کد خبر: ۱۹۳۶۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴

گزیده اخبار انتخاباتی 18 اردیبهشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اخبار مربوط به دكتر روحاني

روحانی پس از ثبت نام در انتخابات :
سلامم را تو پاسخگوی دربگشای
دکتر حسن روحانی پس از طی فرآیند ثبت نام در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در کنفرانس مطبوعاتی گفت : امروز اولین قدم برای برداشتن بار سنگین مسئولیت اجرایی کشور را برداشتم. با همه توان، سابقه و آبرویم آمده‌ام تا با دولت تدبیر و امید و گفتمان نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق جامعه و تعامل سازنده با جهان، راستی و درستکاری را به مردم عرضه کنم. من نسبت به بزرگی و سنگینی این کار آگاهی کامل دارم . این مسئولیت سنگین کسی را می‌طلبد که نظام سیاسی و اجتماعی و فرهنگی کشور و نظام اقتصادی را به خوبی بشناسد.

وی با بیان این‌که در شرایط فعلی راه گشودن گره اقتصادی کشور از گذرگاه سیاست خارجی می‌گذرد، خاطرنشان کرد: باید در فهم مسائل سیاست خارجی و ساماندهی آنها تخصص لازم را داشت و من با آگاهی از همه مشکلات و خطرات با همه توان، سابقه و آبرویم آمده‌ام تا با دولت تدبیر و امید و گفتمان نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق جامعه و تعامل سازنده با جهان، راستی و درستکاری را به مردم عرضه کنم.رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: من آمده‌ام قدمی برای سامان امور مردم و بهتر شدن زندگی مردم بردارم. از سال 84 یعنی سال آغاز اجرای سند چشم‌انداز تا امروز در اکثر شاخص‌های اقتصادی کشور با پسرفت مواجه بوده‌ایم. رشد اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری، نرخ تورم، ارز و بیکاری و حتی بحث عدالت در این مقال می‌گنجد و جدیدترین گزارش بانک مرکزی تصریح دارد قدرت خرید خانوارها از جمله کارمند وکارگران کاهش یافته در حالی‌که دهک ثروتمند، ثروتمندتر شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی ، سیاسی مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که اقتصاد کشور با کاهش قدرت خرید خانوارها و نابرابری درآمدها مواجه است، گفت: اعتقاد دارم در چهار سال آینده هدف اصلی دولت در اقتصاد باید بهبود وضعیت معیشت مردم باشد و این بهبود از طریق دو راهبرد حاصل می‌شود؛ اول تولید ثروت ملی و دوم توزیع عادلانه ثروت ملی.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با بیان این‌که ریشه بسیاری از سیاست‌های پولی نامناسب که باعث افزایش بی‌رویه حجم نقدینگی و تورم در کشور شده است و دولت را به بزرگ‌ترین بدهکار اقتصادی ایران تبدیل کرده است، را دولتی شدن شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی می‌دانم و گفت:‌من از سال اول زمینه استقلال بانک مرکزی را فراهم خواهم کرد چون وجود صدها پروژه عمرانی ناتمام که از توجیه اقتصادی و اجتماعی افتاده است، را ناشی از انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌دانم لذا من در آغاز فعالیت دولت یازدهم مجموعه سازمان مدیریت و برنا‌مه‌ریزی را احیا خواهم نمود.من در موضوع گرانی و بیکاری، مسکن، یارانه و سلامت برنامه دقیق و کوتاه مدت و بلندمدت تدوین کرده‌ام و تقدیم ملت ایران می‌کنم. پس مردم عزیز ایران بیاید دست در دست هم بگذاریم و اجازه ندهیم ایران‌مان ویران و بهارمان زمستان شود .

روحانی در ادامه خاطرنشان کرد: من امروز با درخواست خاضعانه و به پشتوانه خداوند جان و خرد آمده‌ام تا با همکاری پرشور ملت و در کنار جمعی برگزیده از نیک اندیشان راست‌گفتاران و درست کرداران طعم شیرین دولتی بایسته را برای ملتی شایسته به ارمغان بیاورم.دولت تدبیر و امید، دولت صلح، سلام و آشتی خواهد بود و در این راستا آشتی با نخبگان، اساتید، مدیران لایق و بازگشت همه آنها به کار و فعالیت با تشکیل دولت فراجناحی و پایان فرقه گرایی و انزوای خبرگان جامعه که نتیجه آن کارآمدی دولت و دولتی کارآمد خواهد بود را در نظر می‌گیرم.دعوت جناح‌ها، گروه‌ها و دلسوزان زیر یک چتر و خیمه با تدوین و تصویب حقوق شهروندی و همچنین پایان دادن به شکاف نامطلوب سیاسی و اجتماعی و پایان دادن به فضای فعلی که نتیجه آن انسجام و وحدت ملی خواهد بود را در نظر دارم.آشتی با جهان و تعامل سازنده و دیپلماسی فعال جهت پایان فشارهای ظالمانه به ملت ایران و تامین امنیت و منافع ملی که نتیجه‌ی آن ایجاد فرصت برای مصالح ملی خواهد بود بحث حائز اهمیتی است و همه‌ی این آشتی‌ها را با اجماع همه بزرگان نظام دست یافتنی می‌دانم. من با تکیه بر تجربیات گذشته‌ام امیدوار به ایجاد این اجماع خواهم بود.

وی در پایان با خواندن یک بیت شعر گفت: برای بازگشت امید به چشم‌های بسته ، دست های خسته و دل‌های شکسته دست یاری به سوی تک تک شما دراز می‌کنم.
دکتر روحانی برای پایان سخنان خود از این بند شعر یکی از شاعران معاصر استفاده کرد : سلامم را تو پاسخ گوی در بگشای.


اخبار انتخابات

هاشمی‌رفسنجانی: حضورم در انتخابات مفيد باشد درنگ نمي‌كنم
شرق: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چنانچه احساس کنم حضورم در انتخابات خدای ناکرده مقاومت‌هایی را در پی خواهد داشت که مخل وحدت و موجب تشدید اختلافات در کشور بوده و موثر نخواهد بود، اقدام نخواهم کرد اما اگر حضورم در انتخابات مفيد باشد درنگ نمي‌كنم .او دیروز در دیدار با اعضای ادوار انجمن اسلامی دانشگاه‌های امیرکبیر، شهیدبهشتی و آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر رهبری انقلاب به عنوان عمود خیمه انقلاب، مسوولیت حفظ انقلاب را بر عهده دارند و باید برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی، ایشان را یاری کنیم. هاشمی‌رفسنجانی این نکته را هم متذکر شد که اگر تصمیم به حضور در انتخابات بگیرد، برای خدمت و کمک به حل مشکلات خواهد بود نه اینکه نتیجه معکوس بدهد. وی بر همین اساس گفت: چنانچه احساس کنم این حضور خدای ناکرده مقاومت‌هایی را در پی خواهد داشت که مخل وحدت و موجب تشدید اختلافات در کشور بوده و موثر نخواهد بود، اقدام نخواهم کرد.

موسی‌پور،
دبیر ائتلاف پنج گانه اصولگرایان: کاندیدای ائتلاف پنجگانه حداکثر پنجشنبه معرفی خواهد شد/ مهر

علیرضا زاکانی:
تبلیغات ساده و کم‌خرج در انتخابات باید به فرهنگ تبدیل شود/ دیدار با رهبری پیش از ورود به انتخابات یک سنت حسنه قدیمی است/ مهر

لاریجانی در جمع همسران نمایندگان مجلس: رسانه‌های متلک‌گو به کار نمایندگان واقف نیستند
 / مسلمانان بی‌ادبی‌ها را تاب نمی‌آورند / ایسنا

جلیلی
مراسم اهدای تومار هوادارانش برای نامزدی در انتخابات را لغو کرد / مهر

کولیوند،
رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور: اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت‌فقیه ملاک تایید صلاحیت‌هاست / مهر

محسن رضایی: وزیر زن در کابینه‌ام خواهم داشت / روند فعلی مذاکرات هسته‌ای به‌نفع ما نیست / ایسنا

کدخدایی:
تشخیص مدیر و مدبر بودن نامزدهای فاقد سابقه اجرایی با بررسی برنامه‌هاست / فارس

رییسی خبر داد: وصول گزارشاتی درباره سوءاستفاده از امکانات دولتی به‌نفع یک کاندیدای خاص / تسنیم

پورمحمدی:
انتخابات سیاستمداران را از برج‌عاج به کف خیابان‌ها می‌کشاند/ سال ۸۸ به رضایی رای دادم
/ خبرآنلاین

مهرعلیزاده: از بین من، شریعتمداری، عارف و جهانگیری یک نفر ثبت‌نام می‌کند / تسنیم

محمدرضا باهنر: هاشمی به فتنه 88 کمک کرد. ما در هیچ کجای کشور نقطه نارنجی و قرمز نداریم. از نظر امنیتی همه کشورمان سبز است. سال گذشته شاهد تورم نقطه‌به‌نقطه 38‌درصد بودیم که در 20 سال گذشته یک رکورد محسوب می‌شود/خبرانلاین

نامه 90 نفر از نمایندگان مجلس در انتقاد به احتمال حضور هاشمی در انتخابات/ فارس

محمد‌رضا عارف:
اصولگرایان نمی‌توانند حساب خود را از دولت جدا کنند / ایلنا

-عزت‌الله ضرغامي، رييس سازمان صدا و سيما با اشاره به آمادگي كامل رسانه ملي براي برگزاري انتخاباتي پر شكوه و كم نظير گفت: براي هر نامزد حداقل 6 ساعت برنامه تلويزيوني و 4 ساعت برنامه راديويي در ساختارهاي متنوع و جذاب تدارك ديده شده است كه امكان افزايش بيست درصدي آن نيز وجود دارد
موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان در مجلس: کشور را باید به دست کسانی داد که معتقد به ولایت باشند.

احمدزاده کرمانی،
رییس سابق میراث فرهنگی: به احمدی‌نژاد اعتقاد دارم

باهنر: گزینه نهایی ائتلاف پنجگانه فردا مشخص می‌شود

حجت‌الاسلام نبوی:
برای حمایت از احمدی‌نژاد در سال ۸۴ عذرخواهی می‌کنم

بیژن نوباوه
جایگزین مهرداد بذرپاش در هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر استان تهران شد

ضرغامی :
به هر کدام از نامزد‌های انتخابات 6 ساعت برنامه در تلویزیون می‌رسد
مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ارتحال امام‌خمینی(ره): مراسم ارتحال امام (ره) تریبون تبلیغاتی کاندیداها نشود

رییس هیات نظارت به انتخابات شوراها:
برگزاری همزمان انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها مشکل ایجاد کرده است

اطلاعات غفوری‌فرد از آخرین نظرسنجی‌ها : هاشمی، خاتمی، قالیباف و ولایتی در صدر هستند

معاون اول قوه‌قضاییه خبر داد:
وصول گزارشاتی درباره سوءاستفاده از امکانات دولتی به نفع یک کاندیدای خاص

سیدهادی خامنه‌ای: باید فعالیت‌ها را حداکثری کرد

حداد عادل:
حضور من قطعی نیست   

اخبار داخلی


انتقاد رییس قوه‌قضاییه از معطلی لوایح این قوه در دولت
رییس قوه‌قضاییه، خواستار توجه بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لوایح قضایی شد و افزود: «متاسفانه برخی از لوایح قوه‌قضاییه در دولت معطل مانده و برخی از لوایحی که به مجلس ارسال شده نیز دچار تغییرات عمده شده است که این رویه غیرقانونی است.» رییس قوه‌قضاییه تاکید کرد: «به عنوان نمونه لایحه پلیس قضایی به مدت دو سال است که در دولت معطل مانده در حالی که قوه‌قضاییه نیاز مبرمی به نیروی ضابط آموزش‌دیده، متخصص و در دسترس دارد.»
 
مشایی: اسفندیارم اما کینه‌ از رستم ندارم
جمعی از حامیان دولت جشنواره شعر «بهار» برگزار کردند. «اسفندیار رحیم‌مشایی» کاندیدای احتمالی دولت در انتخابات در اختتامیه اين جشنواره گفت: «اسفندیارم ولی کینه‌ای از رستم در دل ندارم. ما با هم تاریخ کشور عزیزمان و ملت بزرگمان را می‌‌سازیم.»دوشنبه‌شب مشایی پس از سخنانی درباره بهار و خلق آن و قیاس با آفرینش شعر در وجود شاعران گفته: «بهار فصل حماسه، فصل پاک کردن کینه‌ها و زدودن نفرت‌هاست. امروز باید بگویم سوءتفاهم نشود اگر به بهانه «بهار» از اسفند دعوت می‌کنند، یادمان نرود اسفند پشت به زمستان دارد و رو به بهار. مهر، گزارش داده مشایی در ادامه عنوان کرده: «گناه این است که یار اسفندیارم و از قدیم‌الایام مردم عادت کرده‌اند با سوزاندن ما چشم بد را از خود دور کنند و ساحت قدسی مردان و زنان پاک، آگاه و هوشیار و بابصیرت ایران عزیز اسلامی در امان بماند.»

 سؤال  روزنامه «جمهوری اسلامی» از محمد خامنه‌ای

فواد صادقی در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: جناب سید محمد خامنه‌ای، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اخیرا در مصاحبه مشروحی، درباره نامزدی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اظهارنظر فرموده‌اند... با توجه به آن‌که ایشان در بخشی از مصاحبه خود به ماجرای مک فارلین اشاره کرده و آن را خیانت هاشمی به امام و رهبری دانسته‌اند، خالی از لطف نیست که به سوابق این موضوع اشاره کنیم... این عمل مصداق صریح همان«غش‌ّالائمه» بود. اما بازخوانی ماجرای مک فارلین نشان می‌دهد اظهاراتی که امروز آقای سید محمد خامنه‌ای درباره این واقعه برزبان آورده، موضوع جدیدی نیست و ایشان 27 سال قبل نیز دقیقا همین موضع را درباره ماجرای مک فارلین داشته است و اتفاقا به عنوان نماینده دوره دوم مجلس شورای اسلامی نیز این موضع خود را به همراه هفت نفر دیگر از نمایندگان در سوالی سرگشاده از وزیر وقت خارجه که قبل از طرح در مجلس شورای اسلامی در روزنامه رسالت مورخ 29 آبان 1365 چاپ شده است، پرسیده‌اند... . اکنون جای این پرسش از جناب سید محمد خامنه‌ای وجود دارد که آیا مواضع امروز وی، تکرار همان سوال 27 سال پیش با لحنی به مراتب تندتر نیست و امام خمینی که 27 سال قبل در قبال آن سوال ملایم‌تر، آن‌گونه واکنش نشان داد، اگر امروز بود و این لحن و خطاب جناب‌سید‌محمد‌خامنه‌ای را می‌شنید، چگونه برخورد می‌کرد؟

ماجرای «سؤال از رییس‌جمهور» به روايت مطهری  
کتاب«ماجرای سؤال از رییس‌جمهور در مجلس هشتم» به قلم علی مطهری از سوی انتشارات«موسسه نشر و تحقیقات ذکر» به چاپ رسید. این کتاب ماجرای سوال از رییس‌جمهور را از ابتدای طرح مساله تا به انتها دنبال کرده و ادله سوال‌کنندگان و حواشی این طرح را مورد واکاوی قرار داده است.

-آقاتهراني: اگر ولايت فقيه نباشد مسوولان استخوان هم را مي‌خورند
-درخواست از جنتی درباره منحرفان
هشت‌هزار نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد در نامه‌ای به آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان تاکید کردند: از شما می‌خواهیم همچون گذشته استوار، دلیر، باتقوا، باصلابت و انقلابی از هرگونه ورود و نفوذ منحرفان از دین و خائنان به مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری جلوگیری کنید

اخبار خارجی

 هشدار تند رییس‌جمهوری روسیه به نتانیاهو درباره حمله مجدد به سوریه
اسراییل : باید به سوریه حمله شود تا ایران بترسد
مهمان‌پرست:کنیا در پرونده اتهام به اتباع ایرانی تجدیدنظر کند
باقری: اروپایی‌ها آن موقع درخواست می‌دادند و شما امضا می‌کردید
-وزارت امورخارجه و مجلس فدارال امارات در عملی گستاخانه سفر هیات مجلس شورای اسلامی به جزایر سه گانه ایرانی را محکوم کرد!
-دبیرکل سازمان ملل در دیدار با رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی حمایتش را از روند حل‌وفصل اختلافات میان کره‌جنوبی و کره‌شمالی از طریق اعتمادسازی و مذاکره اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مری جان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
1
4
آفتاب جون دوست داریم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین