترکاشوند صحبت کردم تا این مسئله همان شکلی که ابلاغ شده بود انجام شود. با این وضعیتی که داریم نمی توان مدیریت کرد. تاکنون ۷ میلیارد تومان هزینه کرده ام که وزارت ورزش فقط ۲ میلیارد تومان به استقلال داده است. سایر هزینه ها از طریق کمک دوستان انجام شده است. نمی توانم هم دنبال پول بروم و هم باشگاه را مدیریت کنم.

فارس: این معاونت اقتصادی با ریاست پرهام چه سودی برای استقلال داشته است؟

یک نفر که نمی تواند به تنهایی مشکلات را حل کند. آقای پرهام تازه کار را شروع کرده و به بهره برداری رسیدن زمان می خواهد. کمیته اقتصادی یک باشگاه که نمی تواند کل هزینه های یک باشگاه را تقبل کند.

فارس: باشگاه استقلال اصلا درآمدزایی داشته است؟

درآمدزایی ما مشخص است. باشگاه استقلال که یک بنگاه تجاری نیست اما توانسته ایم به اندازه توان درآمدزایی داشته باشیم. اگر این باشگاه و حتی پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شود می توانند با جذب سرمایه درآمدزایی بهتر و بیشتری داشته باشند و تبدیل به بنگاه تجاری شوند.






فارس: میزان بدهی های باشگاه استقلال چقدر است؟

ما بدهی های انباشته زیاد داریم و حدود ۲۰ میلیارد تومان بدهی داریم. این بدهی هایی سال به سال بیشتر شده است. پرسپولیس هم همین طور است. باید دعا کنید تا این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شوند تا این مسائل حل شود. متاسفانه بحث این است که همیشه در بدترین شرایط به یاد واگذاری این دو باشگاه می افتند. درست در روزهایی که در حال بستن تیم برای فصل جدید هستیم چنین مباحثی را باز می کنند و بعد همه چیز فراموش می شود. به قدری با این مشکلات روبرو هستیم و اوضاع روز به روز بدتر هم می شود. من نهایت چند روز به بازیکن می توانم امروز و فردا کنم. بازیکنی مثل کیانوش رحمتی ۱۲ ماه است یک ریال از باشگاه نگرفته است و این درست نیست.

فارس: با وزیر ورزش برای مطرح کردن مشکلات جلسه ندارید؟

چند روزی است که درخواست ملاقات کرده ام و منتظر هستم که نزد ایشان بروم.

فارس: قضیه پیشنهاد اوساسونا به نکونام را شنیده اید؟ قضیه چیست می خواهید او را به این تیم اسپانیایی بدهید؟

من هم از طریق روزنامه ها این خبر را شنیده ام. باشگاه اوساسونا قصد داشت این بازیکن را آزاد اعلام کند اما تا شنید باشگاه استقلال او را می خواهد گفتند ۲ میلیون یورو باید بدهیم تا رضایتنامه را صادر کنند. اکنون هم نامه و یا درخواست رسمی به ما نداده است. اول باید این پیشنهاد رسمی برسد سپس در باشگاه استقلال مشورت های لازم را از مربی و خود بازیکن می گیریم. من دوست دارم نکونام تا پایان فصل در استقلال بماند. تیم ما در حال نتیجه گرفتن است و با زحمت توانسته ایم به این نقطه برسیم.

فارس: اینکه گفته می شود استقلال به دنبال تیموریان است قضیه چیست؟ ظاهرا باشگاه الخریطیات او را نمی خواهد.

(با خنده) مگر چنین چیزی ممکن است. آندو بازیکن به این بزرگی است چطور چنین چیزی ممکن است. تا جایی که من می دانم او با این باشگاه قرارداد دو ساله امضا کرده است اما اگر او را نخواهند قطعا استقلال او را می خواهد. خدا کند که او را نخواهند تا به استقلال بازگردد.

فارس: مجیدی چه زمانی برای بازی آماده می شود؟

خوشبختانه بر خلاف جوسازی هایی که شد و دوستان سعی داشتند بگویند که استقلال قانونی او را نگرفته است کارت بازی او هم صادر شد و هر موقع کادرفنی صلاح بداند می تواند به میدان برود.

فارس: دربی نزدیک است. نمی خواهید برای رویانیان و پرسپولیسی ها کری بخوانید؟

نه. ما دوست داریم یک بازی زیبا شود. من حرف نزده رویانیان می خواهد جوابمان را بدهد و بگوید فلان بازیکنی که آورده اند فلان قیمت را گرفته است.

فارس: در برنامه ۹۰ که پخش شد رویانیان خیلی عصبانی بود و حتی به فردوسی پور گفت چرا به استقلال گیر نمی دهی.

فردوسی پور در برنامه ۹۰ دیگر می خواهد چطور به ما گیر ندهد. سر قضیه نکونام این قدر ما را سوال پیچ کرد و وقتی دید از ما آبی گرم نمی شود خود نکونام را به برنامه اش دعوت کرد. فردوسی پور به ما هم کم گیر نداده است. ماشاالله ما همیشه جزو سوژه های اصلی این برنامه هستیم و کم هم می آورد به نشان دادن بتمن هم رو می‌آورد.

فارس: انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است و عده از ورود جریان انحرافی به برخی حوزه ها می گویند و اینکه همان افراد می خواهند شما و رویانیان را از پرسپولیس و استقلال دور کنند تا مدیران مدنظر خود را روی کار بیاورند.

از طرف من برای این افراد پیغام بفرستید که دستشان درد نکند و زودتر این کار را بکنند. تیم ما تا در صدر جدول قرار می گیرد و می خواهد جان بگیرد از این خبرها درست می کنند و همه پسرخاله ها و پسر عموها پیدا می شوند. من کاری به رویانیان ندارم اما اگر همین امروز هم عذر من را بخواهند می روم. یکی را پیدا کنید که قدرشناسی کند. شما نگاه کنید که من همیشه تیم را چطور تحویل می دهم و چطور تحویل می گیرم. من از این خبرها نمی ترسم و خیالی برایم نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
0
0
هرساله به دارایی های حاجی اضافه میشود(روزنامه استقلال جوان، مجله روزهای زندگی و..) اما استقلال هرسال بدهکارتر میشود.راستی آقای فتح الله زاده دقت کردین شما که با هیچ اومدین استقلال الان ازباشگاه پولدارترین؟؟؟؟ واقعا باشگاه جز بدهی هیچی نداره.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
0
0
تا بیت الحال هست غصه نخورید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین