کد خبر: ۲۰۱۵۶۹
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰

اختلاف نظر در شورای امنیت بر سر ایران

گری کوینلان -سفیر استرالیا در سازمان ملل- که ریاست کمیته نظارت بر تحریم‎های ایران را برعهده دارد، حاضر به نام بردن کشورهایی که روز دوشنبه با آن مخالفت کردند، نشد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شورای امنیت سازمان ملل حاضر به پذیرش گزارشی که ایران را محکوم به نقض تحریم‎های سازمان ملل در آزمایش تعدادی موشک بالستیک در سال گذشته می‎کرد، نشد.
 
به گزارش آسوشیتدپرس، گری کوینلان -سفیر استرالیا در سازمان ملل- که ریاست کمیته نظارت بر تحریم‎های ایران را برعهده دارد، حاضر به نام بردن کشورهایی که روز دوشنبه با آن مخالفت کردند، نشد.
 
اما دیپلمات‌هایی که به خاطر محرمانه بودن گفتگوها، حاضر به افشای نام خود نشدند، چین را مخالف اصلی این گزارش اعلام کردند که از حمایت چین نیز برخوردار بود.
 
کوینلان گفت تعدادی از اعضای شورا از گزارشی که آزمایش موشک‎های شهاب یک و دو در یک مانور نظامی در ژوئیه 2012 را "نقض آشکار" تحریم‎ها می‎دانست و در نتیجه اعضای سازمان ملل "باید تلاش‎های خود را برای اعمال تحریم های مربوط به موشک بالستیک علیه ایران را مضاعف کند."
 
وی افزود کمیته تحریم‎ها -شامل تمام 15 اعضای شورا- در 12 آوریل با ارسال نامه‌ای از ایران خواستند ظرف 15 روز درباره نتیجه گزارش خود اظهارنظر کند، اما ایران پاسخی نداد و "کمیته به دنبال پیگیری‎های بیشتر موضوع است."
 
به گزارش مهر،شورای امنیت سازمان ملل چهار مرحله تحریم‏‎ علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده است که با توجه به مسائل حقوقی که ایران استناد کرده است، کاملاً غیرقانونی و غیرمستند است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین