کد خبر: ۱۹۳۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۸۴ - ۱۳:۱۷

تولیدات جدید سیما فیلم

آفتاب‌‌نیوز : «سيما فيلم» که طي دو سال اخير با توليد و مشاركت در توليد فيلم‌هايي چون ميهمان مامان، مزرعه‌ي پدري، اشك سرما، جايي براي زندگي ، طبل بزرگ زير پاي چپ، نغمه، پشت پرده مه و... حضوري موثر در جشنواره هاي سينمايي داخل و خارج از کشور و اکران داشت براي امسال نيز سه فيلم سينمايي «گزارش مريم»،« از دور دست» و «قتل آن لاين» را آماده نمايش دارد.

دو فيلم از اين سه فيلم که هم اينك مراحل فني را به پايان مي‌رسانند توسط كارگرداناني ساخته مي‌شود كه نخستين تجربه ساخت فيلم بلند سينمايي را در پرونده كاري خود ثبت مي‌كنند در حاليکه پيش از اين ساخت فيلمها و برنامه هاي بسياري را در پرونده کاري خود داشته اند. همانگونه که مجيد رضابالا، معاون فرهنگي اين مرکز ، پيشتر گفته بود که “سيما فيلم” لابراتوار نيست . “سيما فيلم” محلي براي به دست آوردن تجربه‌ي حرفه‌اي است ولي آزمايش بدوي در آن انجام نمي‌شود.

مسعود آب‌پروركه تا كنون فيلم‌هاي تلويزيوني بسياري را در مركز سيما فيلم كارگرداني كرده است، با ساخت فيلم سينمايي «قتل آن لاين» به جمع كارگردانان سينما پيوست. فيلمنامه اين اثر روانشناختي به قلم نادر وحيد درباره قاتلي است كه از طريق اينترنت قربانيان خود را انتخاب مي‌كند. اين فيلم كه هم اينك توسط بهرام دهقان در مرحله تدوين قرار دارد و در بيست و چهارمين جشنواره فيلم فجر شركت داده مي‌شود. جمشيد هاشم‌پور، سيد شهاب‌الدين حسيني، حميد گودرزي، الناز شاكردوست و غلامحسين لطفي بازيگران اين فيلم هستند.

فيلم سينمايي «از دور دست» نيز نخستين ساخته‌ي بلند رامين محسني محسوب مي‌شود. اين فيلم در مرحله ساخت موسيقي توسط كارن همايون‌فر قرار دارد و محمد موسوي‌نژاد صداگذاري آن را بر عهده داشته است.

«از دور دست» يك اثراجتماعي - عرفاني است و در شهرهاي تهران، شهريار، نيز در نطنز فيلمبرداري شده است.اين فيلم متشكل از سه اپيزود است و درباره جوان امروز ايراني است كه در گذر از تاريخ، كلمه، عشق، نقش، آسمان و زمين قرار مي‌گيرد. «از دور دست» با بازي جمشيد هاشم‌پور، كوروش تهامي، بهناز جعفري و داريوش ارجمند، در بيست و چهارمين جشنواره فيلم فجر شركت خواهد كرد.

«گزارش مريم» ششمين فيلم اسماعيل براري هم اينك در مرحله تدوين و صداگذاري قرار دارد. فيلمنامه اين اثر توسط محمد رضايي راد (فيلمنامه‌نويس «قدمگاه») به نگارش درآمده است. و درباره دختري به نام بهار پارسا است كه علي‌رغم ميل باطني مجبور به سفر با پدرش به جنوب مي‌شود. آنجا دفترچه دختري را مي‌يابد كه سالها پيش نوشته شد و گويي تمام اين سفر ارتباطي رمزآميز با اين دفترچه دارد. فرامرز قريبيان، نيلوفر محبي، رضا فياضي، عليرضا اوسيوند بازيگران اين فيلم هستند.

«گزارش مريم» پيش از اين خواهان شركت در بيستمين جشنواره فيلم كودك اصفهان بوده است كه به اين جشنواره نرسيد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین