کد خبر: ۱۹۶۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
از كردار ناشايست سال 88 درس نگرفته ايد

اعتراض شدیداللحن ستاد دکتر روحانی به صدا و سیما

رأی به «تدبير و اميد» به نحوی افزایش یافته که اقتدارگرایان خطر را احساس کرده‌اند و به رفتارهای غیراخلاقی که در سابقه ایشان مکرر یافت می‌شود روی آورده‌اند. بر ماست که امیدوارانه تحول‌خواهی خویش را دنبال کنیم و هر یک رسانه‌ای برای رساندن صدای اعتدال‌خواهی، عقلانیت و اخلاق‌گرایی جناب آقای روحانی به مردم شریف ایران باشیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش آفتاب، ستاد حجت الاسلام حسن روحانی ساعتی پيش در اعتراض به عملكرد صداوسيما در پوشش عادلانه تبليغات رياست جمهوری بيانيه ای صادر كرد:

مردم عزیز ایران
ماه‌هاست که صدای توصیه‌های مقام معظم رهبری به همگان و از جمله به صدا و سیما برای دوری کردن از هر گونه اقدامی که شائبه برگزاری ناسالم انتخابات را ایجاد کند در رسانه‌ها و گوش‌ها پیچیده است. اما ظاهراً گوش‌های مغرض از شنیدن این هشدارها عاجزند. نمود بارز این عجز را می‌توان در عملکرد صدا و سیما در پوشش خبری فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداها مشاهده کرد.

صدا و سیما در بخش خبر شبانگاهی ساعت 21 روز شنبه 18 خردادماه، به تفصیل فعالیت‌های انتخاباتی آقایان رضایی، عارف، ولایتی، و جلیلی را پوشش داد. متن سخنرانی‌های ایشان پخش و با تصویربرداری خاص سعی شد فراوانی جمعیت استقبال کننده از این کاندیداها به نمایش گذارده شود. اما در اقدامی غیرعادلانه و به دور از اخلاق رسانه‌ای، و بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری، به پخش 52 ثانیه‌ای تصاویر همایش انتخاباتی جناب آقای دکتر حسن روحانی قناعت کرد و حداکثر توان فنی و تصویری خود را برای نشان ندادن استقبال بی‌نظیر چند ده هزار نفری از ایشان و کوچک‌نمایی کردن این مراسم به خرج داد. صدا و سیما با پخش گزینشی و تخریف‌گونه این مراسم، هیچ یک از سخنان مهم جناب آقای روحانی در این همایش را پخش نکرد و هیچ تصویری از انبوه جمعیت به نمایش نگذاشت. این در حالی است که از کاندیداهای دیگر بین 5/2 تا 3 دقیقه تصاویر و محتوای سخنان ایشان پخش شد.

این رفتار نشان می‌دهد صدا و سیما از کردار ناشایست خود در انتخابات سال 1388 درس نیاموخته و قصدی برای بازسازی اعتماد عمومی ندارد. برای تصمیم‌گیران این سازمان نه منافع ملی اهمیت دارد، و نه حرمتی برای افکار عمومی قائل هستند. هشدار می‌دهیم که این گونه اقدامات توده‌های قهرکرده با صدا و سیما را با این رسانه آشتی نخواهد داد. به صدا و سیما توصیه می‌کنیم در روزهای باقیمانده از تبلیغات انتخاباتی جانبداری را رها کرده و ضمن جبران عملکرد غیرقابل قبول خود، اعتبار اندک خویش را بیش از این حراج نگذارند.

و اما سخنی با حامیان دکتر حسن روحانی


این گونه رفتارها نشان می‌دهد رأی جناب آقای دکتر روحانی به نحوی افزایش یافته که اقتدارگرایان خطر را احساس کرده‌اند و به رفتارهای غیراخلاقی که در سابقه ایشان مکرر یافت می‌شود روی آورده‌اند. بر ماست که امیدوارانه تحول‌خواهی خویش را دنبال کنیم و هر یک رسانه‌ای برای رساندن صدای اعتدال‌خواهی، عقلانیت و اخلاق‌گرایی جناب آقای روحانی به مردم شریف ایران باشیم. این گونه رفتارها نشان می‌دهد هر رأی ما مؤثر است و اقتدارگرایان برای تداوم وضع موجود و تأمین منافع خود، علی‌رغم شعارهای‌شان درباره تضمین مشارکت حداکثری، به ناامیدی و عدم حضور تحول‌خواهان چشم دوخته‌اند و در این راه از هر شیوه‌ای کمک می‌گیرند. بر ماست که به منافع ملی بیندیشیم و امیدوارانه برای تغییر وضع موجود و به دست گرفتن سرنوشت خویش تلاش کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین