کد خبر: ۱۹۹۱۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷

بیانیه تشکل های معلمان و فرهنگیان حامی دکتر روحانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بیانیه تشکل های معلمان و فرهنگیان حامی دکتر حسن  روحانی رئیس جمهور منتخب به شرح ذیل می باشد:

" پس بشارت ده آن بندگانم را که سخنان مختلف را می شنوند و از بهترین آن ها پیروی می کنند "
(قرآن کریم)

به حول قوه ی الهی و با تدبیر و اراده ی ملت بزرگ ایران ، باز هم حماسه ای شگفت انگیز در خرداد ماه رقم خورد و پس از سال های سخت  بی تدبیری و ناراستی ، خورشید دولت تدبیر و امید دمید و غریو شادی مردم در خیابان ها پیچید .

این پیروزی ارزنده و تحول ساز بر مردم زخم خورده اما سرافراز ایران زمین و رئیس جمهور برگزیده حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر حسن روحانی خجسته باد .

چهار تشکل فرهنگیان حامی دکتر روحانی با افتخار این انتخاب آگاهانه را به پیشگاه مردم ایران ، به خصوص جامعه ی معلمان و فرهنگیان فرهیخته تبریک می گویند و با نگاهی پر امید به آینده ، بر خود لازم می دانند که با تقدیراز مردم فهیم کشور ، سپاسی ویژه را تقدیم بزرگانی کنند که با پایمردی همراه با تدبیر ، این امید و نشاط را به دل مردم کشورمان بازگرداندند . بزرگانی چون رهبر جریان اصلاحات جناب آقای سید محمد خاتمی ، چهره ی تاریخ ساز انقلاب حضرت آیت اله هاشمی رفسنجانی ، مرد اخلاق و مدیریت جناب آقای دکتر محمدرضا عارف . علی الخصوص تقدیر از رهبری معظم انقلاب ، که با تاکیدات و تذکرات پی در پی زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم و وحدت آفرین گردیدند .

بر این باوریم که دولت آینده دولتی خردورز ، شایسته سالار ، با تدبیر و مردمی خواهد بود . دولتی که در آن مردم هراسی جایی ندارد و فضای شدیدا امنیتی – حراستی حاکم بر کشور و به ویژه آموزش و پرورش جای خود را به فضایی باز ، با نشاط و بر پایه ی همدلی و اعتماد خواهد داد .

بر این باوریم که در آموزش و پرورش این دولت،  وزارت فرد محور ، خیل مدیران همشهری و هم قبیله ای و البته ناشایسته ، جای خود را به مدیریت شایستگان ، صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت ، دردآشنای جامعه ی فرهنگیان  و  معلم باوران معتقد به مشارکت آحاد فرهنگیان خواهد داد . این مشارکت  در چارچوب حمایت از تشکل های مدنی ، صنفی و تخصصی تحقق می یابد .

همچنین تشکیل شورای عالی معلمان به عنوان یک نهاد مشورتی وزیر در تصمیم سازی های خرد و کلان  و تاسیس سازمان نظام معلمان برای ایجاد و بهبود نظام رتبه بندی  و ارتقای جایگاه منزلتی و معیشتی معلمان جلوه های دیگری از این رویکرد معلم محوری و مشارکت خواهی هستند .

آقای دکتر روحانی، "معلم را کلید حل چالش های آموزش و پرورش" می دانند . "بنیادی ترین ظرفیت در آموزش و پرورش را معلم" می دانند . مدیریت این نهاد را "ناکارآمد"  دانسته و "نظام معلم محور" را وعده داده اند . "حضور تشکل هاي فرهنگي و فکري و صنفي و برقراری ارتباط هاي افقي و همکاري معلمان را لازم"  شمرده اند .

پس بر این باوریم که در دولت امید ، معلم و تشکل های فرهنگیان را شایسته ترین ، دلسوزترین ، متخصص ترین و در عین حال بی هزینه ترین مشاوران وزیر و مدیران سطوح مختلف می دانند و ارائه ی نظریات و مطالبات و پافشاری بر آنان نه تنها به حبس ، تبعید ، تعلیق و اخراج منجر نمی گردد ، بلکه مورد مداقه ، کارشناسی و حتی تقدیر قرار می گیرد و تشکل های صنفی و سیاسی معلمان نه تنها در چتر حمایت، بلکه مورد عنایت خواهند بود .

بر این باوریم که در دولت عقلانیت و تدبیر ، تحول در آموزش  پرورش از فرایندهای پرسروصدا ، پر تبلیغات ، پر هزینه اما بدون پشتوانه ی کارشناسی ، بدون تمهید مقدمات و پر اشتباه ، به فرایندی عمیق ، کارآ و اثربخش تبدیل خواهد شد .

بر این باوریم که دولت آینده دولت تغییر است . تغییر در آموزش و پرورش  و تغییر از آموزش و پرورش .
اولین تغییر را در نگاه رئیس جمهور محترم به آموزش و پرورش دیده ایم .

در برنامه ایشان مبنای توسعه ی پایدار جامعه ، تربیت شهروندانی شایسته ، با  تراز اسلامی – ایرانی و حتی تراز جهانی  در آموزش و پرورش است .

از دیدگاه های ایشان دریافتیم که مهم ترین منابع کشور ، منابع انسانی است و آموزش و پرورش تنها جایگاه تربیت نیروی انسانی شایسته است .

امیدواریم جناب رئیس جمهور علی رغم تنگناهای اقتصادی و مدیریتی حاکم بر کشور ، توجه ویژه خود را به آموزش و پرورش معطوف فرمایند . گر چه به ناچار گذر از بحران در کوتاه مدت را در نظر دارند ، اما به آینده های دورتر چشم بدوزند .

بر این باوریم که در انتخاب وزیران ، مهم ترین دغدغه ی رئیس جمهور منتخب، وزارت آموزش و پرورش است . در دولت ایشان وزیر آموزش و پرورش ، شیخ الوزرا خواهد بود .

وزیرآموزش و پرورش دولت تدبیر و امید ، وزیری است :
-    برخاسته از جامعه ی فرهنگیان
-    متخصص و کاملا آشنا به مسائل آموزش و پرورش با داشتن تجربیات مدیریتی موفق و مدارج عالی دانشگاهی  در تعلیم و تربیت
-    مقتدر و در عین حال مورد اقبال جامعه ی فرهنگیان
-    مورد اعتماد کامل رئیس جمهورمحترم  و از مدیران نزدیک به ایشان
در پایان این تشکل ها اعلام می دارند که کماکان در پی برقراری ارتباط نزدیک و همه جانبه با اقشار مختلف فرهنگیان سراسر کشور خواهند بود و خواسته های به حق آنان را احصا نموده و با نگرش و بیانی کارشناسانه به مدیران آموزش و پرورش انتقال داده و بر پیگیری آن ها پای خواهند فشرد . همچنین مشاورانی امین ، دلسوز ، کارشناس و پیگیر برای مدیران آموزش و پرورش خواهند بود .
امید که مورد قبول واقع شود .            

  شنبه هشتم تیر ماه 1392
سازمان معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی
انجمن اسلامی معلمان ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین