کد خبر: ۱۹۶۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
به منظور تامین نظر شورای نگهبان؛

دولت مجاز به افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده را که پیش از این مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود مجددا اصلاح و در آن به دولت اجازه دادند مرخصی زایمان مادران را به 9 ماه افزایش دهد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر اساس مصوبه امروز مجلس به دولت اجازه داده می‌شود مرخصی زایمان مادران را به 9 ماه افزایش دهد و همسران آنها نیز از دو هفته مرخصی (اجباری) تشویقی برخوردار شوند.

نمایندگان مجلس با 145 رای موافق 12 رای مخالف و 15 رای ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر این اصلاحیه را به تصویب رساندند. پیش از این مجلس این قانون را به صورت مطلق پیش‌بینی کرده بود اما با ایراد شورای نگهبان نسبت به داشتن بار مالی این قانون برای دولت مجلس مصوبه خود را به گونه‌ای اصلاح کرد که دولت مجاز به افزایش مرخصی زایمان مادران به 9 ماه و همچنین برخورداری همسر آنها از دو هفته مرخصی اجباری باشد.

در همین رابطه حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت مجلس در توضیحی گفت: ‌هدف ما از پیش‌بینی مرخصی برای مردان این بوده که همسر خانوم کمکی به ایشان در زمان زایمان کند و این مرخصی را هم آن زمان استفاده کند و قابل ذخیره برای زمان دیگری نباشد.

محمدحسن ابوترابی نیز گفت:‌ نگاه ما همین توضیح شما است و این در مشروح مذاکرات ثبت می‌شود.

حسینی صدر نماینده خوی نیز در اخطاری مستند به اصل 75 قانون اساسی گفت که اعطای مرخصی 15 روزه به پدران به این معناست که به آنها حقوق می‌دهیم بدون اینکه آن فرد کار کند و این برای دولت بار مالی دارد و مغایر قانون است.

به گزارش ایسنا،وی همچنین گفت ممکن است این مصوبه مجلس مورد ایراد شورای نگهبان قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین