کد خبر: ۱۹۱۴۹۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲
حسن روحانی در جمع مردم چهارمحال و بختیاری:

وقت آن رسیده که در انتخاب مدیران به قبیله گرایی و جناح بازی پایان داد

روز قدر مردم ایران، 24 خرداد امسال است که با حضور در انتخابات شوراها و یازدهم رییس جمهوری سرنوشت آینده خود را رقم می زند. حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی که در جمع مردم لردگان سخن می گفت ضمن بیان این مطلب افزود: در 35 سال اخیر، با فداکاری، آگاهی و تلاش مردم به دستاوردهای متعددی همچون تثبیت نظام جمهوری اسلامی، دفع متجاوز از کشور در دفاع مقدس و توسعه ایران عزیز رسیدیم. قدرت اصلی در ایران مردم هستند درحالی که برخی از کشورها به جای مردم، به ابرقدرت ها متکی هستند. قبل از پیروزی انقلاب در ایران نیز همین طور بود. به عنوان مثال رضاخان تا زمانی که مورد تایید انگلیسی ها بود حکومت می کرد و وقتی پشتیبانی آنها را از دست داد، حتی یک روز هم نتوانست به کار خود ادامه دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: به گفته وی، قبل از انقلاب شرایط به گونه ای بود که ارتش، اقتصاد، فرهنگ و امور اجتماعی کشور دست کارشناسان آمریکایی بود و آنها برای ما تصمیم می گرفتند. در سال های 59 تا 62 که با انتخاب به عنوان عضو شورای سرپرستی صدا و سیما در این سازمان مشغول خدمت بودم، دیدم که کل برنامه آموزشی که آن زمان در شبکه دو سیما تولید می شد توسط 36 کارشناس آمریکایی نظارت می شد. مشابه همین وضعیت در سازمان برنامه و بودجه، ارتش و برخی وزارتخانه های دیگر نیز وجود داشت. شاه درهمه امور مهم با سفیر آمریکا و انگلیس مشورت می کرد.

به گزارش آفتاب، رییس مجلس تحقیقات استراتژیک گفت: مردم یک کشوری اگر از شرف و عزت خود و منافع کشور بگذرند می توانند به ظاهر زندگی عادی داشته باشند، ولی مردم ایران تحمل چنین تحقیری را نداشتند و انقلاب کردند تا کشور با اراده آنها اداره شود. امروز همه مسوولان  حتی مقام معظم رهبری که بالاترین مقام مذهبی و سیاسی کشور است، طبق قانون به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از سوی مردم انتخاب می شوند. این شرایط نشان می دهد که مردم بار سنگین مسوولیت انتخاب را بر عهده دارند. هرچقدر که امور اجرایی بیشتری به مردم محول شود، به نفع کشور است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت افزود: درست است که سیاست های کلی نظام با تصویب مجمع تشخیص تدوین و قانون نیز، با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان ابلاغ می شود، ولی اجرا در اختیار دولت است. اگر بهترین مهندسان یک ساختمان را طراحی کنند و بهترین مصالح هم خریداری شود ولی تیم اجرایی مهارت لازم را نداشته باشند، ساختمان نامناسبی احداث می شود که پس از مدتی دیوارهای آن ترک بر می دارد و هر روز تاسیسات آن مشکل پیدا می کند. فقط با نقشه خوب نمی توان به ساختمان خوب رسید. لازم است در کنار نقشه و ناظر خوب مجری خوب نیز باشد تا کار درست انجام شود. به همین دلیل دولت و مدیران اجرایی، نقش مهمی در توسعه یا عدم توسعه کشور دارند.

وی با اشاره به برخی مشکلات چهارمحال و بختیاری گفت: شما می گوید پول کشور عادلانه توزیع شود و همه استان ها از فرصت برابر برخوردار باشند. این حرف درستی است.

روحانی در ادامه اذعان کرد: برای انتخاب مدیران نباید به شناسنامه نگاه کنیم که متولد کجاست. ایران سرای همه است و هر کس که شایسته تر است، او باید برگزیده شود. این روش که فردی از کدام قبیل و جناح و حزب است را کنار بگذاریم و به روش های کودکانه پایان دهیم تا افراد شایسته انتخاب شوند.

وی همچنین افزود: چرا باید در کمتر از شش ماه ارزش پول ملی نصف شود؟ معنی این وضعیت آن است که درآمد عموم مردم کشور، نصف شده است.

روحانی در پایان گفت: با برنامه ریزی و تدبیر می توان کشور را به ساحل امید رساند.

گفتنی است مردم منطقه با شعارهایی همچون صل علی محمد، یاور رهبر آمد؛ روحانی قهرمان خوش آمدی به لردگان؛ روحانی دلاور حمایتت می کنیم، از وی استقبال و بدرقه کردند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
8
13
درود بر نماینده ملت برای صلح و دوستی
ناشناس
|
Malaysia
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
4
5
تیتر غلط است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
10
12
کاش مردم قدر ایشان را برای نجات کشور بدانند.از همه عزیزان خواهش میکنم با دقت مواضع خوب ایشان را دنبال کنند و مورد حمایت قرار دهند .یک معلم دینی و قران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
3
4
فقط برنامه تان را بگویید
تقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
0
2
تا الان کجا بودی؟
تا الان چرا کاری نکردی؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
0
0
خوش آمدی لردگان روحانی قهرمان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین