کد خبر: ۲۰۰۰۶۲
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵

هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی و چهارمین همایش ملی ایمنی زیستی ایران با پیام دکتر حسن روحانی آغاز به کار کرد

هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی و چهارمین همایش ملی ایمنی زیستی ایران صبح امروز، پانزدهم تیرماه، با پیام دکتر حسن روحانی آغاز به کار کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آفتاب، در مراسم افتتاحیه این همایش 3روزه که به میزبانی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار می گردد دکتر کلانتری به نمایندگی از رئیس جمهور منتخب مردم، ضمن خوش آمدگویی، پیام وی را قرائت نمود.

دکتر حسن روحانی در پیام خود ضمن هوشمندانه خواندنِ گنجاندن موضوع "امنیت غذایی و سلامت" در این همایش، نقش اساسی بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک در تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه را یادآوری نموده و از آن به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی و اساسی امنیت ملی نام برد. وی همچنین توسعه و پیشرفت هر کشوری را مرهون تلاش صاحبان علم و فناوری ذکر کرد و ویژگی‌های اساسی فناوری‌های نو به ویژه بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک را در نرم‌افزاری بودن و مغز افزاری بودن آنها دانست. رئیس جمهور منتخب مردم در ادامه پیام خود آورده است : خلق دوباره حیات، ایجاد یاخته‌های مصنوعی، تولید پروتئین‌‌ها و سایر ترکیبات پزشکی در گیاهان، کشت بیش از 170 میلیون هکتار محصول تراریخته از جمله کشت محصولات متحمل به خشکی و کم آبیاری در قریب به 30 کشور جهان، تشخیص بیماری‌ها قبل از تولد، شبیه سازی حیوانات و باز تولید اولین حیوانات از یک قطره خون، نوید تحولات شگرف و بنیادین دیگری را هم در زندگی ما می‌دهد که شاید در دوره محدود حیات ما هم تحقق یابند.

در ادامه همایش، مهندس ترکان، مشاور عالی دکتر حسن روحانی نیز طی سخنانی ضمن تاکید بر جایگاه فناوری بیوتکنولوژی اظهار داشت: دو عنصر تاثیرگذار، منجر به تحول بازار می گردند : فشار از سوی عرضه و خلق تقاضا. در کشور ما عمدتا عامل اول موجب تحول بازار می گردد اما باید به خلق تقاضا نیز بیندیشیم تا در تمامی عرصه ها از جمله عرصه پژوهش و تحقیقات شاهد تحول چشمگیر باشیم. وی ابراز امیدواری کرد برگزاری چنین همایش هایی منجر به بهتر شدن زندگی مردم شود.

در ادامه دکتر محمدعلی ملبوبی، دبیر هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی و دکتر قره یاضی، دبیر چهارمین همایش ملی ایمنی زیستی ایران به ایراد سخنرانی پرداختند. دکتر ملبوبی در سخنان خود رشد امنیت غذایی را زمینه ساز استقلال ملی هر کشوری دانست.

همچنین طی مراسمی از فعالان عرصه بیوتکنولوژی و عرصه ایمنی زیستی تجلیل شد.

این همایش دو روز دیگر نیز ادامه خواهد داشت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین