کد خبر: ۱۹۶۴۴۰
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰
ضمن انتقاد تامین اجتماعی از شهرداری تهران اعلام شد:

پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان خرداد

بسیاری از مشکلات تامین اجتماعی مربوط به شورای شهر و شهرداری است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بسیاری از مشکلات مربوط به این سازمان در یک سال و چند ماهه گذشته را مربوط به شورای

 سعید مرتضوی در مراسم افتتاح «جبهه متعهد کارگران ایران اسلامی» که با حضور تشکل‌های کارگری و مدیران سازمان تامین اجتماعی و نیز نامزدهای جبهه متعهد کارگری برگزار شد، گفت: بسیاری از گره‌های سازمان تامین اجتماعی می‌تواند با تعامل مناسب با شورای شهر و شهرداری برطرف شود.

وی با اشاره به ساختمانی که در جنب یادگار امام(ره) قرار دارد، اظهار کرد: ساختمانی 21 طبقه که جواز آن توسط شهرداری به سازمان تامین اجتماعی داده شده است هم‌اکنون با مشکل توقیف عملیات اجرایی مواجه است.

مرتضوی افزود: در قبال این سازمان، شهرداری زمین‌های تامین اجتماعی در جنب برج میلاد را نیز گرفته است که پس از آن سازمان آغاز به ساخت و ساز کرد، اما فردی پیدا شد که ادعای مالکیت زمین‌ها را داشت و هم‌اکنون قرار توقیف عملیات اجرایی آن را گرفته است.

به گفته وی، چند سال است به دلیل مشکلات شهرداری و شورای شهر، ساخت و ساز این ساختمان معلق و بلاتکلیف مانده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین به بحث رایتل و دکل‌های رایتل اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز نیازمند پروانه شهرداری است و باید با همکاری شورای شهر و شهرداری به آن توجه شود.

مرتضوی در ادامه با بیان اینکه یک زمین 100 هکتاری در سوهانک که 13 هکتار آن باغ است نیز باید با تعامل شهرداری و شورای شهر ساخت و سازش به پایان برسد، افزود: قصد داریم این زمین را به عنوان بوستان طبیعت تامین اجتماعی احیا کنیم.

وی ادامه داد: این مساحت در نظر گرفته شده مجموعه‌ای مناسب برای مباحث ورزشی و کوهنوردی است که در بهترین نقطه شهر قرار دارد، اما شهرداری به بهانه‌های مختلف، وسایل ساخت و ساز را توقیف می‌کند و این در حالی است که کم‌کم در صدد حل کردن این مشکل هستیم.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه باید در شورای شهر و شهرداری نیز مدیران و کاندیداهای متعلق به تامین اجتماعی حضور داشته باشند، خاطر نشان کرد: چنانچه با اتحاد کارگران، کانون‌ها و همه خانواده‌ مجموعه تامین اجتماعی تهران بتوانیم تعداد زیادی از اعضای شورای شهر را از میان مدیران و کاندیداهای متعلق به تامین اجتماعی انتخاب کنیم، بسیاری از مشکلات جامعه هدف این سازمان برطرف می‌شود.

مرتضوی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در وسع خود و برابر قانون از تشکل‌های مختلف نشات گرفته از این سازمان حمایت می‌کند و هر اقدامی که از جانب تامین اجتماعی برابر قانون باشد، در خدمت تشکل‌های مختلف قرار می‌دهد.

پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان خرداد

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم عبدالرضا شیخ‌الاسلامی معاون اجتماعی ریاست جمهوری با اشاره به جلساتی که اخیرا با حضور مدیرعامل و رییس کانون عالی بازنشستگان برگزار شده است، گفت: در این جلسات موضوع پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان مطرح شد و طبق قولی که مدیرعامل این سازمان داده است، تا پایان خرداد ماه افزایش حقوق کلیه بازنشستگان تحت پوشش این سازمان پرداخت می‌شود.

این نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، کارگران را جزو قشر نخبه و پیشرو جامعه دانست و گفت: این قشر در همه دوران‌ها در زمان انقلاب، دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی بهترین آزمون‌ها را داده‌اند و بالاترین نمرات را کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با ایجاد تشکل، باید به نحو جدی‌تر و برنامه‌ریزی شده‌تر موضوع مربوط به کارگران پیگیری شود، خاطر نشان کرد: هفته آینده انتخاب بسیار مهم ریاست جمهوری و انتخابات اعضای شورای اسلامی شهرها را پیش‌رو داریم.

شیخ‌الاسلامی، شورا و شهرداری را از جمله نهادهایی دانست که گستره خدماتش، طیف وسیعی را دربر می‌گیرد و باید در جایگاهی بالاتر از آنچه تاکنون بوده، به آن نگاه شود.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف عملکرد شورای شهرها این است که مثابه شوراهای شهرداری‌ها درآمده‌اند، اظهار کرد: اگرچه شورای شهر در ذیل شهرداری‌ها قرار دارند، اما وظایف و ماموریت‌های شورای شهر بسیار بیشتر از آن است که هم‌اکنون مشاهده می‌کنیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین