کد خبر: ۱۹۶۷۴۸
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶

سي‌ان ‌ان :آيا روحاني مي تواند جنبش اصلاح‌طلبان را زنده كند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاري سي ان ان در گزارش روز گذشته خود در خصوص انتخابات ايران، حسن روحاني را به عنوان نامزدي ميانه رو معرفي كرده و در خصوص آن اينطور نوشت:

نامزد ميانه‌رو انتخابات پيش روي ايران، حسن روحاني است كه توانسته روحي تازه را به فضاي انتخاباتي اين كشور تزريق كند.

نشانه‌هاي معتبري وجود دارد مبني بر اينكه روحاني تلاش مي‌كند جنبش كنارگذاشته اصلاح‌طلبان را زنده كند و اين موضوعي است كه  مي‌تواند به اين روحاني 65ساله شانس پيروزي بيشتري بدهد.

صادق زيباكلام يكي از اساتيد حوزه سياسي ايران در خصوص روحاني معتقد است كه وي مي تواند روزانه رشد ‌كند. همچنين نادر هاشمي (دبير مركز خاورميانه دانشگاه دنور) معتقد است كه هرچقدر بيشتر در مورد روحاني مي‌شنوم، بيشتر متقادعد مي‌شوم كه او مي‌تواند يك شگفتي در اين انتخابات بيافريند.

علي‌رغم پيشرفت هاي روزافزون روحاني وي در ميان حلقه مخالفين قرار گرفته است در حاليكه روحاني مدت زيادي را در نظام در مسند تصميم‌گيري بوده است.

 او تنها روحاني در بين 8 كانديداست و ارتباط نزديكي با رهبر ايران دارد. او دو دهه در مجلس ايران حضور داشته و مقام ارشد مذاكره‌كننده ايران در پرونده هسته‌اي از سال 82 تا 84 بود و در حال حاضر عضو چند مركز تصميم‌گيري در ايران است.

ممكن است روحاني اصلي‌ترين كانديداي انتخابات در ايران نباشد. اما به گفته زيباكلام روزانه مردم بيشتري تصميم به راي دادن به روحاني مي كنند و اين تعجبي ندارد اگر روحاني پيروز شود.

ترجمه: مبين مهرپرور
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین