کد خبر: ۱۹۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۸۴ - ۱۲:۴۴

اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات سوگند یاد کردند

آفتاب‌‌نیوز : در این مراسم رييس كل دادگستري استان تهران ابراز اميدواري كرد كه با حضور هيأت منصفه و سه قاضي، احساس امنيت شغلي در مطبوعات ايجاد شود.

عليرضا آوايي در این مراسم اظهار داشت: اميدوارم اين هيأت منصفه طليعه‌ي مباركي براي مردم و مطبوعات باشد و اميد است با تشكيل اين هيأت منصفه نقد عالمانه، منصفانه و صادقانه و مفيد گسترش يابد. همچنين روحيه‌ي جوانمردي و صفت شجاعت و احساس آزادي در اصحاب قلم مضاعف شود.

وي، ابراز اميدواري كرد كه با تشكيل اين هيأت منصفه، قدرت تحمل شنيدن نقد مستند و منصفانه در مسؤولان فزوني يابد و تعامل سازنده‌ي مطبوعات با نظام و مسؤولان ذيربط تقويت شود. همچنين توجه به شخصيت انسان‌ها و عنايت به حيثيت و آبروي افراد، ارزش خود را در مطبوعات بيش از پيش پيدا كند.

رييس كل دادگستري استان تهران تصريح كرد: با اين هيأت منصفه انشاءالله اشكالات موجود كشور شناسايي و براي حل آنها گام بلند برداشته شود و همچنين با حضور هيأت منصفه و سه قاضي، احساس امنيت شغلي در مطبوعات ايجاد شود.

در ادامه این مراسم ناصر سراج ، رییس دادگاه های کیفری استان تهران با اشاره به اهميت نشر انديشه و بيان در قانون اساسي گفت: علاوه بر قانون اساسي، قوانين عادي ما نيز امتيازات ويژه‌‏اي براي مطبوعات قائل شده است. 

وي با اشاره به تعداد مجوزهاي صادره از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: بر اساس گزارش اداره مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكنون سه هزار 141 نشريه از هيات نظارت در مطبوعات مجوز انتشار يافته‌‏اند و در حال حاضر دو هزار و34 نشريه در حال فعاليت هستند كه با توجه به تيراژ بالاي برخي مطبوعات مايه افتخار است، حال اگر بخواهيم نشريات دانشجويي را نيز به اين تعداد اضافه كنيم، به جرات مي‌‏توان گفت كه در سطح خاورميانه و حتي آسيا از نظر تعدد مطبوعات در رده نخست هستيم. 

سراج در ادامه به تعداد نشريات توقيف شده از سوي محاكم دادگستري و هيات نظارت در مطبوعات اشاره كرد و گفت: بر اساس آمار رسمي اعلام شده از سوي اداره مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، تاكنون تعداد نشريات توقيف شده توسط محاكم 84 فقره و تعداد نشريات توقيف شده توسط هيات نظارت در مطبوعات 17 نشريه بوده است. 

رييس دادگاه‌‏هاي كيفري استان تهران ادامه داد: آمارهاي ياد شده نشانگر سير صعودي در اعطاي مجوز به مطبوعات و سير نزولي در تشكيل پرونده‌‏هاي مطبوعاتي است كه مايه مباهات است. 

سراج در پايان از تدابير رييس قوه قضاييه و تلاش‌‏هاي دادستان كل كشور, اعضاي شوراي نگهبان, اعضاي مجلس شوراي اسلامي, رييس شوراي شهر, رييس سازمان تبليغات اسلامي, عباسعلي عليزاده، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به خاطر تلاش در جهت تصويب قانون مطبوعات تشكر كرد. 

در پايان اين مراسم اعضاي هيات منصفه دادگاه مطبوعات شامل حبيب‌‏الله عسگر اولادي, محسن دعاگو, جمال شورجه, علي اكبر كساييان, روح‌‏الله عالمي, عليرضا صابر, سردار حميدزاده, نادر قدياني, محمد حسن رحيميان, محمد حسين رضايي, حسن غفوري‌‏فرد, حسين انتظامي, مسيح مهاجري, بيژن نوباوه وطن, محمدحسن صادقي مقدم, قدرت‌‏الله رحماني, محمدعلي نظام‌‏زاده, عباس شكري, فاطمه كروبي, شهلا حبيبي و سميرا اصلان‌‏پور سوگند ياد كردند.
بر اساس اين گزارش، متن اين سوگند به اين شرح است:
اينجانب در برابر قرآن كريم سوگند ياد مي‌‏كنم بدون در نظر گرفتن گرايش‌‏هاي شخصي و گروهي و با رعايت تقوا و امانت‌‏داري در راه احقاق حق انجام وظيفه نمايم. از خداوند متعال مسالت دارم در اين وظيفه خطير مرا ياري فرمايد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین