کد خبر: ۱۹۷۱۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۸۴ - ۰۸:۴۴
وزير كشور:

عمليات اهواز وارداتي است

آفتاب‌‌نیوز : وي ادامه داد: در حال حاضر خوشبختانه انسجام خوبي را در مجموعه‌ي نيروهاي امنيتي، انتظامي و نظامي در استان خوزستان داريم. استاندار هم به جد پيگير و مراقب اوضاع است.

پورمحمدي اظهار اميدواري كرد كه با شناسايي كامل عوامل و برخورد مناسب با آنها و اقدامات حفاظتي و ايمني كه صورت مي‌گيرد ان‌شاء الله ضريب امنيتي را بالا ببريم.

وزير كشور در پاسخ به سوال ديگر ی مبني بر اينكه در رابطه با انفجار اخير آيا كسي هم دستگير شده است؟ گفت: همانطور كه در گذشته هم گفته‌ام اين نوع عمليات معمولا عمليات وارداتي است. هم محموله‌هايش محموله‌هاي وارداتي بوده، هم افراد رفته‌اند در بيرون آموزش ديده‌اند يا حتي اصلا افراد وارداتي هستند.

وي در ادامه‌ افزود: تاكنون شناسايي صورت گرفته و افرادي هم در رابطه با انفجارات گذشته دستگير شده‌اند و از دستگاه قضايي هم خواسته‌ايم كه سريعا آنها را محاكمه و به مجازات برساند.

پورمحمدي گفت: در حوادث اخير تاكنون دو – سه نفر دستگير شده‌اند كه مرتبط با حادثه‌اند و تعداد دستگيري‌ها بيشتر بوده و مسوولان محلي بايد اطلاعات دقيق‌تر را ارائه كنند.

وي در خصوص اقدامات وزرات كشور براي كاهش قاچاق اسلحه، گفت: يكي از مسائل مهم در خصوص قاچاق، كنترل مرز است. ما بايد مرز را كنترل كنيم. در مرزهاي‌مان در حال حاضر مشكلات زيادي داريم.

وي افزود: امروز كه در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي بودم به نمايندگان گفتم اگر بخواهيم نسبت به بسياري از زمينه‌هاي ناامني در كشور اطمينان حاصل كنيم كه تشديد نشود و قابل كنترل باشد بايد مرزهاي‌مان را كنترل كنيم. كنترل مرزها را به جديت در برنامه داريم و از مجلس هم مي‌خواهيم كه حمايت كند بودجه‌ي لازم و اعتبارات و اجازه‌ي استخدام نيرو براي مرزباني‌مان را بدهد.

پورمحمدي گفت: اگر بتوانيم چه از نظر تجهيزات، چه از نظر نيروي انساني هم مرزباني‌مان را تامين كنيم در بسياري از موارد ان‌شاء الله مشكلات كاهش پيدا مي‌كند، هم كالاي قاچاق يا مواد مخدر يا اسلحه و اشياي ناباب.

وزير كشور در پاسخ به اينكه برخي‌ها نسبت به انتخاب جنتي به معاونت كشور گلايه‌هايي داشتند، آيا احتمال تجديدنظر در رابطه با انتخاب ايشان وجود دارد، گفت: ايشان انتخاب شده‌اند و در وزارت كشور مسووليت دارند و در مسووليت خودشان هم مي‌ايستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین