کد خبر: ۲۰۲۴۹۹
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۹

تعداد گردشگران خارجي اسپانيا از ۲۶ ميليون نفر گذشت

دولت اسپانيا اعلام كرد در شش ماهه نخست سال جاري ميلادي تعداد ۲۶ ميليون و يكصدهزار گردشگر خارجي از اين كشور ديدن كرده اند كه نسبت به سال گذشته ۲/۴ درصد افزايش نشان مي دهد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اين خبر را امروز دوشنبه وزارت صنعت، انرژي و گردشگري اسپانيا بر اساس نظرسنجي تحركات گردشگري در مرزها اعلام كرد.
به گفته وزارت گردشگري اسپانيا، شمار افرادي كه تا پايان ماه ژوئن از اسپانيا ديدن كردند، ۱/۱ ميليون بيشتر از مدت مشابه سال قبل سال است.

بر اساس اين گزارش، گردشگران انگليسي همچنان اصلي ترين مشتري اسپانيا در شش ماهه نخست سال جاري بودند كه تعداد آنها نسبت به سال گذشته ۵/۴ درصد افزايش داشت. پس از آن، آلمان قرار دارد كه شمار گردشگرانش ۱/۳ درصد از سال گذشته بيشتر شده اند.

به گفته وزارت گردشگري اسپانيا، در حالي‌ كه ميزان ورود گردشگران دو كشور بحران زده ايتاليا و پرتغال در سال جاري به ترتيب ۹/۱۲ درصد و ۹/۶ درصد نسبت به سال گذشته كاهش يافته است، شمار گردشگران روسي با ۶/۳۳ درصد ، افزايش چشمگيري را ثبت كرد، به طوري كه در شش ماه اخير تعداد ۵۸۷ هزار و ۹۲۶ نفر گردشگر روس وارد اسپانيا شدند. علاوه بر آنها، شمار گردشگران كشورهاي حوزه اسكانديناوي در شمال اروپا و فرانسه نيز به اسپانيا بيشتر شده است.

در اين رابطه ، ايالت كاتالونيا به مركزيت بارسلونا و جزاير قناري در اقيانوس اطلس به ترتيب ۶/۲۵ درصد و ۲/۱۹ درصد كل گردشگران خارجي‌ را پذيرش كردند و پس از آنها، جزاير بالئار در درياي مديترانه با ۳/۱۶ درصد و ايالت آندالوسيا با ۱/۱۳ درصد ديگر ايالت هايي‌ بودند كه بيشترين ورود گردشگران خارجي را داشتند .

به گزارش ايرنا،اسپانيا كه سومين كشور گردشگرپذير جهان به شمار مي رود، اميدوار است با افزايش ورود آنها بتواند با سهولت بيشتري بر بحران اقتصادي خود غلبه كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین