کد خبر: ۱۸۴۱۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴

وزير اقتصاد‌: پس از حضور رئیس جمهور در مجلس زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مشخص می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: براي اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها بايد منتظر توضيحات رئيس جمهور در جلسه روز چهارشنبه جاري در صحن علني مجلس باشيم.

سيد شمس‌الدين حسيني وزير امور اقتصادي و دارايي، در حاشيه اولين نشست روساي امور مالياتي کشورهاي عضو اکو در جمع خبرنگاران در پاسخ به باشگاه خبرنگاران در خصوص تأييد يا رد حباب در بازار ارز و سکه گفت: قيمت هاي درنظر گرفته شده به ويژه در مورد نرخ ارز از نظر من به هيچ عنوان قيمت واقعي ارز نيست اگر مسائل سياسي و هزينه‌هاي مربوط به نقل و انتقال ارز از آن حذف شود قيمت واقعي ارز کمتر از قيمت فعلي آن خواهد بود.

وزير اقتصاد ادامه داد: در بحث غيرواقعي بودن قيمت‌هاي ارز و سکه بخصوص ارز اين را بايد بگويم عليرغم تمام تلاش‌هايي که در اين رابطه انجام شده حتي تعيين قيمت از طريق مرکز مبادلات ارزي، قيمت‌ها همچنان غيرواقعي بوده و بازار ارز و سکه در حباب است.

حسيني در خصوص حذف دلار از سبد ارزي کشور گفت: در خصوص موضوع تغيير در سبد ارزي کشور بايد بگويم که اجراي اين موضوع از سوي بانک مرکزي اين اقدام با توجه به شرايط تحريم‌هاي اقتصادي اعمال شده از سوي غرب بويژه آمريکا و اتحاديه اروپا کاملا به موقع بوده زيرا با تغيير سبد ارزي کشور از دلار به ساير ارزها بخصوص يورو ديديم که ميزان ذخاير خارجي کشور به طور چشمگيري افزايش يافته است.

سخنگوي اقتصادي دولت ادامه داد: در حال حاضر با توجه به جنگ ارزي که اتحاديه اروپا و آمريکا به راه انداخته‌اند بويژه بحث موضوع پايين ارزش دلار و يورو از سوي آمريکا و کشورهاي عضو اروپا ، تغيير در سبد ارزي کشور که از سوي بانک مرکزي به موقع به مرحله اجرا گذاشته شده موجب افزايش ميزان ذخاير خارجي کشور شده بگونه‌اي که بانک مرکزي با تبديل مازاد دارايي‌هاي کشور به فلزات گرانبها مانند طلا و استفاده از ساير ارزها توانسته ميزان دارايي‌هاي خارجي کشور را به طور چشم گيري افزايش دهد.

وزير اقتصاد در ادامه در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص در طرح هدفمندي يارانه ها گفت: اين طرح اگرچه در دولت هاي گذشته مطرح شده و آنها هم خواستار اجراي آن بودند اما اين طرح عظيم اقتصادي در دولت دهم به مرحله اجرا گذاشته شده و تبعات مثبتي را براي اقتصاد کشور درپي داشته است. ضمن آنکه در بحث فاز دوم هدفمندي يارانه ها بايد منتظر توضيحات رئيس جمهور در جلسه روز چهارشنبه جاري در صحن علني مجلس باشيم و ببينيم که فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها چه زمانی و با چه معیارهایی اجرا خواهد شد.

حسيني در ادامه در خصوص ميزان بدهي بانکها به بانک مرکزي اظهار داشت: آمار دقيق مربوط به ميزان بدهي بانکها به بانک مرکزي در اختيار بانک مرکزي است اگر چه در اين زمينه آمارهاي متفاوتي اعلام شده اما آنچه که مسلم است تصويه اين بدهي ها است که نظام بانکي تمام تلاش خود را براي تصويه بموقع آن به کار گرفته است.

وي در خصوص رشد اقتصادي کشور گفت: براساس آمار ارائه شده از سوي مرکز آمار ايران رقم رشد اقتصادي کشور بدون اقتصاد درآمدهاي نفتي ۵/۹درصد و با احتساب درآمدهاي نفتي رقمي بيش از اين را به خود اختصاص داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
0
0
جمع کن بابا.....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
0
0
بابا یکی بداد این ملت برسه، گرانی ،بیکاری و تورم پدر مردم را در آورده. نگید نگفتی ها!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین