کد خبر: ۲۰۲۵۹۹
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶

بلاتکلیفی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پس از چهار سال

رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشکری قانون مصوب سال 88 مجلس شورای اسلامی است، اظهار کرد: تکلیف اجرای این قانون چهار سال پس از تصویب همچنان مشخص نیست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی اکبر خبازها در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با اشاره به اینکه بنابر بند 39 قانون بودجه سال 88 باید 2500 میلیارد تومان در قالب سهام قابل ارائه (قابل تبدیل به پول) به تامین اجتماعی ارائه می‌شد، اظهار کرد: از این مبلغ تنها 937 میلیارد تومان به تامین اجتماعی اختصاص داده شد و همچنان تکلیف 1563 میلیارد تومان از آن مبلغ مشخص نیست.

وی ادامه داد: این درحالیست که آن 937 میلیارد تومان نیز نباید در قالب یارانه ارائه و به صورت نیمه تمام اجرایی می‌شد، اما با توجه به برخورد سلیقه‌ای مدیریت وقت سازمان تامین اجتماعی در سال 88 این مبلغ به صورت یارانه به بازنشستگان ارائه شد و پس از آن نیز متوقف شد.

به گفته وی، در آن سال به کسانی که بیشترین حق بیمه را پرداخت کرده بودند 14 هزار و 600 تومان و به افرادی که کمترین حق بیمه را پرداخت کرده‌ بودند 82 هزار تومان پرداخت شد که این موضوع با عدالت بیمه‌ای تطابق نداشت.

رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه از سال 88 تا به امروز اقدامات فراوانی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شده است، گفت: پنج بار به ریاست جمهوری به صورت مستقیم نامه زده‌ایم و حتی اخیرا در هفته کار و کارگر و نیز در هفته تامین اجتماعی از رییس جمهوری تقاضای اجرایی شدن این قانون را داشته‌ایم، اما علی رغم قول‌های داده شده، همچنان تکلیف اجرایی شدن این قانون مشخص نیست.

وی ادامه داد: تنها در 25 خردادماه سال جاری از نهاد ریاست جمهوری برای مدیرعامل سازمان نامه‌ای به منظور اجرایی شدن این قانون آمده است، که با مراجعه به معاونت اداری مالی تنها می‌گویند قرار است کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شود، اما این موضوع به هیچ وجه کافی نیست و ما خواستار عملیاتی شدن این قانون هستیم.

خبازها در پاسخ به اینکه با توجه به پایان دولت دهم تکلیف قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه می‌شود؟ عنوان کرد: با توجه به تورم بالای موجود در جامعه و مشکلات معیشتی جامعه هدف تقاضا داریم دولتمردان فعلی و آینده مشکلات قانون همسان سازی را حل کنند، چرا که در قانون آمده است که سازمان تامین اجتماعی باید تداوم پرداخت افزایش‌های لحاظ شده در حقوق را برآورد کرده و هر ساله از دولت‌ بخواهد که این موضوع را در بودجه سنواتی خود لحاظ کند.

وی افزود: بعضی‌ها می‌گویند که اعتبار این موضوع وجود ندارد، اما سازمان تامین اجتماعی اعلام می‌کند که اعتبار قانون همسان سازی حقوق بازنشستگانش در بودجه سال 88 دیده شده و باید از وزارت اقتصاد این سهام گرفته و به ریال تبدیل شود تا بتوان آنرا به بازنشستگان پرداخت کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین